• 0

Importeren zonder KvK

Hallo,

 

Als startende importeur uit China ben ik tegen een probleem aan gelopen:

 

Om een sample te kunnen importeren, moet ik volgens de Chinese producent een account hebben bij FedEx, DHL of UPS. Nu kan ik alleen zo'n account krijgen met een KvK nummer.

Aangezien ik al eerder heb ervaren hoe vervelend een KvK inschrijving kan zijn (belasting e.d.), wil ik dit graag voorkomen, maar wel kunnen importeren.

Iemand een idee?

 

Alvast bedankt, Jeroen Veneman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toch bijzonder dat iemand uit China roept om je account nummer bij UPC, hebben ze daar geen lokale tv/kabel boer :D

 

Is er niet iemand in je vriendenkring welke een account heeft bij een van deze koeriers bedrijven? Dan kunnen deze misschien je uit de brand helpen?

 

Tevens lijkt mij een KVK inschrijving wel zo verstandig. Ik neem niet aan dat je voor je prive dingen gaat invoeren of wel?

En de belastingdienst, ja die hoort er gewoon bij...

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroen,

 

Het is o.a. via DHL gewoon mogelijk om als particulier te importeren.Ik importeer al een tijdje goederen vanuit China en mij is nooit om een relatienummer gevraagd.Dus mocht jouw leverancier jou zonder relatienummer niks willen leveren dan zijn er duizenden anderen die dat wel willen.

 

Wel goed afspreken wat de leveringscondities zijn (meestal FOB) en rekening houden met invoerrechten en BTW.

 

Groeten,

 

Karl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reacties!

 

Hoezo UPC?? In mn bericht staat gewoon UPS hoor :-[

Ik probeer nu gewoon zonder relatienummer te importeren en anders ga ik idd opzoek naar iemand die al zo'n account heeft.

 

KvK kan wel handig zijn, maar dat levert meteen zo'n administratieve rompslomp op, terwijl ik het zeker in het begin heel kleinschalig wil aanpakken.

 

Qua leveringscondities probeer ik CIF of CFR te importeren, scheelt een hoop gedonder.

 

Vandaag trouwens een uitnodiging gekregen voor een fair van Chinese fabrikanten in Polen en vraag me af hoe nuttig zoiets is, maar daat stel ik nog wel apart een vraag over.

 

Jeroen

 

Link naar reactie
  • 0

Toelichting:

 

Ik ben een keer ingeschreven geweest bij de KvK, zonder dat er uiteindelijk bedrijfsactiviteiten hebben plaatsgevonden. Ook nadat we ons hebben uitgeschreven kregen we nog allerlei belastingaanslagen, vooral dat werd na een tijdje wel vervelend.

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Wat ik duidelijk wou maken is dat het zonder een account van b.v. DHL mogelijk is goederen vanuit het buitenland te importeren.Gewoon de fabrikant de spullen laten verzenden en jou een AWB-of trace nummer van de zending geven als hij het verstuurt heeft,het is dus niet noodzakelijk om je hiervoor in te schrijven bij de KVK.

 

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is anders hoor ik het wel weer. ;D

 

Groeten,Karl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een keer ingeschreven geweest bij de KvK, zonder dat er uiteindelijk bedrijfsactiviteiten hebben plaatsgevonden. Ook nadat we ons hebben uitgeschreven kregen we nog allerlei belastingaanslagen, vooral dat werd na een tijdje wel vervelend.

 

Jeroen

 

Dat heeft niets met de KvK te maken. maar met de belastingdienst. Uitschrijven uit de KvK betekent niet dat je ook uitgeschreven wordt bij de belastingdienst.

 

Daarnaast - als je een onderneming wilt starten zul je toch echt belastingen moeten betalen, daar kom je niet onderuit.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als het voor eigen gebruik is, om te testen, dan kan je prive importeren. Als je grotere partijen invoert, zal je toch bij de KVK langs moeten gaan, men komt je hoe dan ook wel op het spoor. Beter nu iedere keer afdracht doen, dan straks een nekslag. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.