• 0

Relatiebeding - hoe reëel?

Gast Verwijderd account

Over het relatiebeding is al veel te doen geweest. In diverse forums ben ik er al achter gekomen dat het relatiebeding in tegenstelling tot een concurentiebeding vaak niet zomaar bij een rechtgang ongedaan kan worden.

Nu heb ik van mijn oude werkgever welke landelijk opereert een relatielijst gekregen.

De werkzaamheden vinden plaats op projectbasis.

 

Wat verstaat men onder een relatie, is dat een klant welke opdracht heeft verstrekt of kan dat ook een prospect zijn.

 

Wanneer spreekt men van een prospect, is bij wijze van spreken een folder sturen al genoeg of dient men in het offerte traject betrokken te zijn.

 

 

In de lijst zitten veel relaties waar ik persoonlijk niets mee te maken heb gehad, zelfs niet van op de hoogte ben of in betrokken ben?

 

 

Hoe gaat een relatiebeding om met bedrijven die dermate groot zijn dat ze gebruik maken van meerdere partijen en mijn oude werkgever dus slechts een gedeelte van de opdrachten uitvoerde.

 

Het relatiebeding zou volgens de werkgever 2 jaar van kracht zijn, is dit reëel?

 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

 

[titel opnieuw aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat verstaat men onder een relatie, is dat een klant welke opdracht heeft verstrekt of kan dat ook een prospect zijn.

 

Dat hangt ervan af wat in het relatiebeding staat en wie 'men' is.

 

Wanneer spreekt men van een prospect, is bij wijze van spreken een folder sturen al genoeg of dient men in het offerte traject betrokken te zijn.

 

Daar zijn vziw geen juridische normen voor. Het draait om de inhoud van het relatiebeding, interpretatie met gezond verstand en belangenafweging.

 

Het relatiebeding zou volgens de werkgever 2 jaar van kracht zijn, is dit reëel?

 

Ik begrijp je niet. Je weet toch neem ik aan wat er feitelijk in je eigen relatiebeding staat?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorig jaar een zeer onprettige ervaring gehad met een relatiebeding. In mijn geval betrof het voormalige klanten van mijn ex werkgever die na mijn vertrek en mijn zelfstandige start zich als klant bij mijn bedrijf meldden (deze zouden overigens buiten de werking van het relatiebeding blijven was de (mondelinge) afspraak.

 

Later toch een hoop ellende en uiteindelijk een rechtzaak middels een schikking weten te voorkomen, maar echt vrolijk wordt je er niet van.

 

TIP: Stem op voorhand een en ander met je werkgever af, maak afspraken (en leg ze schriftelijk vast) en neem hier tevens in op welke klanten wel en welke niet. Dit voorkomt een hoop narigheid waar je als startende ondernemer niet op zit te wachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.