• 0

Welke webshop?

Goededag,

 

Als enthousiast ondernemer verkoop ik aan consumenten en ben begonnen met een webshop met easyshopmaker, waar ik geheel niet tevreden over ben.

 

Nu 3 jaar verder, ( en opgezet in 11 landen) ben ik toe aan een goede webshop.

 

Na veel testen met diverse webshops en gesprekken met bedrijven, heb ik een aangepaste versie van oscommerce (link op verzoek) gevonden, waarvan ik denk dat oscommerce voor mij veel gemak en mogelijkheden biedt, met als bijkomend voordeel dat de prijs laag is.

 

Ik lees ook in de forums geen enthousiaste verhalen over oscommerce, dus ben zeer benieuwd wat de meningen zijn en of er betere opties in de markt zijn.

 

Webshop hoeft niet perse voor alle landen tegelijk.

 

Tweede deel van mijn vraag is het verzenden van Nieuwsbrieven ( Dus mogelijkheid in- en exporteren (nu in Outlook)) en de verwerking van alle "foute"adressen en afmeldingen. Ik heb begrepen dat dit met oscommerce niet gaat en beter een "los" e-mailprogramma , of hiervoor een bedrijf kan gebruiken welke e-mail voor ons gaat verzenden.

 

Nu verzend ik via outlook (ong 7000 adressen) en dit is een enorme klus, wat enorm veel tijd vergt en de nodige irritatie.

 

Graag uw mening.

 

Met vriendelijke groet,

 

R. Reinhoudt

 

[titel ingekort - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Cogmios,

 

Waarschijnlijk wel omdat de offertes waar ik me mee heb bezig gehouden niet betaalbaar zijn voor mij als beginnend ondernemer.

Maar ik heb geen ervaring met open-source varianten.

en ik ben geen digi-techneut. Ik weet wat ik wil en nodig heb, alleen nu nog een webshop met geintegreede back-offce die stabiel en betrouwbaar....... en betaalbaar is.

 

M.vr.gr. Patrick

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook kijken naar administratieprogramma's waarmee je een shop kunt voeden. Er zijn bijvoorbeeld bedrijven die integreren met Exact fo Easystart.

 

Ik ben er zelf ook nog niet uit. Ga wel Exact Compact gebruiken voor de admi.

ACSP: Hp Carepack's, servers, storage, printers, notebooks, custom high-end pc's.

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met een webshop, b2b, dus betalingsverkeer is nvt, met een volledig geintegeerde back-office. Generen pakbonnen, inkooporders, facturatie, voorraadbeheer?

 

Wij hebben diverse webshops gebouwd, waaronder ook B2B shop met ePages. Hierdoor heb je ook een volledige backoffice tot je beschikking. De basis kosten van ePages vallen best wel mee, het is juist het maatwerk wat kan oplopen.

 

Het systeem is ook te koppelen aan elk gewenst administratie pakket.

Mediabrains.nl - Webdesign & E-commerce
Link naar reactie
  • 0

Een jaar geleden was ik op zoek naar de beste/flexibelste webshop software om aan mijn klanten te kunnen aanbieden (ik heb een webdesign bedrijf).

Ik ben toen uitgekomen bij mijnwinkel en heb ondertussen diverse webshops hiermee gemaakt.

Tot mijn verbazing hoor ik hier niemand over in deze thread terwijl het zulke goede software is. Binnen no-time heb je een basic webshop online: http://www.mijnwinkel.nl/

Vooral beginnende bedrijven/webshops zou ik adviseren gebruik te maken van standaard software die door de aanbieder up-to-date gehouden wordt. Op termijn is dat voordeliger en eenvoudiger tenzij je goed met programmeertalen bent en tijd teveel hebt.

 

[modbreak]Ik denk dat het niet nodig is om te verdienen aan reseller linkjes ;) [/modbreak]

Link naar reactie
  • 0

In mijn zoektocht naar een webshop kwam ik o.a. het open source project Magento (http://www.magentocommerce.com/) tegen. Op dit moment is dit product nog volop in ontwikkeling (beta) en dus nog niet geschikt voor gebruik. Ook is het nog niet direct toepasbaar voor de Nederlandse situatie. Het is een Amerikaanse shop maar inmiddels hebben onze oosterburen zich ook geinteresseerd getoond (http://www.magentocommerce.com/de).

De huidige demo's zien er veelbelovend uit en in het algemeen is men zeer enthousiastisch. Afwachten is hoe e.e.a. verder verloopt. Ik denk dat het interessant product kan zijn voor degene die over een aantal maanden op zoek is naar een webshop om dan eens te kijken naar de status van Magento.

Link naar reactie
  • 0

Ik laat nu een webshop ontwerpen (design) voor mijn Web Shop! Zelf heb ik geen tot weinig kennis met betrekking tot HTML, CSS, PHP, CMS, Java

 

Deze webshop word met CMS gewerkt.

 

Nu mijn vraag.

 

Is het verstandig om als Webshop eigenaar een cursus HTML design, CSS en CMS, Java te leren, zodat je zelf weet wat er precies qua website gebeurt? Of denken jullie dat dit geen rendement voor de webshop houder op zal leveren?

 

Ben benieuwd of er mensen zijn die deze cursus gevolgt hebben om hun webshop in control te kijgen?

