• 0

Ingewikkelde aangifte!

Ik heb een vraagje over de aangifte inkomstenbelasting. Ik heb zowel een eenmanszaak als een V.o.F. (met 2 vennoten) op mijn naam staan. Wij hebben op dit moment geen boekhouder meer.

 

De situatie is als volgt:

- De eenmanszaak is in 2004 opgericht.

- In 2005 is een nevenactiviteit erbij gekomen (wel met aparte boekhouding, maar zelfde bankrekening)

- Eind 2006 hebben wij voor de nevenactiviteit met terugwerkende kracht een aparte V.o.F. opgericht (ingaande 1-1-2006)

 

Bij de opgave inkomstenbelasting moet het volgende ingevuld worden:

 

================

 

- Activa >> Liquide Middelen >> Banktegoeden

liqmidsx9.jpg

 

Vraag:

Daar wij in 2006 gebruik maakten van 1 bankrekening weet ik niet hoe ik deze drie bedragen moet bepalen. Er is geen startkapitaal of iets dergelijks geweest omdat het gewoon een nevenactiviteit was die er op een gegeven moment bij is gekomen.

 

================

 

- Passiva >> Ondernemingsvermogen >> Eigen vermogen

ondnemvermnl1.jpg

 

Vraag:

Moet ik hier dezelfde bedragen invullen als bij liquide middelen, en daarvan aftrekken wat wij 31-12-2006 nog aan omzetbelasting aan de belastingdienst verschuldigd waren?

 

================

 

- Passiva >> Schulden en overlopende passiva >> Omzetbelasting

schuldencw5.jpg

 

Vraag:

Moet ik hier de op 31-12-2006 verschuldigde omzetbelasting invullen? En bij begin boekjaar 0,00 Euro invullen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ivo,

Wat zouden volgens jou de consequenties zijn van het feit dat Peter niet volledig de voorgeschreven vorm heeft gehanteerd? Boetes? Op grond van welk wetsartikel dan?

 

Patricia,

Een balans en winst- en verliesrekening behoren (bij niet-controleplichtige ondernemingen) niet tot de administratieve verplichtingen als ondernemer. Een administratie moet zonder vreselijk veel moeite inzichtbaar zijn voor de belastingdienst. Meer eisen ze niet.

Link naar reactie
  • 0

Elke onderneming die aangifte inkomstenbelasting moet doen moet een balans en verlies en winst rekening hebben, anders kun je de aangifte immers ook niet doen in het aangifteprogramma!

 

Ik heb laatst van een cliente een boekingsonderzoek gehad en de inspecteur wilde niet alleen de mappen zien maar ook de jaarrekening en de aangiften enz. Het ligt er vaak ook aan wie je als insprecteur treft, niet allemaal zullen ze erom vragen wanneer ze dit wel doen zul je toch wat moeten laten zien.

 

 

Je hoeft alleen geen balans en verlies en winst rekening te hebben wanneer de belastingdienst je verdiensten uit de onderneming niet als winst uit onderneming beschouwd en dan hoef je geen boekhouding bij te houden en ook geen winstaangifte voor ondernemers te doen maar kun je het doen met een particuliere aangifte waarbij je je inkomsten en uitgaven van je bedrijfje onder overig inkomsten invult. Alleen dan heb je geen boekhouding nodig.

Moet je echter gewoon een winstaangifte voor ondernemers invullen dan zul je wel een complete boekhouding moeten voeren met alles wat daarbij komt kijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat meneer de inspecteur om een jaarrekening vraagt, betekent niet dat je dit als ondernemer moet hebben. Valt namelijk niet onder de administratieplicht.

 

Maar zo dwalen we wel erg af.

 

@Peter/Zaph:

Ik denk dat je geen probleem zal ondervinden bij een controle door de fiscus.

 

@Patricia:

Prettige avond! ;)

Link naar reactie
  • 0
Dat meneer de inspecteur om een jaarrekening vraagt, betekent niet dat je dit als ondernemer moet hebben. Valt namelijk niet onder de administratieplicht.

