• 0

De keus tussen Ltd en een BV

Gast Verwijderd account

Goedeavond iedereen,

 

ik lees al enkele maanden mee op dit super forum maar kom er toch niet uit.

 

Wij kunnen een overeenkomst krijgen met een fabriek in China welke ons het alleenrecht geeft om in Europa te werken en te verkopen.

Voordeel is dat wij af fabriek de containers naar de klant kunnen verzenden.Dit is geheel B2B.

 

Echter de verkoop in Nederland is ook aantrekkelijk en bezitten royale marges.

 

Wat is nu wijsheid om te doen, een LTD met een Trust op te richten voor de internationale uitstraling, of om een Holding op te richten met een BV, en eventueel onder die holding een LTD naast de BV?

 

Van de LTD heb ik de meest uiteenlopende verhalen gezelen, en het is allemaal erg leuk dat het snel te regelen is, maar voor dezelfde hetzelfde geld kunnen wij ook een Holding met een BV op laten zetten.

 

Kan iemand zijn eerlijke en vooral ongezouten mening geven in deze situatie??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je gaat voor transparantie en dus heldere regelgeving zou ik gaan voor NL-vennootschappen.

Ltd. (icm Trust) is leuk, maar levert extra advisering, meer regelgeving en kosten op.

Een B.V. is een stuk gemakkelijker.

 

Succes !

 

Grtz Wescom

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Wescom. Ik zou kiezen voor de rechtsvorm waar je mee kunt werken (en waar jouw adviseurs mee kunnen werken), zodat je je niet verder in regelgeving moet verdiepen en zodat er niet meer schakels in het spel nodig zijn. Je kunt in het internationale verkeer ook de internationale termen voor een rechtsvorm hanteren (die aanduidingen neem je in de statuten op.)

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.