• 0

Bedrijf stoppen, wat komt daar bij kijken?

Misschien ben ik wel de enige en misschien ook wel helemaal niet.

Het soms hebben van de gedachte, wat ben ik aan het doen, is dit het wel voor mij, kan ik er niet beter mee stoppen?

 

Ik heb momenteel niet de bedoeling om ook echt te stoppen, maar ik denk dat het niet verkeerd is ook eens te kijken naar de dingen die dat met zich mee zou brengen. Voor je het weet maak je misschien wel die keuze en dan is het niet verkeerd te weten wat er allemaal op je pad komt en wat je moet doen.

 

In princiepe zou ik nu mijn website uit de lucht kunnen halen en dan besta ik niet meer om het zo even kort te zeggen.

Uitschrijven bij de kvk neem ik aan dat dat ook zo gepiept is en verder ook niks aan vast hangt.

 

Maar hoe werkt dit nu met de belastingdienst? (ik heb een eenmanszaak)

Ik ben bijvoorbeeld net een jaartje bezig en heb een hondertje verlies staan.

Waar loop je tegenaan, wat moet er geregeld worden, hoe gaat het in zijn werk?

 

Nu had ik dit soort dingen aan de boekhouder kunnen vragen, maar door problemen met deze beste man heb ik dat hoofdstuk net gesloten, zodoende dat ik de vraag toch hier eens stel.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat je helaas afscheid hebt genomen van jouw boekhouder, heb ik al in een eerdere vraag kunnen vernemen. Toen had ik je geadviseerd om een andere boekhouder/accountant/adviseur in te gaan schakelen, maar blijkbaar ben je toch nog uit jouw aangifte inkomstenbelasting gekomen.

 

Wanneer een ondernemer voor de inkomstenbelasting gaat stoppen, dient er een stakingsbalans opgemaakt te moeten worden. Er moet dan afgerekend gaan worden over de eventueel opgebouwde fiscale oudedagsreserve (FOR) en dergelijke, maar volgens mij heb je die nu niet.

 

Het uitschrijven bij de Kamer van Koophandel, het melden en laten afvoeren van het BTW-nummer, het opzeggen van de abonnementen (inclusief website) en je bent gestopt in jouw geval.

 

De gedachten om te stoppen heeft volgens mij wel elke ondernemer een keertje als het tegenzit. Echter na regen komt zonneschijn! Wanneer jou idee niet aanslaat of er geen behoeft is aan jouw producten of sevice dan wordt het lastig.

 

Naast stoppen kun je ook nog een transformatie overwegen. Wanneer de inkomsten niet voldoende zijn en je een vaste dienstbetrekking wilt aangaan met een werkgever, dan kun je altijd nog de website vanuit hobby (geen inkomstenbelasting) of bijverdiensten (box 1: resultaat uit overige werkzaamheden) gaan uitoefenen.

 

Succes met wikken en wegen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Dat je helaas afscheid hebt genomen van jouw boekhouder, heb ik al in een eerdere vraag kunnen vernemen. Toen had ik je geadviseerd om een andere boekhouder/accountant/adviseur in te gaan schakelen, maar blijkbaar ben je toch nog uit jouw aangifte inkomstenbelasting gekomen.

 

Wanneer een ondernemer voor de inkomstenbelasting gaat stoppen, dient er een stakingsbalans opgemaakt te moeten worden. Er moet dan afgerekend gaan worden over de eventueel opgebouwde fiscale oudedagsreserve (FOR) en dergelijke, maar volgens mij heb je die nu niet.

 

Het uitschrijven bij de Kamer van Koophandel, het melden en laten afvoeren van het BTW-nummer, het opzeggen van de abonnementen (inclusief website) en je bent gestopt in jouw geval.

 

De gedachten om te stoppen heeft volgens mij wel elke ondernemer een keertje als het tegenzit. Echter na regen komt zonneschijn! Wanneer jou idee niet aanslaat of er geen behoeft is aan jouw producten of sevice dan wordt het lastig.

 

Naast stoppen kun je ook nog een transformatie overwegen. Wanneer de inkomsten niet voldoende zijn en je een vaste dienstbetrekking wilt aangaan met een werkgever, dan kun je altijd nog de website vanuit hobby (geen inkomstenbelasting) of bijverdiensten (box 1: resultaat uit overige werkzaamheden) gaan uitoefenen.

 

Succes met wikken en wegen!

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Ik las dat je een bedrijf kan transformeren.Hoe gaat dat en wat houd dat precies in ?Alvast bedankt die materie is ook zo moeilijk

 

Nievelinde

 

Laten we deze maar op slot doen. Je vraag is onduidelijk, doet in dit topic niet ter zake. Daarnaast gaat het hier om een gedateerd topic.

 

Advies: open een nieuw topic, licht je problematiek wat gedetailleerder toe en probeer het op nieuw.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.