 

Ik heb niet gezegd dat een jaarrekening veplicht is maar wel een balans en verlies en winst, die vallen wel onder de administratieplicht.

 

@Peter/Zaph:

Ik denk dat je geen probleem zal ondervinden bij een controle door de fiscus

 

Ik dacht het dus wel want er is geen aangifte gedaan van de VOF apart.

 

@Patricia:

Prettige avond!

 

Toch wel moeilijk om toe te geven dat je fout zat of niet? Misschien iets voor in de toekomst door niet zo snel andere mensen af te gaan kraken maar eest eens kijken of je het zelf wel bij het juiste eind hebt. Ik vind het helemaal niet erg om een discussie te voeren ( vind het juist leuk) maar ik vind het niet fair dat ik door iemand wordt beledigd en dat er wordt gezegd dat ik niets weet van fiscale feiten als diegene zelf fout zit!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Balans en W&V vallen niet onder de administratieplicht.

 

Patricia, ik heb niet gezegd dat je het verkeerd doet. Ik denk namelijk dat je de aangiften goed verzorgd.

Ik geef alleen aan dat er meerdere wegen naar Rome leiden en ik denk dat Peter geen probleem gaat ondervinden bij zijn manier van aangeven. Want zijn firma-aandeel geeft hij aan bij zijn andere winstaangifte.

 

 

Het gaat er om dat de belastingdienst niets te kort komt. Dat de vorm niet 100% de voorgeschreven vorm is, zal naar mijn mening niet tot grote problemen leiden. Ik verwacht alleen een opgeheven vinger van de inspecteur.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Patricia, ik heb niet gezegd dat je het verkeerd doet. Ik denk namelijk dat je de aangiften goed verzorgd.

In een eerdere reactie gaf je aan dat dat ik er geen verstand van had en dat je je hart vast hield dat ik mijn eigen administratiekantoor had, dat is wel iets anders dan de reactie die je nu geeft.

Maar goed even goed vrienden!

 

 

En een balans en verlies en winst heb je op zijn minst nodig voor de aangiften inkomstenbelasting dus zul je die altijd hebben want anders kan je ook geen aangifte doen.

En het gaat er niet om dat de belastingdienst niets te kort komt, het gaat erom dat je de aangifte correct invult.

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik nooit beweerd. Dat was Peter/Zaph. En hij verbaasde zich denk ik over de wat kromme uitleg van jou (waardoor ik ook niet snapte wat je nou bedoelde).

 

Je zegt verder dat ik niet toegeef dat ik fout zit. Mag ik vragen met welke uitspraken ik dan fout zit? Ik heb alleen aangegeven dat ik denk dat de belastingdienst niet moeilijk gaat doen bij de aangifte van Zaph. En daar blijf ik nog steeds bij (eigenwijs als ik ben).

 

Daarnaast heb jij zeker een aantal uitspraken gedaan in deze discussie die pertinent niet kloppen (bijvoorbeeld over wat een VOF inhoudt en dat deze nooit uit b.v.'s kan bestaan) en daar hoor ik jou ook niet meer over.

 

Maar laten we discussie maar stoppen. Het is helaas toch de welles/nietes-discussie geworden die ik vooraf het forum niet toewenste.

Link naar reactie
  • 0

Elke onderneming die aangifte inkomstenbelasting moet doen moet een balans en verlies en winst rekening hebben, anders kun je de aangifte immers ook niet doen in het aangifteprogramma!

 

Ah, nou zijn we er! Eindelijk! Een VOF doet geen aangifte inkomstenbelasting, en hoeft dat ook niet te doen. Sterker nog, een VOF kan dat niet doen, aangezien zaken als aftrekposten kunnen verschillen per vennoot. Een VOF doet alleen aangifte omzetbelasting.

