Laptop, welk merk?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

ik ben geloof ik echt de enige die én pro mac én pro windows is :-\

 

Wellicht heb je iets aan deze boodschap ... ;)

 

pc is sneller dan mac

Den Haag, 9.30 uur - De pc is sneller dan de Mac, aldus Adobe Systems op de eigen website. Deze langjarige Apple-partner publiceerde deze week alsnog een test uit juli 2002 op de website waarin een Dell Workstation met een Pentium-4-processor met een kloksnelheid van 2.

Lees bericht in Automatiseringgids >>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

eerder iemand die nuchter naar computers kijkt en vooral niet naar nummertjes :)

 

voor 1500 euro een pentium 4 2.4 ghz met windows of voor 1500 euro een titanium powerbook van 500 mhz en maxosx? simpele keus, en ik heb echt niets tegen windows hoor...

 

op een tibook van 500 mhz kan ik evenveel als op die 2.4 ghz, hij ziet er verschrikkelijk veel mooier uit (erg leuk als je bij een klant zit met een tibook, ze weten niet wat ze zien), hij is lichter (vooral heel dun) én macosx is ook niet slecht.

 

maar goed, dit draait toch alleen maar uit op mac vs pc discussies en die hebben totaal geen nut :D

Link naar reactie

Klopt, we zo'n discussie heb ik weleens eerder gelezen ;) Doen we dus verder niets mee, en daarbij werkt mijn doelgroep met Microsoft spullen... beetje lastig trainen als ik daar met een mac sta ;D

 

Dus nu weer terug naar de discussie, waar hadden we het ook alweer over ;)

 

Owwww... ik heb nog wel een beetje relevante vraag... ik wil me notebook synchroniseren met me gewonen pc. Dan met name het outlook verhaal (mail, agenda, enz). Hoe realiseer ik dat het beste?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik dacht dat het beter was om hier te reageren dan dat ik zelf een nieuw topic start.

 

Ik ben op dit moment op zoek naar een laptop die ik eigenlijk alleen zakelijk ga gebruiken. Ik zal op deze laptop mijn website willen aanpassen (mijnwebwinkel cd) daarnaast zou ik ook met Adobe willen 'photoshoppen'. Ook is het erg belangrijk dat ik het complete office pakket heb.

 

Welke merken/laptop raden jullie mij aan? Welke punten zijn daarnaast belangrijk om op te letten?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Zelf kom ik er niet echt meer uit met zoveel aanbod.

Link naar reactie

wel een héél erg oud topic, uit het begin van HL?

 

ik zou zelf altijd weer voor de zakelijke serie van Toshiba (Satellite Pro/Tecra) gaan, er draaien er hier een stuk of 15 waarvan de oudste bijna 5jr oud is. En nog nooit problemen met die dingen gehad.

 

office en photoshop (alleen voor verkleinen en beetje bewerken) draaien eigenlijk op elke fatsoenlijk laptop van 500-600 euro.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie

Eerste vraag die ik altijd stel wanneer ik een laptop verkoop gaat over de grote van het scherm. Hoe een groot scherm wil je? 15" of 17". De volgende vraag is meestal of de laptop vaak vervoerd wordt of niet.

 

Tegenwoordig wordt er bijna geen rotzooi meer gemaakt, maar toch verkies ik merken als Toshiba, Sony, HP, Dell, Apple boven Acer, Asus, Fujitsu-Siemens, Medion. De bouwkwaliteit van eerstgenoemden is vaak toch een stukje hoger.

 

Wat de specificaties betreft, elke moderne laptop kan de taken die jij omschrijft wel aan.

 

Nog een tip betreffende office. Koop een Keycard i.p.v. de volledige retail verpakking. Scheelt je ongeveer 100€ voor het business pakket.

 

 

Link naar reactie

Meestal begin ik de zoektocht naar een nieuwe pc met een eisenlijstje. Je zegt dat je jouw pc voornamelijk wil gebruiken om je website aan te passen en om te photoshoppen. Doorgaans gebruiken de programma's van Adobe veel werkgeheugen, bovendien kan een beetje extra grafisch vermogen in dit geval ook geen kwaad.

