• 0

Inkomsten behoren tot resultaat uit overige werkzaamheden

Hallo

 

Ik heb door de informatie die ik op deze site gelezen heb een VAR verklaring aangevraagd.

Nu ziet de belasting dienst dit als overige werkzaamheden wat erg ongunstig is en ook veel klanten zal afschiken omdat dit inhoudt dat de opdrachtgever loonheffing en premies werknemersverzekeringen moet betalen over de werkzaamheden.

Ik wil daarom een bezwaarschift schrijven, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen.

Wie kan me helpen.

 

Feiten.

start ondernemen, parttime 1-4-07 voor 15 uur p/w

momenteel 1 opdrachtgever, er zijn nog twee geintereseerde dus verwacht dat komende maand 3 opdrachtgevers heb (dit zou voldoende moeten) en ben pas 1 maand bezig verwacht eind dit jaar 4 a 5 opdrachtgevers

 

Ik heb in de VAR ingevuld dat ik erwacht dat ik meer dan 70% als inkomsten van mijn oude werkgever ontvang. als is dat een gok omdat ik niet kon inschatten dat ik na 1 maand meerdere opdrachtgevers zou krijgen.

 

Mocht ik geen winst uit ondernemening kunnen hanteren, kan ik dan eventueel zelf de premies betalen? en hoe gaat dat.

Maar wil wel bezwaar maken :D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belastingdienst geeft een VAR verklaring af op grond van de gegevens die je in je aanvraag hebt gezet. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat je opdrachtgever premies moet inhouden omdat het een VAR-row is maar de kans is wel groter. Zeker als je invult dat 70% van je inkomsten van je ex-werkgever zijn, dit zou kunnen wijzen op een verkapte voortzetting van je dienstverband en daar zijn ze niet dol op.

In plaats van bezwaar maken zou je een nieuwe VAR kunnen aanvragen op basis van gewijzigde omstandigheden. Let wel op dat de BD achteraf ook toetst of de VAR terecht is afgegeven. Stel dat je de aanvraag nu zodanig invult dat je een VAR-wuo krijgt en achteraf blijkt dat dit niet houdbaar is dan kun je alsnog problemen krijgen.

Kijk voor invulinstructies eens op: http://www.varregister.nl/

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
omdat dit inhoudt dat de opdrachtgever loonheffing en premies werknemersverzekeringen moet betalen over de werkzaamheden.

 

Dat is niet helemaal waar: hij moet in eerste instantie zelf beoordelen óf dat moet.

 

Ik heb in de VAR ingevuld dat ik erwacht dat ik meer dan 70% als inkomsten van mijn oude werkgever ontvang. als is dat een gok omdat ik niet kon inschatten dat ik na 1 maand meerdere opdrachtgevers zou krijgen.

 

Maar je kon ook niet inschatten dat je ze niet zou krijgen. Je hoeft bij een VAR-aanvraag niet in je eigen nadeel te gaan zitten schatten. Ga uit van een positief scenario en je kunt het later altijd nog bijstellen met een goed verhaal, als de werkelijkheid tegenvalt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het geheel met Renep eens, er bestaat geen verplichting voor de opdrachtgever tot inhouding. Bij een Var-row dient de opdrachtgever wel te beoordelen of er sprake is van een fictief dienstverband.. De beleidsregel Beoordeling dienstbetrekking is daarvoor een belangrijke leidraad. Wanneer de opdrachtgever moet concluderen dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking dan is hij gehouden over het loon de loonheffingen in te houden.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Alle eerst bedankt voor jullie antwoorden, maar ben er nog niet uit hoe dit nu verder moet

 

Ik ben zelf ook van mening dat het niet om een fictief dienstverband gaat.

Ik voer namelijk nu ook aleen maar werkzaamheden uit voor een handels poot van de uiteindelijk onderneming waar ik voor gewerkt heb.

Ze krijgen netjes een factuur, en ben nu 4 weken bezig en heb morgen een gesprek met een eventuele nieuwe opdrachtgever.

Ik had verwacht omdat ik niet adverteer (omdat er heel veel zaken bij komen die ik eerst onder de knie wil krijgen) dat ik de eertse maanden alleen voor mijn oud werkgever zou werken, en had op die basis verwacht dat ik aan die 70% zou komen.

 

Maar hoe zit dat bij een eventuele nieuwe opdrachtgever, daar heb ik toch helemaal geen fictieve dienstbetrekking bij (gehad), moet ik dit wel zo behandelen.

 

Kan ik deze premie niet zelf afdragen?

Welke percentage en premies gaat het om?

 

Als deze opdrachtgever door gaat wil ik hem opnieuw aanvragen met gewijzigde gegevens of alsnog een bezwaarschrift schijven

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.