 

Voor de ondernemer die IB-aangifte moet doen, waar het hier om gaat, komt een deel van zijn omzet uit het winst-deel van de VOF. De (vennoten van de) VOF heeft hier keurig omzetbelasting over betaald en ook, voor als men komt controleren, een jaarrekening, balans en V&W rekening klaarliggen. Klaar als een klontje, dus!

 

@Peter/Zaph:

Ik denk dat je geen probleem zal ondervinden bij een controle door de fiscus.

 

I know.... ;)

 

Belastingen

Iedere vennoot betaalt afzonderlijk inkomstenbelasting over het deel van de eigen winst. Iedere vennoot wordt in principe gezien als zelfstandig ondernemer en kan daarom recht hebben op een aantal belastingfaciliteiten zoals ondernemersaftrek, investeringsaftrek en de fiscale oudedagsvoorziening. U vindt hier meer over belastingen.

 

Dit had ik al eerder aangekaart dat iedere vennoot recht heeft op ondernemersaftrek.

 

Flauw dat je iets heel anders aanhaalt in plaats van het stukje dat ik vetgedrukt had gemaakt, en jij weer niet-vetgedrukt hebt ge-quote. Bij deze hierboven de reminder.

 

Los daarvan - kun je misschien aangeven waar het verplicht wordt gesteld de gegevens van een VOF ook op te nemen in de IB aangifte van een eenmanszaak? Bij voorkeur een link naar de site van de belastingdienst! ;)

 

In een eerdere reactie gaf je aan dat dat ik er geen verstand van had en dat je je hart vast hield dat ik mijn eigen administratiekantoor had, dat is wel iets anders dan de reactie die je nu geeft.

 

Dat was ik inderdaad, en ik zei dat het me verontrustte. Ik zeg absoluut niet dat je slecht bent in je werk, maar het verontrust me nog steeds dat je zaken brengt zoals je doet, en dit is niet het eerste onderwerp waarbij ik dat heb. Maar - prove me wrong.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga nog een keer proberen om het uit te leggen want ik geloof namelijk niet echt dat het doorkomt.

 

Een VOF bestaat uit 2 (of meer ) vernnoten. Die vennoten doen afzonderlijk aangfte inkomstenbelasting voor hun deel van de VOF( zoals ik al eerder aangaf ) in het aangifte programma door als onderneming de VOF in te vullen inclusief balans en verlies en winst. Klaar! meer hoeft er niet te gebeuren.

Wanneer diezelfde persoon nog een eenmanszaak heeft vult hij ook onder onderneming 2 in dezelfde aangifte de eenmanszaak in met een aparte balans en verlies en winst ( zie mijn eerdere quote van de belastingdienst over het aangifteprogramma ). En klaar is kees!

 

Voor de ondernemer die IB-aangifte moet doen, waar het hier om gaat, komt een deel van zijn omzet uit het winst-deel van de VOF. De (vennoten van de) VOF heeft hier keurig omzetbelasting over betaald en ook, voor als men komt controleren, een jaarrekening, balans en V&W rekening klaarliggen. Klaar als een klontje, dus!

Klopt en dit moet dus als aparte onderneming (namelijk de VOF ) in de aangifte van de vennoot worden aangegeven en niet bij de eenmanszaak. Omdat de aangifte is van de persoon die en een VOF heeft en een eenmanszaak ( dus 2 ondernemingen en deze ook allebei moet opnemen in de aangifte, maar wel met een aparte balans en verlies en winst )

 

Iedere vennoot betaalt afzonderlijk inkomstenbelasting over het deel van de eigen winst.

 

Dit heb ik toch ook al eerder gezegd da iedere vennoot aangifte moet doen van de VOF en hiervoor zijn deel in zijn aangifte berekent? Jij zegt dat ik bepaalde zaken krom uitleg of achterwege laat maar dit zijn dingen die ik allemaal allang heb aangekaart.

 

Los daarvan - kun je misschien aangeven waar het verplicht wordt gesteld de gegevens van een VOF ook op te nemen in de IB aangifte van een eenmanszaak? Bij voorkeur een link naar de site van de belastingdienst!

