• 0

Prive rekening aanmaken in boekhoudprogramma

Hallo,

 

Tijdje geleden begonnen met onderneming (eenmanszaak). Tot nu toe beetje zitten rommelen in Excel. Nu toch maar alles in Snelstart.

 

Zit nu dus te kijken hoe ik dat aan moet pakken allemaal. Ik zie in snelstart bijv. geen rekening Prive opn/stortingen. Die moet ik dus zelf aanmaken? En onder welke rubriek valt dat?

 

Grt

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De grootboekrekeningen Privé-opnamen en Privé-stortingen behoren tot de groep Eigen vermogen en behoren dus een nummer te krijgen dicht in de buurt van die rekening.

 

Aan het eind van het boekjaar worden de saldi overgeboekt naar de rekening Eigen vermogen.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

De grootboekrekeningen Privé-opnamen en Privé-stortingen behoren tot de groep Eigen vermogen en behoren dus een nummer te krijgen dicht in de buurt van die rekening.

 

Aan het eind van het boekjaar worden de saldi overgeboekt naar de rekening Eigen vermogen.

 

Ok, thx. Maar ik zie dat de rekening Eigen vermogen ook nog niet is aangemaakt. Die dien ik dus ook zelf aan te maken.

 

En die prive rekening kan toch ook 1 rekening worden neem ik aan. Je boekt daar toch of debet of credit op en het uiteindelijke saldo boek je dan over.

Link naar reactie
  • 0
En die prive rekening kan toch ook 1 rekening worden neem ik aan. Je boekt daar toch of debet of credit op en het uiteindelijke saldo boek je dan over.

 

Is correct. Maar als je even kijkt naar een aangifte IB dan zie je dat daar afzonderlijk de opnamen en de stortingen worden gevraagd; dus is splitsen wellicht handiger.

 

Rubriek 0 is toch eigenlijk de rubriek waar het Eigen vermogen e.d. onder valt?

 

Ik ken Snelstart niet, maar rubriek 0 (of wellicht één cijfer minder dan de rest) is wel de correcte rubriek voor EV.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.