• 0

Welke webshop?

Goededag,

 

Als enthousiast ondernemer verkoop ik aan consumenten en ben begonnen met een webshop met easyshopmaker, waar ik geheel niet tevreden over ben.

 

Nu 3 jaar verder, ( en opgezet in 11 landen) ben ik toe aan een goede webshop.

 

Na veel testen met diverse webshops en gesprekken met bedrijven, heb ik een aangepaste versie van oscommerce (link op verzoek) gevonden, waarvan ik denk dat oscommerce voor mij veel gemak en mogelijkheden biedt, met als bijkomend voordeel dat de prijs laag is.

 

Ik lees ook in de forums geen enthousiaste verhalen over oscommerce, dus ben zeer benieuwd wat de meningen zijn en of er betere opties in de markt zijn.

 

Webshop hoeft niet perse voor alle landen tegelijk.

 

Tweede deel van mijn vraag is het verzenden van Nieuwsbrieven ( Dus mogelijkheid in- en exporteren (nu in Outlook)) en de verwerking van alle "foute"adressen en afmeldingen. Ik heb begrepen dat dit met oscommerce niet gaat en beter een "los" e-mailprogramma , of hiervoor een bedrijf kan gebruiken welke e-mail voor ons gaat verzenden.

 

Nu verzend ik via outlook (ong 7000 adressen) en dit is een enorme klus, wat enorm veel tijd vergt en de nodige irritatie.

 

Graag uw mening.

 

Met vriendelijke groet,

 

R. Reinhoudt

 

[titel ingekort - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het vergelijken is inderdaad erg lastig. Ik denk dat je het beste kan kijken naar een pakket die biedt wat jij wilt. Dus welke functies moet je webwinkel hebben? Is het uitbreidbaar en zo ja, kan ik dat zelf of heb ik een bedrijf nodig.

 

Je geeft zelf al aan dat je nieuwsbrieven wilt gaan versturen, het zou natuurlijk handig zijn als je direct de producten uit je winkel kan plaatsen direct in je nieuwsbrief.

Mediabrains.nl - Webdesign & E-commerce
Link naar reactie
  • 0

Er bestaan ook webwinkels die worden aangeboden via een ASP model. Dan heb je zelf geen kennis nodig van de gebruikte techniek en kan je snel aan de slag.

 

Een ander belangrijk punt: kijk naar de uitbreidingsmogelijkheden, als je onderneming groeit moet je webshop meegroeien (denk aan fin. mutaties, inkoop, voorraad, logistiek).

 

Kan je gemakkelijk gegevens exporteren en importeren?

 

Denk ook aan integratie van betaalmodules als iDeal en creditcard.

 

Kijk of je de backoffice kunt koppelen aan je shop dit scheelt een hoop tijd.

Kijk bijv eens naar www.mijnwebwinkel.nl of www.biedmeer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer er geschreven wordt, des te meer zaken waar je op moet letten bij het kiezen voor een webshop.

 

Wat er nog niet bij staat is dat er veel producten zijn die iDEAL en/of creditcard betalingen aankunnen. Wat er echter niet bij vermeld wordt is dat bij bijvoorbeeld iDEAL zelf nog wel een contract met iDEAL moet worden afgesloten. En tot op heden doen naar mijn weten nog steeds niet alle banken mee. Controleer dus eerst of je eigen bank wel bij iDEAL aangesloten is.

 

Verder zijn opensource oplossing goedkoop in aanschaf, maar relatief duur in onderhoud. De applicatie draait immers vaak op de server van de klant, gebruikt de bandbreedte van de klant en bij problemen/upgrade moet de klant deze zelf vaak verzorgen.

 

Commerciële oplossingen worden over het algemeen door de leverancier onderhouden, draaien op de server van de leverancier etc. Wellicht iets duurder in aanschaf, maar daarintegen ben je wel verzekerd van een oplossing die lang mee kan. En waar je zelf weinig niet niet meer op hoeft te letten.

 

Technisch onderlegde personen kunnen vaak zelf wel het een en ander bewerkstelligen, maar ben jezelf niet zo technisch, dan kun je het beter aan mensen overlaten die er meer verstand van hebben.

 

Blijft natuurlijk wel de vraag wie die mensen/producten dan zijn.

