• 0

Prive-opnamen van dag tot dag boeken?

Ben dus bezig met administratie van partner. Zij heeft vaak kleine dingen gekocht die als prive aangemerkt kunnen worden en die dan uit de kasopbrengst van die dag betaald zijn.

 

Bijvoorbeeld boodschappen, een dvd, kledingstukken, e.d. Nu heb ik al die bonnetjes hier liggen en het is veel werk om dat allemaal in te gaan boeken. Kan ik dit gewoon allemaal bij elkaar optellen en dan gewoon 1 bedrag boeken op prive-opnamen?

 

Het is waarschijnlijk verstandiger om vanaf nu gewoon een x bedrag per maand prive op te nemen waarvan dan al die prive dingetjes betaald worden. Op die manier hou je de zakelijke en prive geldstromen gescheiden of zie ik dit allemaal verkeerd?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yup, gewoon bij elkaar optellen en boeken als één geheel op 'prive opnamen'. Doe het voor het gemak wel voor iedere dag apart om het overzicht op je kasstaat te houden (bij een vriend van me kregen de kasstaten redelijk wat aandacht bij controle) En niet die bonnetjes bij elkaar en stop ze in je boekhouding.

Link naar reactie
  • 0

Hoezo nog niet aan toe? Heb je wat te verbergen dan? Je administratie niet op orde is erg lastig (geen inzicht in de ontwikkelingen binnen de onderneming), maar niet erg.

 

In de wettekst staat ergens dat de administratie inzichtelijk moet zijn voor derden (belastingdienst en dergelijke) en een eindje verder staat de term binnen een redelijke termijn.

 

Zorg er wel voor dat je op tijd klaar bent voor de fiscale aangiften (omzetbelasting, loonheffingen en inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting). Bij het indienen van deze aangiften verklaar je stelling en zonder voorbehoud de juiste situatie te hebben weergegeven (dus niet schuiven met posten naar verschillende perioden en zo).

 

Succes met boekhouden! (of besteed dit uit...)

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

@smart4u

 

Nee, heb niets te verbergen. Maar we zijn sinds een half jaar ofzo echt begonnen met ondernemen. Ik heb daarnaast ook nog een baan en een webshop en probeer nog een studie af te ronden. Vrij drukjes dus.

 

Moet dus ook nog de aangifte IB 2006 voor ondernemers verzenden (heb daar uitstel voor gekregen) Tijden geleden heb ik al die boekhoudkundige theorie wel tot me genomen, maar nu is het anders omdat ik het echt in de praktijk moet doen.

 

Denk dat het handig is om voor de laatste puntjes toch maar even een accountant te raadplegen. Maar goed ik wil dan toch weer zoveel mogelijk zelf doen.

Link naar reactie
  • 0

Oh gelukkig, begon mij al zorgen te maken. Maar jij hebt gelukkig als alle andere ondernemers (inclusief mijzelf) soms het gebrek aan tijd.

 

Nog wel even een adviesje. Probeer de adviseur/boekhouder/accountant er wel zo vroeg mogelijk bij te betrekken. Administratie voeren is namenlijk een samenwerking tussen beide partijen. Waar jij namelijk gaat stoppen, zal de adviseur/boekhouder/accountant verder moeten gaan.

 

Succes met boekhouden!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.