• 0

gratis mobiel bellen voor jongeren

na de gratis-post draad, die ik met interesse blijf volgen kwam ik een nieuwe start-up tegen uit engeland.

men is daar bezig met het opzetten van een pan-europees mobiel gsm netwerk dat men gratis aanbiedt voor jongeren. men start in engeland

 

erg interessant, wie start het in al nederland?

 

meer info op:

about.blyk.com

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

klinkt heel intressant, maar gratis bellen, kan dat niet tot misbruik gaan leiden? als jongeren toch gratis bellen, blijven ze uren aan de lijn en kost het de provider meer dan dat het opbrengt..

 

mischien heb ik er voorbij gelezen, maar hoe pakt Blyk ( en Orange ) dat aan?

Link naar reactie
  • 0

Nmm is er amper een levensvatbaar businessmodel te maken van 'gratis' bellen, indien je als niet-telco deze minuten van de providers moet inkopen. Wat wel kan uiteraard is dat de providers zelf gratis bellen gaan aanbieden (bijvoorbeeld doordat gesprekken at random worden onderbroken door een reclameboodschap). Alle verkeer gaat tenslotte over het eigen netwerk. De verkeerskosten zijn daardoor laag, wat de telco weer in staat stelt om een interessante lowcost propositie te bieden aan adverteerders. Kinderen zullen denk ik het meest ontvankelijk zijn voor gratis bellen (weinig zakgeld). Willen we wel dat deze groep gebruikers nog meer wordt blootgesteld aan reclameboodschappen, die veel reclame en weinig boodschap bieden?

Link naar reactie
  • 0

Nmm is er amper een levensvatbaar businessmodel te maken van 'gratis' bellen, indien je als niet-telco deze minuten van de providers moet inkopen. Wat wel kan uiteraard is dat de providers zelf gratis bellen gaan aanbieden (bijvoorbeeld doordat gesprekken at random worden onderbroken door een reclameboodschap). Alle verkeer gaat tenslotte over het eigen netwerk. De verkeerskosten zijn daardoor laag, wat de telco weer in staat stelt om een interessante lowcost propositie te bieden aan adverteerders. Kinderen zullen denk ik het meest ontvankelijk zijn voor gratis bellen (weinig zakgeld). Willen we wel dat deze groep gebruikers nog meer worden blootgesteld aan reclameboodschappen, die veel reclame en weinig boodschap bieden?

 

Daar heb je een punt Edtax, en weegt de ergenis van onderbrekingen op tegen het gratis bellen? al met al een interessante marketing tool.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat wij ons moeten afvragen of gratis content tegen commercials loont, dit is volgens mij meer dan bewezen.

denk aan de commerciele televisie, gratis studieboeken (in denemarken al een groot succes) etc..

 

Blyk is geen telco maar koopt haar minuten voordelig in bij telefoonoperators.

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij leest KPN ook de draadjes op Higherlevel.

Ik kwam zojuist onderstaand nieuwsbericht tegen:

 

KPN start met reclame op mobiel

 

KPN begint vandaag met een eerste proefproject rondom reclameboodschappen via de mobiele telefoon.

Prepaid-klanten van KPN en Hi die de komende weken het saldo van hun beltegoed als sms-je opvragen, krijgen tijdens deze eerste proefperiode een extra boodschap toegevoegd aan dit gratis tekstbericht.

Voor deze proef werkt KPN samen met een aantal bedrijven en instellingen, ‘die zowel commerciële als liefdadige doelen nastreven’.

Bedoeling is om ervaring op te doen met de mogelijkheden en effectiviteit van mobiele reclame. Daarbij wordt nagegaan hoe klanten de dienst ervaren, hoe effectief het middel is voor adverteerders als ook de stand van de techniek te testen.

Als de proef succesvol verloopt, verwacht KPN later dit jaar adverteerders en klanten uitgebreider diensten te kunnen bieden.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

ja idd Dennis, ben een tijd druk geweest om de juiste peroon bij KPN te pakken te krijgen, heb er zelfs een draadje hier op het forum voor geopend..

Ik zag wel kansen om het in Nederland te introduceren.

 

maarja. wat kan je doen hun hebben de cash om het direct op te starten...

 

 

Link naar reactie
  • 0

De verkeerskosten zijn daardoor laag, wat de telco weer in staat stelt om een interessante lowcost propositie te bieden aan adverteerders. Kinderen zullen denk ik het meest ontvankelijk zijn voor gratis bellen (weinig zakgeld).

 

Maar zijn kinderen met weinig zakgeld eigenlijk wel een interessante markt om je advertenties op los te laten? Laten we wel wezen, als iemand zo weinig geld heeft dat hij zich tijdens het bellen vrijwillig laat storen door reclame, hoeveel kun je dan aan zoiemand verkopen?

 

Jongeren met maar een beetje geld geven het al allemaal uit aan hippe toestelletjes en belminuten, ik vrees dat het resterende segment tamelijk treurig is als potentiele klant.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat vaak niet over verkopen alswel om het creëren van brand awareness... Denk aan bijvoorbeeld snoepfabrikanten die op deze wijze een aanbieding geven in ruil voor persoonlijke informatie... koppel dat aan een soort barcodesysteem van bijvoorbeel mbarc en je hebt een perfecte koppeling tussen online en offline.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal eens gaan reageren als "een jongere" in plaats van een ondernemer, want ik ben ook nog maar 19 en volg nog een opleiding etc naast mijn onderneming.

 

Het zal jongeren een worst wezen of ze advertenties krijgen via de mobiel denk ik, het is gratis, dus ze bellen wel, vooral vrouwen zullen veel gaan bellen vermoed ik dan, die houden van kletsen, maar vrouwen en meisjes zijn ook gevoeliger voor reclame (en shoppen) dus in dat opzicht zal er wel markt in zitten, maar of het veel winst op levert zal ik mij afvragen, want als ze eenmaal kletsen, blijven ze ook doorkletsen is mijn ervaring (doe een SPW opleiding met veel meisjes in de klas). Ik denk persoonlijk dat het eerder tot hoge kosten zal komen. Jongeren zullen hoe dan ook veel gebruik van maken. De vraag is dan ook hoe de telefoonservers (of hoe het ook werkt) nogal overbelast kunnen worden op tijdstippen dat jongeren vrij zijn, bijvoorbeeld tussen 19.00-21.00 zal er veel doordeweeks worden gebeld vermoed ik en in het weekend bij het uitgaan wordt er dan ook super veel gebeld.

Link naar reactie
  • 0

Ik val zelf binnen de doelgroep, maar ik zit er toch niet op te wachten. Zelf zou ik er dus niet aan deelnemen.

 

Wel is het een creatief idee, die goed inspeelt op de grootste kostenpot voor hedendaagse jongeren: de mobiele telefoon. Zeker in de wat jongere doelgroep (< 18 jaar).

 

Hoe moet ik die reclame zien? Zo nu en dan een smsje? Elke keer als je gaat bellen eerst een gesproken reclametekst?

 

Zou je dan onbeperkt kunnen bellen? Lijkt me niet... ???

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je eerder moet denken aan een gesponserd internetportal en constante display van ads tijdens het mobiele browsen, beperkter aantal tekens in sms vanwege standaard meegestuurde ads, gratis doch gesponserde nieuws-muziek en evenementen update sms-service en zulk soort ongein.

 

Best een goed idee, ik ga dit bedrijf in de gaten houden en er na het behalen van mijn M.SC. wellicht eens kijken of ik er kan solliciteren. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.