Ik ben sinds January 07 een eenmanszaak in NL begonnen. Na vele jaren in de US heb ik veel van het te gebruiken systeem hier te leren en heb gelukkig dit forum gevonden dat al zo al veel vragen van mij beantwoord heeft.
Toch ontloop ik er niet aan een aantal vragen hier te stellen waarop ik hoop een antwoord te krijgen.
Ik lever diensten maar daarnaast verkoop ik ook produkten via een website die ik al geruime tijd heb maar die momenteel hoofdzakelijk op de US markt gericht is. Toch krijg ik af en toe ook orders uit de EU en daar nu ligt mijn vraag.
Ik verkoop via de website een product dat in de US geproduceert word en waarvan ik een reseller akkoord met de hoofd distributer/manufacturer heb.
Onlangs bestelde een klant in BE een produkt per telefoon welke hij op mijn website gevonden had en het dus niet online afhandelen wilde.
OK zover, Ik heb dus een proforma rekening per email gestuurd en nadat de betaling korrekt was gedaan heb ik dus het shipping process in gang gezet. Alles OK zover.
De situatie is dus hier: Ik bestel bij fabrikant het produkt direkt naar Belgie te sturen waarop ik van hem een factuur krijg. Ik stuur dan mijn factuur inklusief shipping&handling naar mijn Belgische vrienden en in dit geval heb ik geen BTW vermeld dus het 0% tarief.
Over deze hele factuur afwikkeling rijzen bij mij een aantal vragen.
1. Het betekend volgens mijn begrip dat ik daarmee de BTW naar mijn klant in Belgie verlegt heb, correct?
2. Op de factuur staat mijn KvK nummer maar heb geleerd uit dit forum dat mijn BTW nummer waarschijnlijk ook vermeld moet staan?
3. Ik heb het BTW nummer van hen gekregen nadat ik de rekening al verstuurd had, moest dit ook op de factuur gestaan hebben?
4. Wat kunnen precies de konsequenties zijn voor hen alswel voor mij als een rekening niet voldoet in deze richting.
4. Als mijn rekening op de een of andere punten niet korrekt geweest zijn kan ik dit dan nog korrigeren ondanks dat de levering in het 1e kwartaal afgewerkt is? Bijv. door hen een nieuwe gekorrigeerde factuur te sturen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
joko
joko
Hallo,
Ik ben sinds January 07 een eenmanszaak in NL begonnen. Na vele jaren in de US heb ik veel van het te gebruiken systeem hier te leren en heb gelukkig dit forum gevonden dat al zo al veel vragen van mij beantwoord heeft.
Toch ontloop ik er niet aan een aantal vragen hier te stellen waarop ik hoop een antwoord te krijgen.
Ik lever diensten maar daarnaast verkoop ik ook produkten via een website die ik al geruime tijd heb maar die momenteel hoofdzakelijk op de US markt gericht is. Toch krijg ik af en toe ook orders uit de EU en daar nu ligt mijn vraag.
Ik verkoop via de website een product dat in de US geproduceert word en waarvan ik een reseller akkoord met de hoofd distributer/manufacturer heb.
Onlangs bestelde een klant in BE een produkt per telefoon welke hij op mijn website gevonden had en het dus niet online afhandelen wilde.
OK zover, Ik heb dus een proforma rekening per email gestuurd en nadat de betaling korrekt was gedaan heb ik dus het shipping process in gang gezet. Alles OK zover.
De situatie is dus hier: Ik bestel bij fabrikant het produkt direkt naar Belgie te sturen waarop ik van hem een factuur krijg. Ik stuur dan mijn factuur inklusief shipping&handling naar mijn Belgische vrienden en in dit geval heb ik geen BTW vermeld dus het 0% tarief.
Over deze hele factuur afwikkeling rijzen bij mij een aantal vragen.
1. Het betekend volgens mijn begrip dat ik daarmee de BTW naar mijn klant in Belgie verlegt heb, correct?
2. Op de factuur staat mijn KvK nummer maar heb geleerd uit dit forum dat mijn BTW nummer waarschijnlijk ook vermeld moet staan?
3. Ik heb het BTW nummer van hen gekregen nadat ik de rekening al verstuurd had, moest dit ook op de factuur gestaan hebben?
4. Wat kunnen precies de konsequenties zijn voor hen alswel voor mij als een rekening niet voldoet in deze richting.
4. Als mijn rekening op de een of andere punten niet korrekt geweest zijn kan ik dit dan nog korrigeren ondanks dat de levering in het 1e kwartaal afgewerkt is? Bijv. door hen een nieuwe gekorrigeerde factuur te sturen?
Dank U,
Jan
Nu eindelijk ook in Nederland. Kijk voor meer infomatie op http://www.piedmont-digital-graphics.com
FabricFast Ultra, de nummer 1 pigment inks voor digitaal printen (piezoelectric) op textiel en Art canvas.
Translution transfer papier voor professionele transfers naar 100% Katoen of 50%-50% blend.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12157-factureren-korrekt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag