• 0

engelse zelfstandige inhuren

Om de piekdrukte op te vangen heb ik op dit moment een engelse zelfstandige aan het werk.. echter heb ik wat vragen over hoe het een en ander gefactureerd moet worden...

 

Hij stuurt mij iedere week een factuur voor zijn gewerkte uren. Op de factuur staan zijn gegevens, inland revenue nummer etc, uiteraard staan ook mijn gegevens daarop.

 

moet er gewoon 19% BTW over de factuur gerekend worden.

 

Is het uberhaupt wel mogelijk om op deze manier hem aan het werk te hebben of kan ik problemen krijgen met belastingdienst???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vond op de site van de belastingdienst ook het volgende...

 

Verleggingsregeling voor leveringen en diensten door buitenlandse ondernemers

Deze verleggingsregeling geldt voor ondernemers die niet in Nederland zijn gevestigd. Als een buitenlandse ondernemer goederen aan u levert of een dienst voor u verricht, wordt onder bepaalde voorwaarden de heffing van btw naar u verlegd. De buitenlandse ondernemer mag geen btw op de factuur zetten. U moet de btw aangeven op uw 'Aangifte omzetbelasting'. Deze btw kunt u meestal op dezelfde aangifte weer als voorbelasting aftrekken. Deze verleggingsregeling geldt in alle gevallen waarin de afnemer ondernemer is.

 

Voor informatie over de voorwaarden voor verlegging bij leveringen en diensten door buitenlandse ondernemers kunt u bellen met de BelastingTelefoon of met de BelastingTelefoon Buitenland.

 

 

Moet morgen maar ff bellen :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.