Ik ben nu juist steeds aan het beweren dat dit juist niet moet!

In de aangifte van de ondernemer die belastingplichtig is worden 2 ondernemingen opgevoerd , namelijk e de VOF apart en de eenmanszaak apart. De eenmanszaak heeft niets te maken met de VOF en zijn 2 aparte bedrijven.

Misschien dat je zelf eens het aangifte programma van de belastigidnest kunt bekijken hoe je om dient te gaan met de aangifte van de inkomstenbelastingplichtige bedrijven van 1 ondernemer?

 

Dat was ik inderdaad, en ik zei dat het me verontrustte. Ik zeg absoluut niet dat je slecht bent in je werk, maar het verontrust me nog steeds dat je zaken brengt zoals je doet, en dit is niet het eerste onderwerp waarbij ik dat heb. Maar - prove me wrong.

 

Ik dacht zelf niet dat ik komme en onduidelijke reacties geef, maar goed het is ook maar net hoe mensen het lezen. Voor mij is het namelijk zo duidelijk als wat en misschien breng ik het soms niet goed over maar ik probeer nu al de hele tijd alleen maar duidelijk te maken net zoals Ivo79 ook al aangaf dat wanneer je 2 ondernemingen hebt je die ook apart in 1 en dezelfde aangifte van de ondernemer moet opgeven en niet bij de winst van de eenmanszaak moet doen. Hij zegt hetzelfde als ik alleen vallen jullie mij er op aan op de een of andere manier.

 

Ik heb hier geen zin meer in zo. ik probeer alleen maar mensen te helpen hier op het forum maar als jullie niet willen lezen en gewoon de uitleg niet willen begrijpen dan meoten jullie het zelf maar weten. Ivo79 die begrijpt wel hoe ik het neerzet dus zo raar doe ik het nu ook weer niet en bovenal wat ik er hebt neergezet klopt gewoon.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
hieruit blijkt toch duidelijk wat een VOF inhoudt. Ik heb nog nooit gehoord van een BV die inkomstenbelasting betaalt of als zelfstandig ondernemer wordt gezien.

 

Maar ja, ik ben ook maar een leek.

 

Stien: Dit heb ik dus ook al gezegd, maar goed dan zit je raar te praten en heb je geen verstand van zaken. Het gaat om de personen die een VOF hebben en dit kan geen BV zijn want een BV kan inderdaad nooit inkomstenbelasting betalen of in aanmerking komen voor de zelfstandigenaftrek.

Als Grassie en Peter nu eens zelf wat meer onderzoek doen dan zullen ze ook tot de conclusie komen maar ik geloof at ze het leuker vinden om mensen die andere proberen te helpen de grond in te trappen wanneer ze zelf het niet bij het rechte eind hebben. Heel kinderachtig!

 

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die zich in deze discussie mengen of dat hij eens (zoals IVO79 ook al aangaf) de belastingdienst opbelt om te horen wat die zegt. Maar goed weaarschijnlijk neemt hij het zelfs van de belastingdienst ook niet aan!

Link naar reactie
  • 0
Een VOF doet geen aangifte inkomstenbelasting

 

Klopt als een bus DE VOF doet geen aangifte inkomstenbelasting net zoals DE eenmanszaak ook geen aangifte inkomstenbelasting doet. Dit doet namelijk de ondernemer.

Wat dat betreft zit er eigenlijk geen verschil tussen eenmanszaak en VOF fiscaal gezien en qua aangifte doen, behalve dan dat je voor de VOF jouw deel in de VOF moet opgeven.

Alleen een BV doet als zelfstandig rechtsorgaan aangifte vennootschapsbelasting. Voor alle overige rechtsvormen die onder de inkomstenbelastin vallen is het niet het bedrijf dat aangifte doet maar de persoon waarvan het bedrijf (deels) is.