 

OSCommerce is op zich een goed product. Ik heb er zelf ook een shop in gemaakt. Maar het geheel naar je eigen hand zetten vergde dusdanig veel tijd en moeite dat we voor de volgende webshops toch maar een eigen product geschreven hebben. Tel daarbij dat na al het aangebrachte maatwerk in OSCommerce we eigenlijk geen updates meer kunnen uitvoeren.

Internet? www.myriadm.nl

Nieuwsbrieven? www.m-acquaint.com

Webshop? www.ikshop.nu

Link naar reactie
  • 0

OSCommerce is op zich een goed product. Ik heb er zelf ook een shop in gemaakt. Maar het geheel naar je eigen hand zetten vergde dusdanig veel tijd en moeite dat we voor de volgende webshops toch maar een eigen product geschreven hebben. Tel daarbij dat na al het aangebrachte maatwerk in OSCommerce we eigenlijk geen updates meer kunnen uitvoeren.

 

Het geheel naar je eigen hand zetten van een Open Source pakket, is eigenlijk te vergelijken met het 'zelf schrijven' van een product. Dit kan een klant zelf doen, of laten doen.

Als de klant het uitbesteedt, is het vaak de aanbieder die ook later het onderhoud uitvoert, net zoals dat bij een commercieel product geschiedt. Het onderhoud kost dan niets meer of minder dan als de klant voor een commercieel pakket gekozen zou hebben.

 

Dus of je nou een commercieel product pakt, of een open source product dat je grondig (laat) aanpassen, het komt in mijn ogen allemaal op hetzelfde neer.

 

De stelling van de hosting vind ik vreemd... Ook Open source produkten draaien bijna voor 100% bij providers, niet bij de klanten zelf.

 

Ik moet het eerste commerciele pakket nog tegenkomen dat 100% aan mijn eisen voldoet... Ik werk met OSCommerce en heb dat grondig aangepast. Iedere maand verander ik wel weer eens wat, om dingen uit te proberen, of omdat je ineens een ingeving hebt dat iets nog handiger kan. Ik zal nooit meer over kunnen stappen naar een nieuwe versie, maar waarom zou ik dat willen...?

Een nieuwe versie zou betekenen opnieuw beginnen.

 

Ik denk dat het belangrijkste is dat je voordat je begint, al je functionele eisen op een rijtje moet zetten en dan gaan kijken wat daar het best bij past, tegen welk budget en wat je zelf wilt investeren in tijd.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
Dus of je nou een commercieel product pakt, of een open source product dat je grondig (laat) aanpassen, het komt in mijn ogen allemaal op hetzelfde neer.

 

Als je het *laat* aanpassen maakt het inderdaad niet veel meer uit. Wil je het zelf doen, dan maakt het wel degelijk wat uit. Mijn punt hier is dat er mensen zijn die nog niet doorhebben dat een open-source product, en dus eigenlijk gratis, niet altijd zomaar gebruikt kan worden. Je zult vaak tijd/geld moeten besteden om het enigszins op maat te laten maken. Net zoals bij een commercieel product.

 

De stelling van de hosting vind ik vreemd... Ook Open source producten draaien bijna voor 100% bij providers, niet bij de klanten zelf.

 

Uiteindelijk zal het bij een provider komen te draaien. En als je de wijzigingen laat uitvoeren door een extern bedrijf, dan zal deze meestal ook de hosting regelen. Ik ging er hierbij vanuit dat de gebruiker zelf de wijzigingen zou doorvoeren, en dan zal deze vaak ook zelf voor hosting moeten zorgen. Maar qua keuze voor een product is dit wellicht niet erg doorslaggevend.

 

Ik zal nooit meer over kunnen stappen naar een nieuwe versie, maar waarom zou ik dat willen...?

 

Een nieuwe versie betekend vaak dat er fouten/problemen opgelost zijn of dat er nieuwe functionaliteit is toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel belang bij hebben. En zelf niet de kennis hebben om deze code zelf toe te voegen. Hoewel er vaak wel met modules gewerkt wordt waardoor het toch mogelijk is bepaalde delen/modules van een nieuwe versie te voorzien zonder al het maatwerk ongedaan te maken.

Internet? www.myriadm.nl

Nieuwsbrieven? www.m-acquaint.com

Webshop? www.ikshop.nu

Link naar reactie
  • 0

Controleer dus eerst of je eigen bank wel bij iDEAL aangesloten is.

