• 0

Van idee naar tastbaar product. Hoe?

Goedenavond. Voor de eerste keer schrijf ik op dit forum, ik hoop dan ook het juiste topic gekozen te hebben! Al geruime tijd verdiep ik me in het beginnen van een eigen zaak.

In mijn geval een webwinkel waarin ik iets heel leuks wil gaan verkopen voor baby's en peuters. Mijn idee zoals ik het bedacht heb, kan ik niet vinden op het Nederlandse net. Per toeval stuitte ik er op in Amerika en daar schijnt het een groot succes te zijn. Nu ben ik voor het uitvoeren afhankelijk van fabrikanten/leveranciers die mij het product willen leveren. En dat is moeilijker dan ik dacht.

Ten eerste is het iets waarvan ik bijna zeker weet dat het potentie heeft, maar waar amper iets over te vinden is. Degenen die er wel iets mee doen buiten Nederland zijn zeer terughouden met hun informatie. Het idee is daardoor niet uniek, maar ik moet wel het wiel opnieuw uitvinden... Nu ben ik veel info tegengekomen over het starten van een webwinkel, maar minder tot weinig over het vullen van een webwinkel. In feite loop ik nu vast terwijl ik er heel graag iets van wil maken. Er is geen speciale branchevereniging voor, marktonderzoek doe ik bij de mensen in mijn omgeving die allen heel enthousiast reageren en verbaasd zijn dat het er niet al is. Kom geen cijfers tegen, dus ik blijf blanco. Voor ik besluit de sprong te wagen wil ik eerst voor mezelf onderbouwen of het levensvatbaar is en of het rendabel is.

 

Hoe maak je van je idee een tastbaar product wat verkoopbaar is. Ik twijfel of ik het hier uit de doeken moet doen, maar als iemand meer info nodig heeft om mij te kunnen helpen een volgende stap te zetten, dan mail ik diegene graag.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

De Amerikaanse firma is distributeur van het bedrijf dat in Denemarken zit. De eigenaresse heb ik benaderd in Denemarken en zij laat (logisch) geen informatie los, maar wil mij wel opnemen als eventuele distributeur in Nederland. Ze willen namelijk uiteindelijk wereldwijd gaan.

Op de vraag van mij of ze meer info had betreft het distributeursschap kon ze niet ingaan, omdat ze nog niet weten wie ze daarvoor willen hebben.

 

Ook een soort gelijke webwinkel gevonden in Belgie, maar die reageert nergens op..... en hun site spreekt mij ook niet aan.

 

Het product bestaat ook in Europa, het Deense bedrijf heeft nu distributeurs in Zwitserland, Engeland, Amerika en Zweden. (allemaal geen EU-landen!), maar dat zal wel toeval zijn!

 

Toch wil ik meer info ontfutselen, maar geen idee hoe!

 

Groet, Mariek

 

Link naar reactie
  • 0

Ik richt me ook zeker niet op 1 producent of distributeur. Het valt me alleen op dat mensen zeer terughoudend zijn met het geven van informatie. En de info die ik zoek staat niet op de sites vermeld! Is het een optie om in de buitenlandse kvk's te kijken? Ben benieuwd naar verkoopcijfers etc.

Of zijn er nog andere wegen te bewandelen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Mariek,

 

je legt een aantal vragen neer. Ik raad je aan bij het begin te beginnen: Denemarken. Je weet welk bedrijf het is en welke info je zoekt, probeer het eens via de ambassade. De meeste ambassades hebben speciaal mensen in dienst voor handel.

 

Probeer maar eens via:

Attaché Handel en Economische Zaken

Søren Lester

E-mail: soren.lester@minbuza.nl

 

Hij zit in Kopenhagen en kan je vast wel verder helpen aan de info over de kvk aldaar. Je kan het gewoon in het nederlands vragen(voor het geval talen een probleem is).

 

Ben benieuwd hoe dit verder gaat, dus bij vragen hoor ik het wel.

 

mvg

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel. Ik ga hem morgen benaderen. Is er iemand bekend met drukkerijen die plastic kunnen bedrukken en dat vaatwasserbestendig is en hoge temperaturen kan verdragen? (zoals bij steriel maken) Het lijkt wel of alles wat ik nodig heb niet in Nederland te vinden is....

 

Maar ik ga door, want ik wil het absoluut van de grond krijgen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel. Ik ga hem morgen benaderen. Is er iemand bekend met drukkerijen die plastic kunnen bedrukken en dat vaatwasserbestendig is en hoge temperaturen kan verdragen? (zoals bij steriel maken) Het lijkt wel of alles wat ik nodig heb niet in Nederland te vinden is....

 

Maar ik ga door, want ik wil het absoluut van de grond krijgen!

 

 

 

kunststoffen die aan hoge temperaturen blootstaan worden meestalniet bedrukt als de opdruk lang leesbaar moet zijn en blootstaat een hogere temperaturen.

Kijk onder op een Tupperware trommeltje en je hebt je antwoord.

Matrijzen worden voorzien tekst welke ingegraveerd zijn, zo blijft de tekst altijd leesbaar. Je kunt er ok voor kiezen achteraf te graveren.

De enig eoptie is misschien bedrukken met een etsende inkt, die vreet zich in het plastic in.

 

Overigens wast een vaatwassser meestal op 55 a 60 graden, steriliseren gebeurt boven de 122 graden Celsius.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.