 

Wat voor een eisen stel je verder aan de draagbaarheid van de laptop? Als je hem vooral binnenshuis gebruikt en hem eigenlijk weinig verplaats zou ik toch voor minstens voor een scherm van 17 inch gaan. Photoshoppen is met een beetje schermruimte al een stuk aangenamer. Als je je laptop daarentegen veel gebruikt voor presentaties en hem vaak mee moet nemen raad ik aan om een model van 15 inch te nemen.

 

Wat voor een eisen stel je verder aan de accu? En wat is je budget? Hoeveel schijfruimte wil je hebben?

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie

Dank voor de reacties allemaal.

 

Ik zal verder nog wat punten aangeven. Ondanks dat ik de laptop wel aardig vaak meeneem naar andere locaties zou ik graag een 17 inch scherm willen.

Daarnaast gebruik ik de website naast het aanpassen van de webshop en het photoshoppen natuurlijk ook voor de administratieve functies. Ik zal veel bestanden op moeten slaan. Daarom prefereer ik een ruim werkgeheugen. Ook vind ik het belangrijk dat het een snelle laptop is. Ik zal internet erg veel gebruiken en ook de mail zal ik vaak gebruiken. Daarnaast zal ik office (word, excel etc.) ook zeer vaak gebruiken.

 

Budget ligt denk ik rond de 750 euro (ex. btw)

 

Ik hoop dat jullie hier iets meer mee kunnen.

Link naar reactie

Dank voor de reacties allemaal.

 

Ik zal verder nog wat punten aangeven. Ondanks dat ik de laptop wel aardig vaak meeneem naar andere locaties zou ik graag een 17 inch scherm willen.

Daarnaast gebruik ik de website naast het aanpassen van de webshop en het photoshoppen natuurlijk ook voor de administratieve functies. Ik zal veel bestanden op moeten slaan. Daarom prefereer ik een ruim werkgeheugen. Ook vind ik het belangrijk dat het een snelle laptop is. Ik zal internet erg veel gebruiken en ook de mail zal ik vaak gebruiken. Daarnaast zal ik office (word, excel etc.) ook zeer vaak gebruiken.

 

Budget ligt denk ik rond de 750 euro (ex. btw)

 

Ik hoop dat jullie hier iets meer mee kunnen.

Als je veel bestanden op wil kunnen slaan moet je kijken naar de schijfruimte, niet naar het werkgeheugen.

 

Kijk eens op http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html, daar kan je heel makkelijk met wat vinkjes en sliders aangeven wat je precies zoekt en dan zien wat er beschikbaar is.

Link naar reactie

Ik zou voor het volgende modelletje gaan http://tweakers.net/pricewatch/279848/dell-xps-17-%28n00x7m05%29.html#tab:prices . Meer dan voldoende voor al jouw eisen, bovendien van een fabrikant die zich op de laptopmarkt al wel heeft bewezen. Je moet je echter wel realiseren dat je met jouw eisen ook voor veel minder geld een laptop kan kopen, deze is wat meer 'future proof'.

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie

@MrPepper

 

Haha, erg toevallig! Ik zit net zelf ook bij deze te kijken en al een licht voorkeur voor uitgesproken. Het enige waardoor ik twijfel is dat het een 'game' laptop is, maar dat heeft geen nadelen. Het heeft enkel wat extra voordelen welke ik niet op mijn lijstje heb staan. Ik vind de prijs via dell.nl ook zeker niet verkeerd.

 

http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-l702x/fs

Bij deze link heb ik weer keuze uit 5 verschillende laptops.

 

Ik zit er zelf aan te denken om voor keuze 3 te gaan voor 671,- euro.

Denken jullie dat ik daarmee een goede keus maak of kiezen jullie 1 van de andere 5 keuzes?

