• 0

loyalere en diepere klantenbinding d.m.v voorfinanviering

beste leden van higherlevel.nl

 

Ik ben aan het onderzoeken of het bedrijf waar ik werk/stageloop een loyalere klantenbinding kan krijgen d.m.v het voorfinancieren van duurzame productiegoederen.

 

In deze sector vind heel veel schaalvergroting plaats. Dit betekent dat onze klanten elk jaar heel veel moeten investeren om uit te breiden en technisch up to date te kunnen blijven. Dit heeft als gevolg dat onze klanten weinig ruimte over houden om te operationele kosten te betalen.

Wij willen de klanten supporten met de schaalvergroting door duurzame productie middelen voor te financieren aan de klant middels lease.

 

Nu ben ik op zoek naar de voorwaarden om een lease contract te kunnen af sluiten.

Ik wil namelijk een casus maken waarin het totaalbedrag, rentepercentage, duur en voorwaarden beschreven zijn. Voorwaarden om zoveel mogelijk de risico`s te reduceren en de rentepercentages en duur om een financieel plaatje kunnen presenteren aan de klanten.

 

Heeft iemand een idee waar ik deze specifieke informatie kan vinden want helaas geven de lease bedrijven en literatuur niet echt veel informatie prijs.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Bram Mooij

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bram,

 

Hoewel het feitelijk een soort studieopdracht is laat ik deze vraag toch even staan.

 

Uit je verhaal begrijp ik dat jullie als bedrijf zelf het leasepakket aan willen bieden. Door een leasemogelijkheid aan te bieden hopen jullie omzet tenminste vast te kunnen houden maar mogelijk voorzien jullie ook omzetgroei door deze mogelijkheid.

 

Wat ik mij afvraag is waarom jullie het leasedeel, wat eigenlijk bankieren is, niet gewoon helemaal uitbesteden. Op die manier loop je als bedrijf niet de financiele risico's die je kunt krijgen als enkele klanten moeite hebben met het voldoen van hun finaciele verplichtingen.

 

Ik weet dat een aantal banken een leaseproduct aan kunnen bieden waarbij het bedrijf eigenlijk een soort tussenpersoon is. Je kunt je dan als bedrijf volledig richten op datgene waar het bedrijf voor opgezet is.

Bel eens naar wat banken (er zijn ook minder bekende namen) en vraag eens naar de mogelijkheden.

 

Hoewel het oude voorbeelden zijn, zowel voor DAF as voor Fokker waren de leasebedrijven die onderdeel waren van deze concerns die voor een groot deel de oorzaak waren van hun ondergang.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie!

 

Ja dat gebeurd via Vendor lease. Dan wordt er een contract gesloten tussen de leverancier en de lease maatschappij.

Die optie heb ik ook nog open staan maar ik wil een goede risico analyse maken en dus bekijken wat de voor en nadelen zijn van het zelf aanbieden van een leasepakket. Dus vandaar dat ik graag de voorwaarden graag wil weten.

 

Goede tip trouwens van DAF en Fokker. ik zal uitzoeken hoe dat precies gegaan is.

 

gr,

 

Bram Mooij

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.