• 0

Samenwerking andere ondernemingen

Ik heb vandaag afgesproken met een andere ondernemer dat hij -als ik niet kan- reparaties bij mij klanten uitvoert. Deze wil hij factureren uit naam van zijn bedrijf. Mijn eerste vraag is of de belastingdienst dat ook ok vind of dat ik nog ergens rekening mee moet houden, al dan niet juridisch of belastingtechnisch.

 

Ten tweede wilde ik weten wat een gangbaar tarief is voor een gereden kilometer. We hebben afsproken dat ik hem betaal per kilometer ongeacht hoelang hij erover doet om bij de klant te komen.

 

Bvd.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat wilde ik inderdaad ook nog weten. Mag dat zomaar?

 

Zoalng er geen beroepsspecifieke eisen worden gesteld dan mag dat zo maar.

Denk bijvoorbeeld aan VCA certificaten voor mensen die in de bouw werken, bepaalde papiertjes/vakkennis als het gaat om vonkentrekkers en gasfitters. Zichzelf verhuren als accountant, architect terwijl hij dat niet is mag dus ook niet.

 

Voor het repareren van computers in gewone kantooromgevingen zijn geen speciale vereisten gesteld.

Heel anders wordt het als deze computers bijvoorbeeld bij Shell in Pernis in een zone staan waar je alleen toegang hebt met speciaal gereedschap en testapparatuur vanwege het expplosieve karakter van de installaties.

 

M.a.w. als iemand jouw werk ergens anders overneemt dan dient deze aan dezelfde eisen te voldoen die ook aan jou gesteld worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens de BD moet ik een VAR-verklaring in laten vullen.

 

Wat ik eigenlijk begrijp uit je eerste post is dat je het andere bedrijf gewoon opbelt en hem naar jouw klusje stuurt, vervolgens stuurt deze ondernemer onder eigen naam een factuur naar de klant.

Op die manier sta jij daar helemaal niet tussen, feitelijk schuif je een klus zo door zonder er als partij tussen te zitten.

Link naar reactie
  • 0

Volgens de BD moet ik een VAR-verklaring in laten vullen.

 

Wat ik eigenlijk begrijp uit je eerste post is dat je het andere bedrijf gewoon opbelt en hem naar jouw klusje stuurt, vervolgens stuurt deze ondernemer onder eigen naam een factuur naar de klant.

Op die manier sta jij daar helemaal niet tussen, feitelijk schuif je een klus zo door zonder er als partij tussen te zitten.

 

Maar ik maak de winst er zeg maar op. Het is uit naam van mijn bedrijf + hij zit in een andere branche.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.