Link naar reactie

Misschien ook een goede om door te lezen:

http://tweakers.net/reviews/2222/2/notebook-best-buy-guide-augustus-2011-mainstreamnotebook-prijzen-en-specificaties.html

 

De Best Buy Guide is zeker geen bindend advies, maar het helpt mij in elk geval wel altijd om weer even in te lezen in wat er op dit moment zo'n beetje standaard is in een laptop qua hardware specificaties.

 

Verder als algemene tip voor lezers in de toekomst; door op http://tweakers.net/ in het zoekveld "BBG" in te typen, kom je bij de Best Buy Guide van dat moment uit.

Link naar reactie

Ik zal veel bestanden op moeten slaan. Daarom prefereer ik een ruim werkgeheugen.

Echter zullen bestanden opgeslagen worden op de harde schijf en niet allemaal in het werkgeheugen :P (Uiteraard is een ruim werkgeheugen wel zeer prettig tijdens het werken met grote of veel bestanden in Photoshop!)

 

Zelf zou ik aanraden eens naar de Dell XPS17 te kijken, op Tweakers.net (het grootste techforum wat we hier in de Benelux hebben) zijn ze behoorlijk te spreken over de prijs-kwaliteit hiervan. Voordeel bij Dell is dat je zelf enige keuzevrijheid hebt wat het systeem betreft.

Ongeacht het merk zou ik aanraden minimaal 4GB werkgeheugen te kiezen met een scherm van minimaal 1600x900 en bij voorkeur 1920x1080 of 1920x1200 pixels, dat geeft je voldoende schermruimte om goed te kunnen werken in Photoshop e.d. of zelfs een 'volwaardige' HD-film te kijken voor de dode uurtjes op reis (of het strand :)). Wanneer je tot slot dan kiest voor een systeem met een Intel Core i5 of i7 2xx0M processor dan komt het qua prestaties ook wel goed.

 

Dit lijstje met eisen invullen op bijvoorbeeld de Tweakers Pricewatch geeft een aardig lijstje met mogelijkheden en bijbehorende ervaringen van gebruikers. In de meeste gevallen is dat een prima richtlijn en in mijn ervaring van iets hogere kwaliteit van de gemiddelde ervaring op Kieskeurig.nl ;).

 

Edit: Ik moet geen pagina openen, wat anders gaan doen en dan pas reageren zie ik.

Link naar reactie

@MrPepper

 

Haha, erg toevallig! Ik zit net zelf ook bij deze te kijken en al een licht voorkeur voor uitgesproken. Het enige waardoor ik twijfel is dat het een 'game' laptop is, maar dat heeft geen nadelen. Het heeft enkel wat extra voordelen welke ik niet op mijn lijstje heb staan. Ik vind de prijs via dell.nl ook zeker niet verkeerd.

 

http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-l702x/fs

Bij deze link heb ik weer keuze uit 5 verschillende laptops.

 

Ik zit er zelf aan te denken om voor keuze 3 te gaan voor 671,- euro.

Denken jullie dat ik daarmee een goede keus maak of kiezen jullie 1 van de andere 5 keuzes?

 

Je zal er zeker geen verkeerde keus mee maken. Ik zou (maargoed, ik ben een student/techgeek) kiezen voor de 4e optie omdat je voor slechts vier tientjes flink meer geheugen bij je grafische kaart hebt en een processor met net iets meer snelheid. De derde keus voldoet echter ruim voor jouw eisen.

 

Zelf zou ik aanraden eens naar de Dell XPS17 te kijken, op Tweakers.net (het grootste techforum wat we hier in de Benelux hebben) zijn ze behoorlijk te spreken over de prijs-kwaliteit hiervan. Voordeel bij Dell is dat je zelf enige keuzevrijheid hebt wat het systeem betreft.

Ongeacht het merk zou ik aanraden minimaal 4GB werkgeheugen te kiezen met een scherm van minimaal 1600x900 en bij voorkeur 1920x1080 of 1920x1200 pixels, dat geeft je voldoende schermruimte om goed te kunnen werken in Photoshop e.d. of zelfs een 'volwaardige' HD-film te kijken voor de dode uurtjes op reis (of het strand :)). Wanneer je tot slot dan kiest voor een systeem met een Intel Core i5 of i7 2xx0M processor dan komt het qua prestaties ook wel goed.

