Zelf heb ik nog geen auto en gebruik daarom de auto van mijn vriendin. Mijn bedrijf is een eenmanszaak en jaarlijks rij ik gem 2.500km zakelijk. Tot heden heb ik steeds getankt via mijn zakelijke rekening elke keer als ik haar auto gebruikte. Echter, gezien de afschrijving van de auto, lijkt mij dat een vergoeding van alleen benzinekosten te laag is. Nu wilde ik haar een officiële vergoeding geven. Zelf dacht ik aan 0,19 per KM voor de 2500km komt dit neer op 475 euro + 19%BTW is dit 565,25 euro.
Zelf heb ik nog een aantal vragen.
1. Is dit fiscaal gezien toegestaan?
2. Kan ik een creditfactuur sturen, aangezien zijn geen bedrijf is?
3. Wat is binnen de wet nog andere mogelijkheden van vergoeding?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Zelf heb ik nog geen auto en gebruik daarom de auto van mijn vriendin. Mijn bedrijf is een eenmanszaak en jaarlijks rij ik gem 2.500km zakelijk. Tot heden heb ik steeds getankt via mijn zakelijke rekening elke keer als ik haar auto gebruikte. Echter, gezien de afschrijving van de auto, lijkt mij dat een vergoeding van alleen benzinekosten te laag is. Nu wilde ik haar een officiële vergoeding geven. Zelf dacht ik aan 0,19 per KM voor de 2500km komt dit neer op 475 euro + 19%BTW is dit 565,25 euro.
Zelf heb ik nog een aantal vragen.
1. Is dit fiscaal gezien toegestaan?
2. Kan ik een creditfactuur sturen, aangezien zijn geen bedrijf is?
3. Wat is binnen de wet nog andere mogelijkheden van vergoeding?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12084-auto-van-vriendin-gebruiken-en-vergoeden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag