• 0

reclame op zuinige autootjes

Met de werknaam Groene Wielen hebben we het abrigo-concept geadopteerd. Het idee was en is; bedrijven adopteren een milieuvriendelijke auto en sponsoren deze. Een automobilist gaat ipv zijn milieu-onvriendelijke 2de hands, deze auto rijden.

Ondersteund door de frisse-wielencampagne van WNF en ANWB willen we bedrijven enthousiast maken voor het initiatief. Berijders enthousiast maken lijkt geen probleem,

maar hoe zouden we ondernemers het effectiefst kunnen benaderen??

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Groene wielen?

Ben je niet bang dat je in conflict gaat komen met:

www.greenwheels.nl?

 

Maar ok. Wat hebben bedrijven eraan om auto te sponsoren?

Reclame dus. Deze draad al gelezen?

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=11664

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie,

Allereerst heb ik gereageerd op de discussie die je aangaf, dit is erg relevant en ik zie hier aanknopingspunten en sterkt me in de gedachte dat het concept niet alleen milieuverantwoord ondernemen ondersteunt, maar zeker ook marketingtechnisch een sterk concept is.

 

Ik heb ook de site van GreenWheels bekeken, dit vind ik een erg slim en levensvatbaar concept, maar lijkt me een duidelijk ander concept dan groene wielen/abrigo. Wel lijken de namen veel op elkaar, dit kan wat verwarring veroorzaken.

 

Nogmaals dank,

Sander

Link naar reactie
  • 0

Klopt, de concepten zijn totaal verschillend. De eerste insteek van GreenWheels is niet het helpen van het milieu.

 

Ik heb een vraag: is het goedkoper, even duur of duurder als een 'normale' auto? In Nederland is er op dit moment nog niet echt vraag naar mileu-vriendelijke producten maar het is wel een groeiende markt.

 

Ik zou proberen (vooral grotere) bedrijven persoonlijk te benaderen en het concept telefonisch of persoonlijk toelichten. Als het financieel niets uitmaakt en de service e.d. goed zijn, geloof ik best dat bedrijven bereid zijn om over te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor uw reactie,

Het concept is hetvolgende; Een bedrijft sponsort 'groenewielen' en hiermee een auto. Een particulier (medewerker, klant of wellicht een vreemde persoon uitgekozen op basis van een opgegeven profiel) least de auto.

 

Doordat beide partijen betalen is het voor beide partijen een relatief laag bedrag (goedkoop rijden, goedkoop sponsoren) De insteek is dat het rijden van een milieuvriendelijke auto hierdoor goedkoper wordt dan het rijden van een oud 2ehandsje. (spreadsheets geven particulieren de mogelijkheid dit zelf uit te rekenen)

 

Het sponsoren geeft bij slim gebruik een positieve exposure voor het bedrijf dat het een interessante manier van adverteren is.

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Het idee hinkt op teveel gedachten. Greenwheels is autodelen, wat veel milieubewuster is. AbriGo is primair een reclamevehikel, en dat milieuverhaal is eigenlijk alleen maar buitenkant. Die dubbelheid maakt je concept vaag, en dat vinden adverteerders doorgaans niet lekker.

 

Hoe is de relatie met de ANWB eigenlijk? Weten de ANWB en WNF dat ze jouw project ondersteunen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De link naar ANWB/WNF intrigeert me. Waarom zou het Wereld Natuur Fonds reclame-autootjes propageren? Omdat je zuinige auto's aanbiedt?

 

In je omschrijving suggereer je dat AbriGo in een overzicht van ANWB/WNF als zuinigste voor de dag komt...

 

Om het kiezen makkelijker te maken hebben het Wereld Natuur Fonds en de ANWB voor vier categorieën auto‘s een Top10 van de zuinigste modellen opgesteld. De AbriGo is in de categorie ‘kleine auto’s’ de schoonste auto gebleken.

 

Dat is onjuist. Het overzicht is opgesteld door de Stichting Natuur en Milieu, en daarin komen vier automodellen op de eerste plek. Dat zijn waarschijnlijk de auto's die AbriGo inzet, maar de naam AbriGo wordt nergens genoemd. Niet in de lijst van partners voor deze top-tien, en ook niet in de lijst van 40 ondernemingen en instellingen die het HIER-convenant getekend hebben. AbriGo, Trinodis BV en de Stichting Milieubewust Autorijden worden ook niet genoemd in het overzicht van bedrijven dat HIER ondersteunt.

