• 0

Nieuw forum overheid over economie

De overheid heeft een nieuwe site gelanceerd om alle burgers te betrekken bij haar beleid. Het is een soort open forum, waar iedereen zijn bijdrage kan plaatsen. Ik ben in iedergeval blij dat ik er geen moderator hen.

 

Anyway, het is best grappig. Kijk op: http://www.samenwerkenaannederland.nl/economie

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een hoop kortzichtigheid verzameld zeg: over het verkleinen van de reistijd woon-werk : " Laat reistijd vallen onder werktijd. Dan hebben werkgevers er plotseling belang bij dat reistijd wordt geminimaliseerd.".

 

Nee, dat stimuleert de economie van ondernemers en mkb. De werkgever moet al zo veel, en dat is niet verkeerd als je ook een hr-manager hebt, maar ene groot deel van de werkgelegenheid zit bij het mkb. Die wil je daar toch niet mee opzadelen, dan gaat de regeldruk de economie nog meer remmen. In dat geval: 'Doe mij maar geen personeel'...

Link naar reactie
  • 0

Economie snoeien.

Sebastianus.

 

13 april | 17:47

 

Zoals een boom in de herfst geen energie

meer steekt in bladeren en groei.De tuinman

langs komt om te snoeien.Zo is voor de

economie evenzo een rust en bezinnings

periode nodig.De huidige economie is tot in

de Hemel gegroeit.Zo'n gigantische

bouwwerk valt geheit om;Indien de regering

er geen grenzen aan steld.De regering laat

steeds blijken geen maatwerk te kunnen

leveren.

 

Beoordeling: 21 eens, 18 oneens

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het niet zo'n gek idee om toch wat bescheiden meningen op dat forum te plaatsen.

Pim de Bokx ging ons al voor en wist aardig wat reacties los te krijgen.

 

Dus bij deze nodig ik iedereen uit die een visie heeft over nieuw ondernemerschap om die te plaatsen op:

http://www.samenwerkenaannederland.nl/economie/discussie/starten-en-doorgroeien-ondernemingen

 

Henk

 

PS: @Nils, jij mag ook, maar denk erom, niet in één keer alles afzinken ;)

Link naar reactie
  • 0

 

 

PS: @Nils, jij mag ook, maar denk erom, niet in één keer alles afzinken ;)

 

Ik heb tegenwoordig pilletjes. Van die blauwe waar je blij van wordt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

En wat is er met de bijdrage ngedaan? Er is op gereageerd door de beleidsmakers. Maar snijden de reacties ook hout?

 

Pim de Bokx: Minder overheid, wet- en regelgeving; Meer starters die groeien

Als er minder overheid is, stimuleer je het ondernemerschap zegt Pim de Bokx op Samenwerkenaannederland.nl. Hij vindt dat de overheid minder regels moet maken. Daardoor wordt het eenvoudiger om als ondernemer echt te ondernemen. Dat ben ik helemaal met hem eens.

 

Het kabinet kiest voor een ambitieuze aanpak van de regeldruk. We gaan de administratieve lasten met nog eens 25 procent verlagen. Daarbij wordt gekeken naar vergunningen, subsidies en aanbestedingen. Daarnaast worden op een aantal domeinen de toezichtlasten met 25 procent verminderd.

 

Ook komt er een digitaal loket waar ondernemers altijd terecht kunnen. Ik vind dat je als ondernemer niet gebonden moet zijn aan de ‘openingstijden’ van een ministerie of gemeente. En een ondernemer mag niet de dupe zijn van een trage overheid. Hij moet snel advies kunnen inwinnen, kunnen zien wat hij moet en mag doen. Daarnaast moet in een oogopslag duidelijk zijn voor welke subsidies hij in aanmerking komt en of er interessante overheidsopdrachten voor hem zijn.

 

Het Bedrijvenloket verschaft deze informatie. In deze kabinetsperiode zal het loket worden uitgebouwd tot hét digitale loket waar ondernemers 24 uur per dag en zeven dagen in de week met de overheid elektronisch zaken kunnen doen.

 

Dit is een reactiew van Minister van der Hoeven op: http://www.samenwerkenaannederland.nl/economie/reacties

 

Vorie week las ik nog in de media dat die doelstelling om de regeldruk te verlagen door het vorige kabinet niet is gehaald, dus er moet nog wat schade ingelopen worden, en hierboven staat 'nog eens 25% verlagen', dus ik ben benieuwd of die doelstelling dor dit kabinet gehaald wordt.

 

Er is te lezen 'de ondernemer mag niet de dupe zijn van een trage overheid'. Nu heb je echt mijn interesse: dit is een moeilijk te beinvloeden punt, wnat als er ergens een traag operende overheid is, is het op het niveau van de individueel opererende ambtenaar of de samenwerking daartussen. Of de minister hier invloed uit kan oefenen ben ik benieuwd, maar deze belofte klinkt goed.

 

Helaas wordt daarna het bedrijvenloket al naar voren geschoven als de oplossing daarvoor, maar zo werkt het niet: dat is op zijn maximum een goede informatiebron, maar niet de oorzaak van hoge regeldruk of trage overheid. 'Het punt van Pim de Boxx, wat in het begin anagehaald wordt krijgt inhoudelijk hier ook niet veel aandacht. En die 'zeven dagen per week zaken doen met de overheid' uit de laatste alinea klinkt daarmee als eenrichtingsverkeer, en dat is misschien nu juist het probleem.

Link naar reactie
  • 0

zucht....

 

Ik verwacht niet veel steun voor de nieuwe innovatieve bedrijven nog voor de private infrastructuur rondom die bedrijven. Ik voorzie meer ambtenaren en minder ondernemers.

 

Er komt een passage in de stukken voor dat informal investing gestimuleerd gaat worden. Ik ben benieuwd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het kabinet had de doelstelling om flink te bezuinigen op het ondersteunend ambtenarenapparaat. Bij het uit onderhandelen van de CAO hebben ze dat al onmogelijk gemaakt, en nu ligt de bal bij het onderwijs: die moeten gaan bezuinigen. Wat een goed idee leek, is nu een slechte ontwikkeling voor velen, zowel de huidige als de toekomstige generatie. Besparen op het ondersteunend ambtenaranapparaat is nog steeds een goed idee, maar dan moet iemand wel ballen tonen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.