• 0

een aantal BTW vragen

Hallo levellers,

 

1 - hoe zit het eigenlijk als een bedrijf per 01-01-2007 is gestart en client brengt facturen uit 2006??? Het schijnt dat sommige boekhouders die facturen wel meenemen in OB van die maand.

 

2 - mag een bouwvakker (ZZP) per maand 20 restaurant bonnen brengen?? Is die btw dan terug te vorderen

Iemand die een reclamebureau heeft moet met zijn eigenclienten vaak uit eten en koopt natuurlijk mooie pakken die dan met zijn werkzaamheden te maken hebben. Dan kan ik me voorstellen dat je dan die BTW kan terugvorderen omdat het direct met zijn werk te maken heeft. Hoe denken jullie hierover...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gelet op de inhoud van de vragen, heb ik maar een advies. Gebruik de zoekfunctie van HL eens goed, want ik weet zeker dat hierover al veel geschreven is. Een andere tip is om een belastingalmanak aan te gaan schaffen. Deze geeft zeker antwoord op jouw vragen.

 

Succes met de verwerking van de administratie!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

2 - mag een bouwvakker (ZZP) per maand 20 restaurant bonnen brengen?? Is die btw dan terug te vorderen

Iemand die een reclamebureau heeft moet met zijn eigenclienten vaak uit eten en koopt natuurlijk mooie pakken die dan met zijn werkzaamheden te maken hebben. Dan kan ik me voorstellen dat je dan die BTW kan terugvorderen omdat het direct met zijn werk te maken heeft. Hoe denken jullie hierover...

 

Wat eet die bouwvakker dan die andere 8,9,10 of 11 dagen in de maand .... En hij zal toch ook niet vergeten om zijn lunchbonnen in te leveren?

 

Iemand van een reclamebureau die mooie pakken koopt ...

 

Doe jezelf een plezier Rin tin tin en lees het Handboek ondernemen eens van de belastingdienst. Je kunt het supermakkelijk downloaden vanaf hun site. Dan vermoed ik dat je daarna niet meer van deze (wel humoristische) posts zult plaatsen.

 

Het zou jammer zijn als je andere forumleden je andere vragen/posts niet serieus nemen.

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Iemand die een reclamebureau heeft moet met zijn eigenclienten vaak uit eten en koopt natuurlijk mooie pakken die dan met zijn werkzaamheden te maken hebben. Dan kan ik me voorstellen dat je dan die BTW kan terugvorderen ......

 

Straks gaat de belastingdienst nog bepalen wat "mooie pakken" zijn... ;-)

 

Site van belastingdienst of inderdaad het handboek even lezen.

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.