• 0

Financieringsaanvraag franchise

Gast Verwijderd account

Volgende week heb ik een afspraak met een accountmanager van de ABN AMRO. Ik ben bezig om een bedrijf op te zetten binnen de mode branche middels franchise. Het franchise bedrijf heeft al 9 vestigingen en heeft zijn succes bewezen. Het bedrag wat ik nodig heb bedraagt ongeveer € 150.000. Hiervan kan ik € 20.000 aan belegd vermogen als borg en dus zekerheid bieden. De franchisegever is bereid om de bank als zekerheid o.a. een terugkoopverklaring te geven m.b.t. het interieur. Daarnaast wordt de voorraad vastgelegd in het franchisecontract zodat bij een eventueel faillissement zij deze ook terugkopen van mij.

 

Wat is jullie inschatting over hoe de bank mijn financieringsaanvrag zal beoordelen? Zal ik het op basis van deze gegevens rond kunnen krijgen door bijv. inpassing van het borgstellingskrediet van de overheid? of is het beter om een familielid te vragen om bijv. extra borg te staan?

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij moet je dat aan je franchisegever vragen. Die hebben ervaring met de kredietaanvragen van hun franchisenemers en weten daarom wat hun franchise waard is en wat je er over het algemeen aan eigen inbreng in moet stoppen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad kan je franchisegever je zaken vertellen die niemand hier kan weten. Over het algemeen willen banken zekerheid. Des te groter bedrag ongedekt is, des te beter de ondernemer en het plan moet zijn. Ik heb inmiddels unaniem een geprezen presentatie en plan, maar de ABN heeft mijn krediet aanvraag afgewezen, juist vanwege die zekerheden. Bij de Rabobank had ik meer succes. (Dit betrof eigen vermogen 20K + 60K krediet trouwens). Ik weet niet hoe je franchise gever er tegenover staat, maar je kan het beste bij de Rabo, ING en ABN tegelijk aanvragen. Scheelt tijd.

 

Als je franchise voor zich spreekt en de ABN vertrouwt het, dan komt het ook vooral op jou neer. Ze kijken dan naar je ervaring en opleiding en voorkomen. Niet alleen of je capabel bent, maar ook of je bij een opdoeking een degelijk of zelfs deftig loon kan gaan verdienen en er nog wat te halen valt. Bij overwegingen zoals deze vragen ze je dan persoonlijk te tekenen.

 

Als je met staats garantie werkt heb je wel veel meer bemoeienis van de bank. Als je heel veel vertrouwen hebt in je gebeuren kan je een familielid laten tekenen, maar laat het bedrag voor borg wel in verhouding zijn tot vermogen van het familielid...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.