 

Je suggestie dat AbriGo gesteund wordt door HIER, ANWB, WNF en de Stichting Natuur en Milieu is bovendien eigenaardig, omdat de opzet eigenlijk andersom is. Bedrijven ondersteunen HIER!

 

Nou kan het best zo zijn dat alles netjes geregeld is, maar vrijwel alle referenties die je noemt zijn éénrichtingsverkeer. De naam die je gebruikt (Groene Wielen) houdt bovendien het midden tussen Greenwheels en Frisse Wielen, de werknaam voor de auto-toptien die Natuur en Milieu hanteert. Dat geeft je geen sterke positie bij de werving van adverteerders, want het wekt de indruk dat Trinodis BV, AbriGo en de Stichting Milieuvriendelijk Autorijden vooral sterk zijn in het meeliften op andermans inspanningen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En wat doet een Stichting ()die i.o. is of niet ingeschreven is) achter Triodinos bv?

 

Stichting Milieubewust Autorijden

 

Het is mogelijk. Milieuvriendelijker én goedkoper autorijden. Stichting Milieubewust Autorijden stelt zich ten doel om initiatieven te ontwikkelen en in de praktijk te brengen die motorisch vervoer combineren met hart voor onze leefomgeving. ...

 

Voor meer informatie, mail naar info@trinodis.eu of bel 0653 353970.

 

Overigens staan de auto's bij de 'hier-campgane'ertussen:

 

3. Zeer zuinige, ‘klimaatvriendelijke’ auto’s, die worden gepromoot door het Wereld Natuur Fonds

 

maar Groene wielen staat er niet bij...

 

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie op de reacties;

 

Om te beginnen wil ik duidelijk maken dat Abrigo/Groene Wielen nog steeds in (de laatste fase van) ontwikkeling is. Met name de juridische veranderingen mbt de nieuwe WFD onderzoeken we momenteel.

We hebben dan ook nog niet breeduit reclame gemaakt voor het concept. Om van diverse kanten advies te krijgen en positieve danwel negatieve kritiek te ontvangen hebben we de site online geplaatst en heb ik ook dit forum ingevuld.

 

Met zowel ANWB als WNF zijn we in gesprek. De werkelijke vorm van de samenwerking zal spoedig bekend worden. Het concept sluit aan op de actie 'frisse wielen'van WNF/ANWB.

 

Voor abrigo maken we uitsluitend gebruik van de Aygo, C1 en 107. Dit zijn identieke auto's welke in de frisse wielen ranking op 1 staan bij de mini auto's.

 

Het concept lijkt idd op adlease.

 

Ik stel de racties enorm op prijs. Liever in deze fase hier een kritische noot dan later hiermee verraste te worden. Volgens mij is dat op precies de bedoeling van Higher level.

 

Dank, Sander

Link naar reactie
  • 0

En wat doet een Stichting ()die i.o. is of niet ingeschreven is) achter Triodinos bv?

 

Stichting Milieubewust Autorijden

 

Het is mogelijk. Milieuvriendelijker én goedkoper autorijden. Stichting Milieubewust Autorijden stelt zich ten doel om initiatieven te ontwikkelen en in de praktijk te brengen die motorisch vervoer combineren met hart voor onze leefomgeving. ...

 

Voor meer informatie, mail naar info@trinodis.eu of bel 0653 353970.

 

 

Maar deze vraag staat nog open: wat doet die stichting precies? Waarom een stichting, en waarom wordt nergens gerept over de relatie tussen de stichting en je onderneming? Stichtingen kunnen misbruikt worden om de schijn van non-profit op te wekken, terwijl er wel een onderneming achter zit. Daar moet je helder over communiceren om 'argwaan' bij prospects te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Over communicatie engroene inititatieven: kijk hier eens:

 

http://www.ispam.nl/archives/587/cleanbits-compenseer-de-co2-uitstoot-van-je-server/

 

Wel even een stukje doorlezen naar de reacties van het bedrijf zelf.

