• 0

Hulp bij introductie nieuw product

Goededag mensen,

 

Ik loop een beetje vast. Ik moet onderzoeken of het introduceren van een nieuw product verstandig is. Mijn vraag nu is waar begin ik. Ik neem aan dat je niet een gehel marketingplan hoef te maken met MACRO etc erin. Volgens mij kan je verder gaan vanaf de opties die je meestal formuleert en een uit kiest, of niet.

 

ik zie jullie reacties tegemoet.

 

Brian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

heb gekeken, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Veelal betreft het een gehele marketingplan wat in mijn optiek bij begin nog niet bekend is dat je iets gaat introduceren. meestal komen er een drietal opties naar voren waaruit je kiest. Moet ik dan vanaf hier verder of moet ik ondrwerpen zoals visie, missie, marktafabakening, macro, etc ook nog doen.

 

let me know.

 

thanks in advance

Link naar reactie
  • 0

 

Ik moet onderzoeken of het introduceren van een nieuw product verstandig is. Mijn vraag nu is waar begin ik. Ik neem aan dat je niet een gehel marketingplan hoef te maken met MACRO etc erin. Volgens mij kan je verder gaan vanaf de opties die je meestal formuleert en een uit kiest, of niet.

 

ik zie jullie reacties tegemoet.

 

Brian

 

Ik maak het voor Henkel Nederland actief in FMCG branche. Ben daar sins kort werkzaam. Ze willen een nieuw Wasmiddel introduceren en het is aan mij te onderzoeken of dat haalbaar is en of het of course rendabel is.

 

Heb je hier ook rekening gehouden met mogelijke inbreuk met dan wel bescherming van je nieuwe product?

Als het echt nieuw "lijkt" is het tweede te overwegen zo niet houdt er dan rekening mee dat als het niet nieuw is je mogelijk inbreuk makt op rechten van een ander.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

heb me daar om eerlijk te zijn nog niet mee bezig gehouden. ik treken daarbij dat ik wel net ben begonnen en me nog even aan het bedenken ben wat er allemaal in het plan moet komen te staan.

 

Desalkniettemin bedankt voor je suggestie. is inderdaad een belangrijk punt. thanks

Link naar reactie
  • 0

Het is rendabel als het meer oplevert dan het kost. Of beter, de verdisconteerde waarde moet zelfs een % meer zijn, anders kan je de investering beter in iets anders stoppen.

 

Je hebt dus een prognose nodig van de verwachte verkopen. Daarvoor moet je moet weten op welke doelgroep je richt en welke marktaandeel je daarin denkt te bereiken. Om dat te bepalen kan je een aantal onderdelen van een marketing plan op zijn minst overwegen.

 

Vergeet als kosten niet de kannibalisatie onder de andere eigen producten, omdat je kunt verwachten dat een deel van de eigen klanten zullen switchen, al dan niet structureel. De markt lijkt mij aardig verzadigd dus de omzet komt ten koste van eigen omzet op andere producten of van de concurrentie.

 

Ook is het slim om scenario's te maken. Wat gebeurt er als je het nieuwe product in de markt zet? Komt de concurrent ook met een alternatief en hoe snel? Wat als jullie het niet doen maar de concurrent komt wel met een nieuw product?

 

Het lijkt mij dat Henkel al vaker met dit bijltje gehakt heeft en dat er standaard rekenmodellen voor liggen. Misschien moet je intern even rondvragen hoe men het voorheen heeft gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat Henkel al vaker met dit bijltje gehakt heeft en dat er standaard rekenmodellen voor liggen. Misschien moet je intern even rondvragen hoe men het voorheen heeft gedaan.

 

Dit lijkt me sowieso.

 

En daarbij, no offense, maar als dit uitzoeken bij jouw functieomschrijving past en jij hiervoor bent aangenomen vind ik het heel vreemd dat je niet weet hoe je te werk moet gaan. Dat ondernemers (in spé) deze vragen hier stellen kan ik begrijpen maar jij bent neem ik aan getest op je competencies waaruit bleek dat je dit soort opdrachten zelfstandig kan uitvoeren en niet met behulp van een forum. IMO...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook student en nu aan het afstuderen. Als ik een tip mag geven dan zou ik zeker wel meerdere delen van het marketingplan verwerken. Dit kost veel tijd maar levert veel nuttige informatie op. Het kan zijn dat eerder onderzoek verouderd is. Als je het goed wilt doen is het verstandig om alles aan te pakken. Als er delen van het marketingplan vastliggen is het natuurlijk onzin om dit over te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.