• 0

Zoveel mogelijk inboeken onder Inkopen (crediteuren)?

Hallo,

 

Gebruik Snelstart voor boekhouding. Nu las ik hier op het forum dat je het beste zoveel mogelijk kunt boeken in het dagboek Inkopen (ipv bank/kas/giro) om zo beter inzicht in te krijgen in kosten per leverancier e.d.

 

Maar kan ik op die manier ook gewoon de bonnetjes inboeken die contant betaald zijn, bijv als je zakelijk eten gaat halen ofzo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe kun je alles in je inkoopboek boeken en vervolgens de betalingen in kas/bank/giro. Het betekent wat extra boekingen omdat je contante aankopen ook direct op kas/bank kunt boeken maar je hebt inderdaad wel een beter overzicht (en nummering). Ik ken Snelstart niet maar werk in mijn pakket ook op deze manier.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Het zijn inderdaad extra boekingen maar het is het wel waard. Sowieso werkt het gewoon handig, simpelweg eerst alle facturen invoeren en vervolgens de bank. Dat is een logische manier van invoeren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je kunt wel alles via het inkoopboek inboeken, de vraag is alleen of dat het zinvol is. Het geeft extra handelingen en als ondernemer probeer je de administratie zo snel mogelijk in te boeken. Moet je wel kunnen zien hoe vaak je bij een bepaalde restaurant heb gegeten? Wanneer je de grootboekrekening van de betreffende uitgaafpost opvraagt kun je het namelijk ook zien. Ik zou contante betalingen alleen via het kasboek inboeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.