• 0

Groene IT of goedkope IT?

Bedrijven houden steeds meer rekening met het milieu bij het doen van IT-investeringen. Dit concludeert Hitachi Data Systems (HDS) uit een onderzoek onder 950 IT-managers. Voor bijna een derde van de respondenten speelt het milieu een belangrijke rol bij de aankoop van IT.

Lees verder: http://www.zibb.nl/ict/nieuwsbericht/asp/artnr/1391225/versie/1/index.html

 

Klinkt goed, groene IT, goed voor het milieu enzovoorts. Is dat echter de werkelijke motivatie van de managers om voor de energiezuinige en relatief kostbare hardware te kiezen? Mijn gevoel zegt dat dit eerder gemotiveerd wordt door de stijgende energieprijzen in de datacentra. Vrijwel alle datacentra zijn bezig nieuwe tariefstructeren in te voeren waarbij de energiekosten een groot deel van de totale kosten bepalen.

 

Doemdenken of zijn de IT managers echt zo bewust bezig het "groene" imago van hun bedrijven te benadrukken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

EvoSwitch is inderdaad zeer interessant wat betreft het milieu aspect: http://www.evoswitch.com/ Het claimt zelfs klimaat neutraal te zijn: http://tweakers.net/nieuws/47232

 

Ik vraag me echter serieus af in hoeverre dit milieu vriendelijke van belang is voor de besluitvorming. Als er 2 offertes liggen van gelijke hoogte is het zeker een voordeel, veel extra betalen voor milieu vriendelijke servers e.d. zal denk ik niet gebeuren. Dit uiteraard met uitzondering van de niche markt van groen-freaks en bedrijven die zich extreem groen willen profileren, daar zit zeker een interessante markt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik neem aan dat het verschil tussen groene IT en goedkope IT niet enkel het groene is maar dat de groene leveranciers ook hun uiterste best doen om ook kwa kwaliteit en service zich boven de goedkope IT te zetten.

 

 

dit is atans wat ik zou doen.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.