 

Er zijn aanbieders van betaaldiensten die als tussenpersoon werken en dus bank-onafhankelijk werken. Je kunt dan iDeal aanbieden ook al heeft je eigen bank die mogelijkheid niet. Zo'n betaaldienst hoeft niet eens veel duurder te zijn dan een directe koppeling met je bank.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Oscommerce is prima gratis software. zijn zeer veel extra modules voor te verkrijgen en geweldige support van andere gebruikers op het .nl en .com forum.

Wel wordt de software met elke extra ingebouwde module instabieler en wordt de broncode minder overzichtelijk en lastiger de volgende module in te bouwen.

Ik heb er echter 2 jaar goed op gedraait en was een goed pakket om de shop mee te starten (hoewel ik het laatste jaar wel voor erg veel geld heb laten verbouwen).

 

Als je echt genoeg geld heb zou ik eens kijken naar intershop. echt een top programma voor een absolute top prijs (duur dus).

 

Easy shop maker heb ik ook ooit geprobeerd maar wist niet half hoe snel ik dat weer moest verwijderen, absoluut een verschikking en enkel voor de allergrootste amateurs.

 

X-Cart - goede software, goed gebouwd met goede support (betaald). Niet het goedkoopste pakket maar wel een absolute aanrader. en ook redelijk veel extra modules (betaald) voor te verkrijgen.

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0
Als je echt genoeg geld heb zou ik eens kijken naar intershop. echt een top programma voor een absolute top prijs (duur dus).

 

De kleine broer van Intershop is Epages. En dit pakket is zeker wel betaalbaar. Epages heeft echt alles in huis om je geen zorgen meer te maken over de software. Ook dit pakket is uitbreidbaar met elke gewenste module, waardoor je een shop op maat krijgt.

Mediabrains.nl - Webdesign & E-commerce
Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik me wel eens verdiept in webshops.

 

Maar misschien is het leuk om te horen waarom mensen over stappen van bv Oscommerce naar een betaalde versie.

 

Misschien worden dan beginnende gebruikers geattendeerd op mogelijke problemen / uitdagingen waar ze eerder nog niet aan hebben gedacht.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel bezig met de overstap van oscommerce naar een betaald script.

Eenvoudigweg omdat oscommerce na 70 uitbreidingen aan het script zo instabiel egworden is dat het niet meer goed functioneerd en ik nog eens een tiental aanpassingen nodig zou hebben om de shop te krijgen zoals ik hem wil.

 

Mijn doelstellingen kunnen beter en goedkoper behaald worden met nieuwe software.

 

Ook een stukje verdere proffesionalisering van de shop en betere order verwerkings structuren.

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Mailinglist software: Mocht je zelf ervaring hebben met PHP is phplist (www.phplist.com) op zich een aanrader. Zelf heb ik het gekoppeld aan de inschrijvingen (en uitschrijvingen) op onze sites. Je dient dan alleen wel behoorlijke kennis te hebben van PHP en de bijbehordende mySQL database om zelf de koppeling te realiseren en het geheel naar je eigen wensen aan te passen...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit een shop gemaakt met OsCommerce en het is natuurlijk wel te doen, maar ik ben zelf veel meer fan van Joomla met Virtuemart voor een shop. De winkel zelf is gewoon veel makkelijker in te stellen qua betaalmodules/verscheepmodules enzovoorts.

Verder is het zo dat Virtuemart wordt ingebouwd in Joomla wat ook weer veel voordelen heeft. Joomla heeft een uitgebreid scala aan SEO componenten en ook componenten en modules voor nieuwsbrieven, uitgebreide statistieken enz. Tevens werkt Joomla met Joomfish, een bijzonder handy component om je site eenvoudig in meerdere talen te maken.

Weet je zelf niet zoveel van het bouwen zoek dan naar een bedrijfje dat met Joomla werkt (ff Googlen). Die maken het voor je, kunnen dingen als Ideal inbouwen en dan heb je via hun ook je support.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een belangrijk punt is waar veel (beginnende) webshop eigenaren niet naar kijken/aan denken is dat een goedkope aanschaf niet altijd ook echt goedkoop hoeft te zijn.

 

Oscommerce is inderdaad erg goedkoop om aan te schaffen (gratis) maar als je zelf niet voldoende kan programmeren wordt het uiteindelijk alsnog heel erg duur om uit te breiden en te onderhouden.

Dat terwijl software die je misschien voor 1000 euro aanschaft op de lange termijn veel goedkoper is dor gebruiksvriendelijkheid.

 

Kijk dus niet enkel naar de eerste kosten maar ook naar de langere termijn.

