• 0

telefoongids importeren op website

Hallo levellers,

 

Even een vraagje. Ik wil de telefoongids in mijn site importeren zodat iedereen elke gewenst telefoonnummer kan terugvinden waardoor ik mensen in mijn site kan krijgen. Is dat uberhaupt wel mogelijk? Iemand een enig idee???

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat kan met een nieuwe tool van De Telefoongids: De Telefoongids Zoekbox. Je kunt deze tool bekijken op http://static.detelefoongids.nl/zoekbox/

 

Het is een leuke en handige tool waarmee bezoekers van je website eenvoudig personen of bedrijven kunnen vinden. Via de voorgaande link kun je heel eenvoudig de zoekbox naar eigen wensen in formaat en zoekmogelijkheden aanpassen en op je website plaatsen.

 

En ja, je kunt natuurlijk ook gewoon een link naar www.detelefoongids.nl op je website plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

er zijn actuele DB's in omloop met de datasets van detelefoongids.nl

(raadpleeg je lokale scriptkiddie of administrator)

dit zijn meestal gewoon crawlers geweest die de content van de website hebben geplukt en in een database hebben gezet.

 

nu weet ik alleen even niet of dit mag.. ::)

 

zodat we niet straks gaan vechten als met funda.nl en alle andere varianten.

 

 

 

gr vk

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is het niet toegestaan die info zomaar op je website te plaatsen.

Indien je die informatie in een eigen database wil zetten en op je eigen site wilt tonen zal je moeten zien dat je de informatie koopt (reken maar op een kostenpost van vele tienduizenden euro's).

 

Op alle informatie die door iemand samengesteld is zit copyright en zo dus ook op de info op detelefoongids.nl

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is het niet toegestaan die info zomaar op je website te plaatsen.

Indien je die informatie in een eigen database wil zetten en op je eigen site wilt tonen zal je moeten zien dat je de informatie koopt (reken maar op een kostenpost van vele tienduizenden euro's).

 

Op alle informatie die door iemand samengesteld is zit copyright en zo dus ook op de info op detelefoongids.nl

 

Hoe zit dat dan met Funda.nl, ZoekAlleHuizen/zah.nl (overgenomen door de Rabobank!) en Jaap.nl ? Waarom is het copyright- hier niet van toepassing?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit dat dan met Funda.nl, ZoekAlleHuizen/zah.nl (overgenomen door de Rabobank!) en Jaap.nl ? Waarom is het copyright- hier niet van toepassing?

In de zaak van NVM tegen ZoekAlleHuizen heeft de rechter beslist dat er geen sprake is van auteursrechtinbreuk omdat ZoekAlleHuizen foto’s in verkleind formaat op haar website opneemt, slechts delen van de woningomschrijving overneemt en plaatsing van deeplinks of hyperlinks geen verveelvoudiging of openbaarmaking is.

Link naar reactie
  • 0

[

In de zaak van NVM tegen ZoekAlleHuizen heeft de rechter beslist dat er geen sprake is van auteursrechtinbreuk omdat ZoekAlleHuizen foto’s in verkleind formaat op haar website opneemt, slechts delen van de woningomschrijving overneemt en plaatsing van deeplinks of hyperlinks geen verveelvoudiging of openbaarmaking is.

 

 

Ik ben zeer benieuwd waar de grenzen van het citaatrecht ophouden en de grenzen van het auteursrecht beginnen. Door nieuwe technologiën zoals mashups wordt de grens van het citaatrecht volgens mij behoorlijk opgerekt.

 

M.b.t. de telefoongids: Waarom wordt die niet als webservice beschikbaar gesteld voor een x-aantal euro's per maand voor websites die geen ads willen ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.