Als je eventjes de laatste post van de vraagsteller leest zie je dat hij hier dus ook naar kijkt ;)

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie

Voor het geheugen heb ik keus uit onderstaande:

* 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] [inbegrepen in prijs]

 

* 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 50,42]

Aanbevolen door Dell

 

* 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] [meerprijs € 117,65]

 

En als harde schijf heb ik keus uit onderstaande:

* 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [inbegrepen in prijs]

 

* 500 GB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 250 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 46,22]

 

* 640 GB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 320 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 71,43]

 

* 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 109,24]

 

Wat zouden jullie keuzes zijn? Ook graag de prijs in ogen schouw nemen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Voor het geheugen heb ik keus uit onderstaande:

* 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] [inbegrepen in prijs]

 

* 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 50,42]

Aanbevolen door Dell

 

* 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] [meerprijs € 117,65]

 

En als harde schijf heb ik keus uit onderstaande:

* 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf [inbegrepen in prijs]

 

* 500 GB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 250 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 46,22]

 

* 640 GB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 320 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 71,43]

 

* 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm) [meerprijs € 109,24]

 

Wat zouden jullie keuzes zijn? Ook graag de prijs in ogen schouw nemen.

Een dubbele harde schijf heeft zeer waarschijnlijk geen meerwaarde voor je (maar zorgt er wel voor dat je accu sneller leegloopt). Meer geheugen kan nooit kwaad, maar de kans dat je meer dan 4GB echt nodig hebt is klein en de prijzen zijn aardig hoog naar verhouding van wat het oplevert.

Link naar reactie

Mijn persoonlijke ervaring is dat Lenovo (het vroegere IBM) in ieder geval de meest betrouwbare / degelijke laptops maakt. Heb momenteel nog een IBM Thinkpad uit 2003 met XP welke nog steeds soepeltjes zijn werk doet, dit in tegenstelling tot andere merken die ik gehad heb (Toshiba, Dell, Fujitsu/Siemens). Lenovo is wel duurder maar is het wel waard, komt ook altijd erg goed uit de testen.

 

 

Link naar reactie

Als je eventjes de laatste post van de vraagsteller leest zie je dat hij hier dus ook naar kijkt ;)

Zoals ik ook in m'n post had vemeld was ik wat laat met het posten van m'n bericht, koffie is nou eenmaal sterk noodzakelijk op de maandagmiddag ;).

 

Mijn persoonlijke ervaring is dat Lenovo (het vroegere IBM) in ieder geval de meest betrouwbare / degelijke laptops maakt. Heb momenteel nog een IBM Thinkpad uit 2003 met XP welke nog steeds soepeltjes zijn werk doet, dit in tegenstelling tot andere merken die ik gehad heb (Toshiba, Dell, Fujitsu/Siemens). Lenovo is wel duurder maar is het wel waard, komt ook altijd erg goed uit de testen.

Lenovo ThinkPads zijn inderdaad van heel prima bouwkwaliteit, dezelfde klasse als HP's EliteBooks en Toshiba's hogere klasse laptops. Ik heb hier zelf ook nog een HP EliteBook van ruim 3 jaar oud staan waar op een paar kleine krasjes niks mee aan de hand, ook na de nodige valpartijen. Het is een beetje de afweging tussen een extra stevige laptop met wat minder snelheid en fors hogere prijs versus 'normale' kwaliteit waarbij je in veel gevallen richting de helft van de prijs kunt denken.

 

Lenovo is overigens niet volledig het oude IBM, ze hebben wel de ThinkPad-afdeling en merk overgenomen en die houden ze in stand, hun overige laptop-lijnen zijn wel meer van 'gewone' kwaliteit.

Link naar reactie

Als je voor een Dell gaat moet je even opletten welke configuratie het goedkoopste is. Het kan namelijk zijn dat je voor dezelfde laptop met exact dezelfde specificaties zomaar € 100,00 meer betaald. Je moet dus even alle opties nalopen en dezelfde laptop configureren.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.