• 0

Belastingverdragen met Servie

Hola mensen,

 

Ben nieuw hier, maar niet nieuw op internet, dus ja - ik heb letterlijk al alles gedaan om deze info achter te halen, toch niet gelukt.

 

Ik wil graag aan jullie vragen of iemand weet (eerste hand, of anders) of Nederland verdrag ter voorkoming van dubbele belastingen met Servië heeft.

 

Namelijk, er is verdrag uit 1983 met toenmalige Joegoslavië. In 1999 (nadat Joegoslavië uit elkaar gevallen was) werd er eerste aanvulling gedaan met elke republiek afzonderlijk.

2001 - tweede aanvullig voor de Kroatie (welke toen uit verdrag is gehaald en een nieuwe verdrag met alleen Kroatie samen gesteld is);

2002 - derde aanvulling waarin wordt gesproken over verdrag tussen Nederland en Federative Republiek Joegoslavie.

 

Dat was ook de laatste verdrag. Echter, op dit moment bestaat Joegoslavie niet meer - dat is Servie geworden. Maar daarover is niks te vinden en voor zover ik kon zien is de verdrag uit 2002 nog steeds van kracht.

 

Dus - mijn vraag is eigenlijk redelijk simpel - indien ik zaken met Servie doe - val ik onder de regelijk van voorkomen van dubbele belastingen?

 

Ik heb wetten.nl / minfin / belasting al raad gepleegd. Op eerste twee kwam ik met boven genoemde informatie.

Belasting dienst zei dat het wel kan (telefonisch). Dit zal ik nog op schrift van ze vragen, aangezien als ze fout informatie hebben doorgegeven kom ik dan zelf in problemen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

 

Alvast bedankt!

Offshore uitsourcing, maar wel met Nederlandse zekerheid!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteraard, EVD gebeld. Er is dus verdrag tussen Nederland en Servie. Tussen Nederland en Montenegro moet dus nog een nieuwe komen.

 

Dank voor de tip.

 

Topic mag op slotje wat mij betreft.

 

Mvg,

Skodric

Offshore uitsourcing, maar wel met Nederlandse zekerheid!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.