 

Persoonlijk denk ik dat het handig is dat je zelf de weshop kan redesigne en weet wat die doet bij welke transactie.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is de eeuwige "make or buy decision". Ja het is handig om zelf zaken te kunnen aanpassen. En ja, het is ook wel lekker dat je je kunt concentreren op de in- en verkoop terwijl een ander de code-kolen voor je uit het vuur haalt. Er valt voor beide wat te zeggen. maar mijn ervaring is dat hoe meer je weet over de code, hoe meer je gaat klooien met de software en minder met ondernemen. Je hebt maar 24 uur in een dag, en alleen jij kunt bepalen hoe arbeidsintensief de handling is van je webshop. Als je je verveelt kun je natuurlijk naar de code kijken en verbeteren, maar ik stop mijn tijd liever in de verkoop.

Link naar reactie
  • 0
En ja, het is ook wel lekker dat je je kunt concentreren op de in- en verkoop terwijl een ander de code-kolen voor je uit het vuur haalt.

 

Aan de andere kant - als je een garage hebt gevonden om je auto te onderhouden, ga je dan ook een cursus voor automonteur volgen?

 

Wat ik bedoel is dat je, in vergelijking tot wat je nu weet, zoveel zou moeten bijleren dat je je serieus moet afvragen of het de moeite wel waard is.

Link naar reactie
  • 1

Kleine tip voor starters met osCommerce: kies direct voor de CRE Loaded variant (www.creloaded.com). Dat is een eveneens open source versie gratis te downloaden, met tientallen plugins en template systemen voorbereid. Daar ben je gelijk x stappen verder mee.

 

Onlangs kwam een nieuw pakket uit, Magento Commerce (www.magentocommerce.com), ook open source met veelbelovende ingebouwde functies.

Link naar reactie
  • 0

Kleine tip voor starters met osCommerce: kies direct voor de CRE Loaded variant (www.creloaded.com). Dat is een eveneens open source versie gratis te downloaden, met tientallen plugins en template systemen voorbereid. Daar ben je gelijk x stappen verder mee.

 

Dat is nog de vraag. CRE Loaded is wel gebaseerd op osCommerce maar schijnt niet 100% gelijk te zijn. Dit kan het lastiger maken om andere contributies te implemeteren.

Link naar reactie
  • 0

Kleine tip voor starters met osCommerce: kies direct voor de CRE Loaded variant (www.creloaded.com). Dat is een eveneens open source versie gratis te downloaden, met tientallen plugins en template systemen voorbereid. Daar ben je gelijk x stappen verder mee.

 

Dat is nog de vraag. CRE Loaded is wel gebaseerd op osCommerce maar schijnt niet 100% gelijk te zijn. Dit kan het lastiger maken om andere contributies te implemeteren.

 

Nou werk ik natuurlijk zelf met het CRE Loaded programma voor diverse klanten en het is precies osCommerce, maar met vele beschikbare osCommerce modules geinstalleerd.

 

Modules kunnen met elkaar conflicten geven, wat in de normale osCommerce ook het geval zal zijn! Een beetje programmeur zal alle modules eenvoudig kunnen toevoegen, dat kun je sowieso niet aan een leek overlaten, want daar is osCommerce al te onvriendlijke voor.

 

Natuurlijk gebruikt CRE een template plug-in waardoor modules iets anders ingebouwd moeden worden. Maar die plug-in is echt een groot voordeel voor designers die aan osCommerce willen sleutelen.

 

Conclusie: sla de kale standaard osCommerce maar over, kies direct voor CRE Loaded of desnoods oscMax en andere varianten.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Kijk voor een goed webshop vergelijk ook eens op de website van Q5 Grafisch Webdesign. Die hebben een erg mooi en duidelijk vergelijk:

 

http://www.q-5.nl/blog/webdesign/e-commerce-systemen-wat-is-er-allemaal-en-bij-wie-moet-ik-zijn

 

Zeg dan gewoon dat het van jezelf is >;(

 

bazelen

 

En daarnaast is de post die je aanhaalt nog zeer beperkt en op een aantal punten onjuist.

 

Tip : Het is trouwens integreren ipv intrigeren

Link naar reactie
  • 0

Wij werken al tijden met magento en is een echte aanrader. Dit opensource pakket is bijzonder compleet en voldoet aan alle huidige maatstaven. Zo ondersteunt het pakket bijvoorbeeld het gebruik van meerdere domeinnamen. Een voorbeeld van een implementatie is te bekijken op www.bandenanders.nl en meer informatie is te vinden op de uitgebreide website van magento: www.magentocommerce.com

www.nextlinq.nl - Magento - Marketing, analyse en optimalisatie

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf redelijk verknocht aan Drupal met Ubercart.

 

Waarom? Compleet modulair van opzet. Drupal is het achterliggende CMS (met vele honderden contrib modules) en Ubercart (ook een Drupal contrib, maar heeft zelf ook vele contribs).

 

Op core-code wijzigen staat binnen de community ongeveer de doodstraf, praktisch alles is aan te passen door zelf weer een contrib te schrijven. Voordeel daarvan is dat onderdelen regelmatig een (veiligheids/bug) update kunnen krijgen zonder dat dat direct gevolgen heeft voor de hele site. Het vereist enige kennis, maar is zeker niet extreem lastig.

 

In de aanstaande versie 2 wordt rekening gehouden met de altijd gezellige btw regels in Europa. Verwacht zelf dat daar nog veel ondersteuning bij gaat komen. Is zeker een interessante optie als je niet enkel product - mandje - afrekenen wilt hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.