• 0

algemene voorwaarden deponeren?

Goedemiddag levellers,

 

Ik ben een startende ondernemer in de branche internetmarketing. Ik zal mijn klanten een contract aanbieden met de algemene voorwaarden die ik al klaar heb liggen.

 

Mijn vraag is: Is het verplicht de algemene voorwaarden te deponeren bij de kvk. Want een medewerker van de kvk heeft op een nonchalante manier gezegd dat het niet hoeft.... En zo ja wat zijn de voordelen???

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee het hoeft niet bij de KvK. Je kan ze ook op je site zetten. Wil je dat ze geldig zijn, dan moet je ze in het offertestadium aan je klant overhandigen.

 

Voor de zekerheid kan je in je overeenkomst een artikel opnemen waarin je klant aangeeft dat deze de (bijgesloten) AV heeft gezien en er mee acoord is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Of het echt verplicht is weet ik niet zeker maar dat lijkt me wel.

 

Het deponeren kost maar €18,- per jaar dus waarom zou je het niet doen? Lijkt mij als je ze niet deponeerd, niet rechtsgeldig zijn, want dan kun je bijvoorbeeld de AV tenalle tijden aanpassen.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Deponeren is geen voorwaarde voor rechtsgeldigheid. Je kan de AV inderdaad altijd aanpassen. Alleen heeft de klant dan het recht de overeenkomst te beëindigen als hij er niet mee akkoord gaat en moet je de nieuwe AV weer ter beschikking stellen. Vaak veranderen heeft dus als risico dat klanten weglopen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

In mij contacten met klanten en prospects wordt het iha zeer gewaardeerd dat ik voorwaarden kan overleggen hoewel die niet zijn gedeponeerd bij de Kvk.

Kijk wel goed wat er nu eigenlijk in die voorwaarden staat en toets ze b.v. aan die van ictoffice, die heeft ook voorwaarden die je kunt hanteren. Praat eens met een jurist over wenselijkheid e.d. van bep. artikelen.

Laat de ontvanger altijd tekenen voor kennisname, ben je aardig gedekt, maar m.n. grotere organisaties hanteren eigen (inkoop)voorwaarden waarmee je te maken zult krijgen.

Het hanteren van voorwaarden kost wat inspanning maar loont zeker!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Het deponeren kost maar €18,- per jaar dus waarom zou je het niet doen? Lijkt mij als je ze niet deponeerd, niet rechtsgeldig zijn, want dan kun je bijvoorbeeld de AV tenalle tijden aanpassen.

 

Hallo Rintintin,

 

Toevallig heb ik zojuist mijn opzeggingsbrief naar de KvK in de TNT bus gestopt. Per jaar 18 euro besparen vindt deze ondernemer namelijk wel de moeite waard (da's in 20 jaar namelijk gewoon 360 euro). En niet meer ieder jaar een factuur moeten boeken en betalen voor iets waar je weinig aan hebt, vind ik ook een aantrekkelijk vooruitzicht.

 

Deponeren is niet verplicht, maar wel verstandig omdat dan ergens op neutraal terrein bekend is wanneer jij ze hebt gedeponeerd en wanneer je ze het laatst hebt gewijzigd. Dat sta je in voorkomende geval juridisch sterker. Sinds eind vorig jaar kun je voorwaarden gratis deponeren op www.voorwaarden.net en dat ga ik dus morgen doen.

Voorwaarden.net is overigens een initiatief van een collega-HLlid, die Nederlandse en Engelstalige voorwaarden had gedeponeerd bij de KvK, daarvoor een factuur voor 2x 18 = 36 euro ontving en vervolgens besloot iets te doen aan deze in zijn ogen onnodige kostenpost voor ondernemers.

 

Met betrekking tot wat GJ zegt over inkoopvoorwaarden is het wellicht handig te weten dat de voorwaarden die het eerst worden overlegd van toepassing zijn op de transactie. In contacten met grote bedrijven dus altijd zorgen dat jij als eerste je voorwaarden overlegt, bijvoorbeeld door ze aan je eerste e-mail of e-mailofferte te plakken...

 

Mijn advies is dus simpel: deponeer je voorwaarden gewoon op Voorwaarden.net en meld je prospects en bezoekers van je website dat ze daar zijn gedeponeerd.

 

Succes ermee

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Sinds eind vorig jaar kun je voorwaarden gratis deponeren op www.voorwaarden.net en dat ga ik dus morgen doen.

 

Hoe goed bedoeld zo'n initiatief ook is, het moet nog wel draaien op het moment dat je het een keer nodig hebt. Op 'vraag & aanbod' lees ik dit:

 

Voor de meeste HL bezoekers is meer dan bekend dat ik deze website (www.voorwaarden.net) uit een soort onvrede ben begonnen. Ik kan helaas (gelukkig?) bijna geen tijd aan dit project besteden en dat is jammer vandaar dat ik de site wel wil wegdoen aan iemand die dezelfde gedachte hierover heeft. Met andere woorden deze site is voor mij echt overtollig geworden en ben op zoek naar een adoptieouder.

 

Blijft 18 euro natuurlijk maar je kan er in ieder geval vanuit gaan dat de je voorwaarden er nog staan bij de kvk.

 

Adoptie door HL van die site is wel een leuk idee voor de continuiteit :)

 

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf Algemene Voorwaarden laten opstellen bij Juresta. Deze hebben voor veel bedrijven Algemen Voorwaarden die ze dan nog juridisch aanpassen voor je eigen bedrijf.

Deponeren bij de KvK kost inderdaad 18 Euro per jaar. Je hoeft ze niet op je site te zetten (is wel beter). Maar ook als je deze niet meestuurt met je offerte moet je er wel op attenderen dat je deze hanteert. En willen ze deze ontvangen, dat ze gratis een exemplaar toegestuurd kunnen krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt je algemene voorwaarden ook deponeren bij de rechtbank. Dan betaal je slechts eenmalig een bedrag en niet jaarlijks.

 

Aan de andere kant hoeveel bespaar je als je achttien euro per jaar moet betalen aan de KvK en je je daarmee wel meer narigheid bespaart als een klant niet betaald.

YRW

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.