• 0

aansprakelijkheid Antilliaanse NV

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een bestuurder van een Nederlands Antilliaanse NV kan prive aansprakelijk zijn, in faillissement, voor onbehoorlijk bestuur verricht tijdens zijn bestuursperiode. Alles wat voor zijn bestuursperiode heeft plaatsgevonden kan hem niet worden toegerekend. Faillissementsaansprakelijkheid van bestuurders kan zich uitstrekken tot handelingen in de periode van drie jaren voorafgaand aan het faillissement. Mijn laatste artikel - zie avator hieronder - gaat over bestuurdersaansprakelijkheid van Nederlands Antilliaanse bestuurders.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen u schrijft is me duidelijk. Echter ik vraag me af of de laatst overgebleven directeur van een onderneming aansprakelijk gesteld kan worden voor het niet nakomen van de verplichting van vroegere aandeelhouders t.a.v. het volstorten van hun aandelen destijds.

Link naar reactie
  • 0

In beginsel kan een directeur niet aansprakelijk gesteld worden voor onbehoorlijk bestuur of andere zaken die voor zijn bestuursperiode vallen. Voor bepaalde zaken tijdens zijn bestuursperiode kan hij in sommige gevallen zich disculperen als hij kan aantonen dat hij er niets aan kon doen.

 

Ik neem aan dat over het algemeen iemand die directeur gaat worden een onderzoekje doet en vrijwaringen laat opnemen in een contract om duidelijk te maken dat hij geen aansprakelijkheid wenst voor zaken buiten zijn invloed...

 

Veel zaken zijn hetzelfde in het Nederlands Antilliaanse vennootschapsrecht, maar het is niet precies hetzelfde. Oppassen dus...

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.