 

Zoals je nu in jouw persoonlijke aangifte de eenmanszaak apart op geeft met balans en verlies en winst moet dit ook voor de VOF apart, het zijn namelijk 2 apart bedrijven die op naam van jou als ondernemer staan. Zo moeilijk is dat toch niet?

Link naar reactie
  • 0

Nou hebben jullie overigens nog steeds geen antwoord gegeven op waar jullie nu het winstaandeel van de VOF in de aangifte opgeven.

Lijkt mij interessant om te horen waar je dit dan invult! Want zoals jullie aangeven geven jullie het winstaandeel op in de balans en verlies en winst van de eenmanszaak en dat kan nooit goed zijn. Maar misschien begrijp ik het verkeerd en vul je het anders in. Maar laat dat eens weten dan!

Link naar reactie
  • 0

Jemig wat een boel bladen om de discuseren over de aangifte, ben je er nu uit of niet ???

 

Hoe groot is dat Excell bestand eigenlijk (ik bedoel hoeveel kosten [regels] heb je, hoeveel investeringen heb je gedaan.

 

Als het niet te veel is wil ik wel even voor je kijken.

Link naar reactie
  • 0

Stien: Dit heb ik dus ook al gezegd, maar goed dan zit je raar te praten en heb je geen verstand van zaken. Het gaat om de personen die een VOF hebben en dit kan geen BV zijn want een BV kan inderdaad nooit inkomstenbelasting betalen of in aanmerking komen voor de zelfstandigenaftrek.

Als Grassie en Peter nu eens zelf wat meer onderzoek doen dan zullen ze ook tot de conclusie komen maar ik geloof at ze het leuker vinden om mensen die andere proberen te helpen de grond in te trappen wanneer ze zelf het niet bij het rechte eind hebben. Heel kinderachtig!

 

Ik zou als informatiebron in plaats van een stukje op de homepage van de KvK het volgende boek willen aanraden:

- "Wegwijs in de belastingheffing van ondernemingen" van o.a. prof.mr.drs. van Arendonk.

 

Dit is een bijzonder goed naslagwerk voor accountants en boekhouders waarin o.a. vele samenwerkingsverbanden worden beschreven en hoe de belastingheffing hierbij verloopt.

 

Voor nu zou je ook de volgende pagina van de belastingdienst kunnen lezen:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/elektronisch_aangeven/elektronisch_aangeven-39.html

 

Link naar reactie
  • 0

Oke, volgens dit stuk kan dat dus wel een BV in de VOF. Hierin zat ik dan niet helemaal goed, maar het is nog steeds zo dat de BV dan dus geen inkomstenbelasting betaald maar vennootschapsbelasting en daarom de balans en verlies en winst in de balans en verlies en winst van de BV moet zetten. Bij een eenmanszaak ( en daar gaat de vraagstelling over ) is dat niet het geval en dient dit apart te worden gerigistreerd.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is iedereen het er over eens dat je het aandeel van de vof formeel apart aan moet geven in het aangifteprogramma.

 

Peter/Zaph heeft dit echter niet gedaan, maar heeft zijn aandeel opgeteld bij de gegevens van zijn eenmanszaak. Ik heb nooit gezegd dat dit juist is. Ik heb echter wel gezegd dat ik denk dat hij hiermee geen problemen (als in: boetes) gaat krijgen.

 

Als jij denkt dat dat wel het geval is, zou ik graag horen op basis van welk wetsartikel/uitspraak Peter/Zaph de boete gaat krijgen en hoe hoog die boete dan gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Patricia,

 

Glassie heeft gewoon gelijk over het VOF/BV verhaal. De KvK staat erom bekend dat ze de info op hun site graag eenvoudig houden en dat die daardoor vaak incompleet is.

Ik ken meerdere ondernemers met een BV die daarmee participeren in Vofjes voor projecten. Daarnaast kiezen grote bedrijven bij een joint-venture tussen twee BV's ook regelmatig voor de Vof-constuctie.

