• 0

voorbeeld stamrechtovereenkomst

Beste leden,

 

Onlangs heb ik een BV opgericht. Enerzijds ben ik bezig met het opzetten van een bedrijf anderzijds gebruik ik de BV als stamrecht BV.Het startkapitaal bestaat o.a. uit een vergoeding van mijn ex werkgever.

Nu ben ik verplicht om een stamrechtovereenkomst te maken tussen mijn BV en mijn persoon als G.A.H. Wie kan mij helpen aan een voorbeeld stamrechtovereenkomst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Wie heeft jullie wijs gemaakt dat een accountant noodzakelijk is?

 

Groet,

Joost

 

Joost,

Wil je mij vertellen waar ik dit kan vinden dat er in een kleine BV geen accountant nodig is?

Die wet van hierboven 396 BW daar denk ik juist wel in te lezen dat een accountant nodig is??

 

Groet Dick

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft jullie wijs gemaakt dat een accountant noodzakelijk is?

 

Johan & Joost,

Wederom bedankt, nu ik zal je zeggen dat ik vanmorgen de stukken per mail moest terugzenden naar de Notaris, en dat precies 10 minuten geleden ze weer retour zijn. Alles wat ik (jullie) hebben veranderd is zonder meer overgenomen. Ook het punt van wel of niet een accountant nodig.

 

Er stond eerst:

De vennootschap verleent aan een deskundige de opdracht tot samenstelling, beoordeling, danwel controle van de jaarrekeningen. ........... enzovoort.

 

Het is veranderd in:

De vennootschap kan aan een deskundige de opdracht tot samenstelling, beoordeling, danwel controle van de jaarrekeningen. ........... enzovoort.

 

Mooi toch, nu de volgende stap, eerst een Bankrekening openen met behulp van de ontwerp akte BV. Je begrijpt ook wel dat ik de wetten ook direct gaat uitprinten en bij de stukken gaat toevoegen.

 

Heren, tot de volgende keer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.