• 0

SQL hoofdpijn

Gast Verwijderd account

Onlangs heb ik met het recoverprogramma de pc opnieuw geinstalleerd.

Sindsdien kan ik de sql server niet meer benaderen. Dit programma is nodig voor sommige programma's. Op het beeldscherm staat wel het icoontje van met de melding " niet verbonden".

Na 2 dagen puzzelen geef ik het een beetje op. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na 2 dagen puzzelen geef ik het een beetje op. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn

 

Dat je in ieder geval niet tijdig de juiste mensen om je heen hebt verzameld.

 

Maar goed wil wel een poging wagen, over wat voor SQL hebben het? MSSQL of MYSQL? Is die service wel opgestart?

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt op een SQL base installatie die o.a. bij vele administratiepakketten geïnstalleerd wordt.

 

Heb je nog een backup? Dan klinkt een herinstallatie als de beste optie. Een complete image is goed te vertrouwen, maar een restore (die wellicht niet volledig is) is altijd een dubieus iets...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Pfffffff, serverstatus, waar kan ik dat vinden? Van boekhouden en belastingen heb ik verstand maar van computers minder

 

Link naar reactie
  • 0
waar kan ik dat vinden?

 

Op basis van de beperkte informatie die je tot nu toe hebt gegeven kunnen we daar niks over zeggen. Het is net zoiets als wanneer ik aan jou vraag: er zit een verschil van 23 euro in mijn boekhouding, hoe komt dat? ;)

 

Lees ajb eerst even dit artikel: hulp vragen bij computerproblemen (vooral het onderdeel "Geef voldoende informatie").

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De sql server wordt gebruikt voor de belastingprogramma's van Elsevier en Snelstart. Maar gelukkig is de oplossing gevonden. Tijdens de systeemonderhoud had de systeembeheerder enkele stekkertjes verkeerd aangesloten. Zodoende kon het systeem de server niet vinden.

Maar allemaal bedankt voor de moeite. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.