 

Met betrekking tot de IB-aangifte heb jij voor zover de discussie nog te volgen is, ook volgens mij gelijk.

 

Het lijkt er op dat als gevolg van de hevige discussie de topicstarter inmiddels is afgehaakt. Is het mogelijk dat jullie allebei accepteren deels gelijk te hebben en weer terug te gaan naar het beantwoorden van de oorspronkelijke vragen want volgens mij weet de topicstarter nog steeds niet wat hij moet invullen?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij is iedereen het er over eens dat je het aandeel van de vof formeel apart aan moet geven in het aangifteprogramma.

 

 

Hier ging nu juist de hele discussie over omdat jij en Peter zeiden dat dit niet hoeft. Aangezien ik dit steeds al aangaf maar dan vervolgens de grond in wordt getrapt en er wordt gezegd dat ik niet weet wat ik doe ben ik hier enigzins pissed off over omdat ik geen rare dingen zeg. Ik vind dan ook dat je in het vervolg niet zo snel iemand persoonlijk moet aanvallen op zijn of haar kunnen. Maar goed dat is mijn mening.

 

 

Overigens klopt het gewoon niet dat die aangifte bij de eenmanszaak wordt opgeteld omdat het 2 aparte boekhdoudingen zijn en dit niet over de eenmanszaak gaat maar over de VOF. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat hieruit een boete voortkomt omdat de cijfers van de bedrijven niet overeenkomen zoals in de aangifte aangegeven.

Natuurlijk ligt het er ook nog aan wie je als inspecteur hebt, heb ik inmiddels ook ondervonden.

Een wetsartikel weet ik zo 1 2 3 niet uit mijn pet te toveren maar het lijkt mij toch wel dat die er ongetwijfeld zal zijn.

En anders merkt Peter het vanzelf wanneer hij controle krijgt en de inspecteur alles nakijkt wanneer hij het zo blijft doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Goed, ik had een heel verhaal ingetikt, maar al verder lezende ontdekt dat dat niet meer zinvol was.

 

De essentie is dit: ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar wil wel graag weten waarom mijn methode niet acceptabel zou zijn. Zoals Glassie al zei: de belastingdienst wordt niet benadeeld.

 

Mijn motivatie in deze is dat ik zonder die eenmanszaak geen deel had kunnen nemen in de VOF (zie quote KVK eerder), en aangezien de eenmanszaak en ik fiscaal een en dezelfde entiteit zijn is mijn winstaandeel in de VOF gewoon een bron van inkomsten van mij en dus de eenmanszaak.

Link naar reactie
  • 0

Jongens en meisjes, deze topic is nu beland in een welles nietes fase.

 

Glassie heeft volgens mij gelijk dat de belastingdienst hier geen consequenties aan verbind, zolang de som van het resultaat gelijk is.

 

Dat dit formeel anders moet klopt ook. Uiteindelijk gooi je je totale inkomen op een grote hoop. Dus als je dan de jaarrekeningen consolideerd zal dat wettelijk gezien onjuist zijn, maar ik verwacht dat de inspecteur het worst zal zijn als het juiste inkomen is aangegeven.

 

Je zal een waarschuwing krijgen thats it. Maar een discussie als deze is niet waar het topic voor gestart is. En aangezien de topicstarter hier niet op reageert, lijkt het mij zinvoller deze discussie in een ander (nieuw) topic verder te voeren.... of gewoon niet.

 

We zitten hier allemaal om onze kennis te delen en niet om ons gelijk te halen. toch ???

Link naar reactie
  • 0
Patricia,

 

Glassie heeft gewoon gelijk over het VOF/BV verhaal. De KvK staat erom bekend dat ze de info op hun site graag eenvoudig houden en dat die daardoor vaak incompleet is.

Ik ken meerdere ondernemers met een BV die daarmee participeren in Vofjes voor projecten. Daarnaast kiezen grote bedrijven bij een joint-venture tussen twee BV's ook regelmatig voor de Vof-constuctie.