 

Tenzij je natuurlijk met een heel beperkt budget iets wil opzetten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel bezig met de overstap van oscommerce naar een betaald script.

Eenvoudigweg omdat oscommerce na 70 uitbreidingen aan het script zo instabiel egworden is dat het niet meer goed functioneerd en ik nog eens een tiental aanpassingen nodig zou hebben om de shop te krijgen zoals ik hem wil.

 

Mijn doelstellingen kunnen beter en goedkoper behaald worden met nieuwe software.

 

Ook een stukje verdere proffesionalisering van de shop en betere order verwerkings structuren.

 

Daniël

 

En zo is dat!

Ik ben benieuwd naar welke commercieel pakket je hebt gekozen.

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Dat snap ik.

Echter, voor de $200,- euro heb je een pakket dat in principe gereed is voor de inzet in een winkel.

Bij OS Commerce en in mindere mate Zencart dien je eerst de modules te zoeken, deze te installeren, testen en er als je pech hebt erachter komen dat ze instabiel zijn.

 

Uiteraard zal, als er een maatwerk sjabloon ontwikkeld dient te worden of maatwerk functionaliteit, hiervoor moeten gïinvesteerd dienen te worden.

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

De basis shop van x-cart is zeker egschikt voor een eenvoudige winkel en is dan veel stabieler als b.v. oscommerce.

Maar ook bij x-cart moet je daarna de verschillende modules bijkopen ( via x-cat of externe sites). Je bent dan nog redelijk wat geld kwijt (afhankelijk van de gewenste functies) maar het voordeel is dat het allemaal veel beter en makkelijker te intergreren is zonder dat het gelijk voor nieuwe modules lastig wordt om die in te bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Deze is nog niet genoemd (denk ik): http://www.instinct.co.nz/e-commerce

 

WordPress e-commerce.

 

Je implementeert het in pakweg 10 minuten, zo'n 15.000 winkeltjes gebruiken het.

 

De gratis versie kan alleen paypal aan.

 

Ik heb eerder oscommerce en zen-cart geinstalleerd maar voor mijzelf gebruik ik dit om mijn 2e hands spulletjes te verkopen :) Daarnaast is het SEO werk via de wp blog ideaal vooral vanwege de grote community en de vele plugins en css templates (tienduizenden).

 

Voorbeeld shops die dit gebruiken:

- http://tabletalk.com/index.php

- http://www.imagecubes.com/?page_id=3&category=11

 

Vooral handig voor kleine winkeltjes en als je het geintegreerd met je weblog wilt draaien.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als mensen zelfs X-cart van $199 te duur vinden en niet goed met OpenSource programma's kunnen of willen werken is er ook Avactis. Dit Amerikaanse programma is goed en relatief gemakkelijk in een bestaande website in te bouwen. Normaal gesproken kost het ook $199 maar nu krijg je bij het tijdschrift Practical Webdesign een volledige versie gratis op CD Rom! Webdesigners krijgen voor vervolglicenties 50% korting

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag allen,

 

Ik ben Patrick en heb me vandaag aangemeld en zit met veel interesse de site te bekijken en ook deze draad te lezen. Het valt me op dat de vragen en adviezen betrekking hebben op webshops voor directe verkoop aan consumenten.

 

Werk momenteel nog in loondienst maar wil binnenkort een eigen zaak beginnen.

Heb afgelopen jaar om tafel gezeten met een aantal toeleveranciers voor een B2B webshob waaronder één gebaseerd op e-pages. Dan praat je alleen al over behoorlijk hoge, jaarlijks terugkerende, licentiekosten.

 

Heeft iemand ervaring met een webshop, b2b, dus betalingsverkeer is nvt, met een volledig geintegeerde back-office. Generen pakbonnen, inkooporders, facturatie, voorraadbeheer?

 

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.

 

M.vr.gr. Patrick

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met een webshop, b2b, dus betalingsverkeer is nvt, met een volledig geintegeerde back-office. Generen pakbonnen, inkooporders, facturatie, voorraadbeheer?

 

Ik denk dan als eerste aan ariba: http://www.ariba.com/ voor Supply Chain Management (4.000.000 gebruikers). Er zijn aardig wat consultancy bedrijven die daarop gespecializeerd zijn. (google).

 

Loop eens door de Ariba website om wat achtergrond informatie te vergaren (voorzover je het nog niet kent).

 

Maar... ik begrijp uit je vraag dat je een open-source Ariba variant zoekt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.