• 0

Gebruik van handelsnaam derden, toevoegen handelsnaam KvK noodzakelijk??

Hi all,

 

Ik zit met het volgende vraagstuk,

Is het mogelijk bij uitvoering van bedrijfsactiviteiten met goedkeuring van derden gebruik te maken van een door deze derden geregistreerde handelsnaam, zonder deze toe te voegen bij onze inschrijving KvK.

 

De site van de KvK vermeld het volgende; http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39582&SectieID=59

"Een registratie is niet vereist om het recht te doen ontstaan. Inschrijving van de handelsnaam in het handelsregister is dan ook geen vereiste voor het ontstaan van het handelsnaamrecht"

Maar er staat niets over gebruik!!

 

Ed

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hoeft een handelsnaam niet te registreren om hem te kunnen gebruiken. Wij hanteren zelf een stuk of 10 handelsnamen voor diverse activiteiten. Sommigen zijn gedeponeerd bij het merkenregister, de meeste zijn helemaal nergens gedeponeerd of geregistreed. Door het gebruik kan je er al bepaalde rechten aan ontlenen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Mijn twijfel zit em in het punt dat onze collega deze handelsnaam heeft geregistreerd en wij em van hem mogen gebruiken ( mondelinge en eventueel schriftelijke toezegging middels licentie )

Wij hebben diverse samenwerkingsverbanden dus vandaar

 

Ed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.