 

Met betrekking tot de IB-aangifte heb jij voor zover de discussie nog te volgen is, ook volgens mij gelijk.

 

Het lijkt er op dat als gevolg van de hevige discussie de topicstarter inmiddels is afgehaakt. Is het mogelijk dat jullie allebei accepteren deels gelijk te hebben en weer terug te gaan naar het beantwoorden van de oorspronkelijke vragen want volgens mij weet de topicstarter nog steeds niet wat hij moet invullen?

 

Karen,

 

Ik heb al aangegeven dat ik wat betreft de BV in de VOF niet helemaal goed zat.. Wanneer ik een fout maak geef ik dat gewoon toe. Glassie beweerde echter de BV dan inkomstenbelasting hierover moet betalen en dat is niet waar.

Verder ging de hele discussie niet over het BV/VOF verhaal maar over het feit dat wanneer je en een eenmanszaak en een VOF hebt deze apart dient aan te geven en volgens Peter en Glassie was dit niet zo en wordt ik vervolgens voor nogal wat dingen uitgemaakt terwijl ik wat dat betreft gewoon gelijk heb en daar val ik over. Een discussie vind ik heel leuk en boeiend maar je moet niet mekaar van allerlei dingen gaan beschuldigen wanneer je niet eens in je recht staat ( en wanneer je wel in je recht staat vind ik dat nog steeds niet kunnen).

 

 

De essentie is dit: ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar wil wel graag weten waarom mijn methode niet acceptabel zou zijn. Zoals Glassie al zei: de belastingdienst wordt niet benadeeld.

 

Peter, nogmaals het gaat er niet om dat de belastingdienst niet wordt benadeeld. Het gaat erom dat je de aangifte invult zoals deze moet worden ingevuld en dus met 2 aparte ondernemingen omdat ze dat gewoon zijn met hun eigen balans en verlies en winst.

Wanneer jij het gewoon wilt blijven zoals je nu doet moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet tegen iemand zeggen die je aangeeft dat het eigenlijk anders moet dat die niets van fiscale aangiften afweet.

 

Link naar reactie
  • 0
We zitten hier allemaal om onze kennis te delen en niet om ons gelijk te halen. toch

 

Ben het helemaal met je eens! Maar mij gaat het er nu om dat ik persoonlijk wordt aangevallen terwijl ik echt geen rare dingen loop te verkondigen maar dat anderen het blijkbaar nodig vinden om mensen af te katten omdat je de aangiften nou eenmaal anders hoort in te vullen dan dat hun doen.

 

In elk geval alvast allemaal een prettig weekend!

Link naar reactie
  • 0

Och, zo heb ik het niet gelezen, ik denk eerder dat je je aangevallen voelt. Ik kom hier al wat langer, en heb dus al aardig wat berichten van Peter en Glassie mogen lezen.

 

En ik moet zeggen dat ze vaak integer en correct antwoorden. Vaak met kennis van zaken. Ik heb ook nu uit hun reacties niet echt kunnen halen dat je neergesabeld wordt.

 

Dat jij vasthoud aan een bepaalde manier van werken is je goed recht en ook zeker niet fout, maar als iemand iets anders zegt wil dat niet zeggen dat jij fout zit en of jou bekritiseerd;

 

Maar het wil ook niet zeggen dat de ander fout zit, en ik heb het gevoel uit jouw posts dat als je het niet doet zoals jij zegt de anderen grote problemen krijgen.

 

Ik ben idd met je eens dat twee jaarrekeningen optellen niet de schoonheidsprijs verdient. Maar is dat dan fout? Als onder aan de streep het juiste inkomen staat (het is immers je persoonlijk inkomen, voortgevloeid uit de jaarrekening(en)), dan zal de belastingdienst echt niet moeilijk doen, hebben ze niet eens tijd voor.

 

En dan nog iets ben je al klaar voor vandaag ??? 8), dat je iedereen een prettig weekend wenst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.