• 0

Eerste aangifte omzetbelasting

Ik heb mijn eerste Aangifte Omzetbelasting zo goed mogelijk ingevuld. Echter, nu is er de mogelijkheid om bijlage(n) in te voegen.

 

Is dit gebruikelijk? Zo ja, wat zijn relevante bijlagen? Uitdraai van het tijdvak waarover ik belasting moet betalen, eventuele facturen? Of gewoon alles (lijkt me sterk)?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De eerste aangife Omzetbelasting zal vermoedelijk op papier zijn gegaan. Dit (verouderde) formulier voorziet in de mogelijkheid om bijlage(n) mee te sturen, de digitale versie kan dit gewoonweg niet.

 

In een aantal specifieke situaties is het wenselijk dat er bijlage(n) worden meegezonden. Je moet hierbij denken aan de voorperiode van een onderneming, dus nog voor de datum van oprichting en zo. Hiervan wil de Belastingdienst wel graag een kopie zien voordat zij de aangifte van die zaken accepteren. Overigens wordt dit vaak al op een andere manier geregistreerd, zodat deze zaken niet opvallen (vaak dan wel weer bij een controle maar dat terzijde).

 

Mocht de belastingdienst vragen hebben over jouw aangifte, dan zullen zij jou een brief sturen met het verzoek om bijvoorbeeld kopie facturen naar hen op te sturen.

 

Geen zorgen maken dus en verzenden. Succes met ondernemen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.