 

Natuurlijk kun je altijd opmerkingen maken over de marge, eigenaren, winstdoel, etc. En dat zijn ook best zinvolle vragen waar we zelf ook over nadenken. Het probleem waar je mee te maken hebt, is als je puur de CO2-credits zonder opslag verkoopt, je geen organisatie op kunt zetten - dus ook niet de beoogde impact hebben. Ja, met wat subsidie, maar daar zou dan ook over gemopperd worden.

 

'xxx is niet opgezet om veel geld te verdienen, maar om bewustzijn te creeeren over het snelgroeiende stroomgebruik van de ICT-sector, en de impact daarvan op het milieu.

 

Ja, tuurlijk is het opgezet om bewustzijn te creeeren, maar een marge van 100%, daar komen terecht vragen over.

Link naar reactie
  • 0

De link naar ANWB/WNF intrigeert me. Waarom zou het Wereld Natuur Fonds reclame-autootjes propageren? Omdat je zuinige auto's aanbiedt?

 

 

In je omschrijving suggereer je dat AbriGo in een overzicht van ANWB/WNF als zuinigste voor de dag komt...

 

Om het kiezen makkelijker te maken hebben het Wereld Natuur Fonds en de ANWB voor vier categorieën auto‘s een Top10 van de zuinigste modellen opgesteld. De AbriGo is in de categorie ‘kleine auto’s’ de schoonste auto gebleken.

 

hmm, tekstfoutje. Hier moeten de modellen staan die AbriGo aanbiedt.

 

Het overzicht is opgesteld door de Stichting Natuur en Milieu, en daarin komen vier automodellen op de eerste plek. Dat zijn waarschijnlijk de auto's die AbriGo inzet, maar de naam AbriGo wordt nergens genoemd. Niet in de lijst van partners voor deze top-tien, en ook niet in de lijst van 40 ondernemingen en instellingen die het HIER-convenant getekend hebben. AbriGo, Trinodis BV en de Stichting Milieubewust Autorijden worden ook niet genoemd in het overzicht van bedrijven dat HIER ondersteunt.

 

Je suggestie dat AbriGo gesteund wordt door HIER, ANWB, WNF en de Stichting Natuur en Milieu is bovendien eigenaardig, omdat de opzet eigenlijk andersom is. Bedrijven ondersteunen HIER!

 

 

Dit zie je verkeerd. HIER onderzoekt of je het HIER-label mag plakken op je bedrijf of product. AbriGo is hier officieel toe gerechtigd. ANWB is kartrekker in de campagne en stellen ook de Top 10 vast. ANWB steunt AbriGo en daarom mogen we de frisse wielen banner gebruiken en gaan ze AbriGo wereldkundig maken in hun publicaties zodra we het WFD-verhaal getackeld hebben.

 

Nou kan het best zo zijn dat alles netjes geregeld is, maar vrijwel alle referenties die je noemt zijn éénrichtingsverkeer. De naam die je gebruikt (Groene Wielen) houdt bovendien het midden tussen Greenwheels en Frisse Wielen, de werknaam voor de auto-toptien die Natuur en Milieu hanteert. Dat geeft je geen sterke positie bij de werving van adverteerders, want het wekt de indruk dat Trinodis BV, AbriGo en de Stichting Milieuvriendelijk Autorijden vooral sterk zijn in het meeliften op andermans inspanningen.

 

Misschien. Je moet beide organisaties/werknamen als prospect wel kennen om die slag te maken. Maar ik zal het zeker onderzoeken. tnx voor de feedback.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een gaaf idee Sander. En je site ziet er supergoed uit. Als ik jou was zou ik kijken of er een samenwerking in zit met die meneer G. Bos van Adleasing. Of gaan jullie elkaar de markt uit concurreren?

 

Maar je had een vraag gesteld over marktbewerking: hoe kan je die bedrijven bereiken. Mijn gevoel zegt dat zichtbaarheid de sleutel is. Als je Toyota, Citroen of Peugeot zo gek kan krijgen dat je drie maanden lang enkele van hun karretjes kan lenen, kan je ze zelf laten bestickeren met een voorbeeldprint (ook hier zou ik aansturen op een ondernemende deal met de stickerboys) en ermee voor de deur van je mooiste prospects gaan staan om vervolgens hun communicatiemanager te bellen en te vragen of hij even naar buiten wil kijken.

 

Zo kan ik nog wel tien ideeen bedenken, maar dit is toch alvast een goeie?

 

gr.

Marco Dees

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.