Hoe kom ik in contact met.......?

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

volgens mij bestaat er nog geen draadje waarmee men een oproep kan doen om met iemand in contact te komen, tis overigens een forum met veel kennis en netwerk...

 

dus bijdeze, Hoe kom ik in contact met...?

 

 

( meteen zelf maar even aftrappen) ik ben namelijk op zoek naar een contact persoon bij KPN, waaraan ik iets kan voorleggen...

 

someone?

Link naar reactie

Voordat mensen hun netwerk zullen opengooien zul je toch wat specifieker moeten zijn ben ik bang. Pas wanneer precies duidelijk is wat je zoekt, waarom en wat je van hen wilt, denk ik dat een goede match gemaakt kan worden. Voor hetzelfde geld ga je 'mijn' KPN-kennis benaderen met een klacht over de faktuur voor je mobiele telefoon, denk niet dat veel mensen daar zin in hebben :)

Link naar reactie

Voordat mensen hun netwerk zullen opengooien zul je toch wat specifieker moeten zijn ben ik bang. Pas wanneer precies duidelijk is wat je zoekt, waarom en wat je van hen wilt, denk ik dat een goede match gemaakt kan worden. Voor hetzelfde geld ga je 'mijn' KPN-kennis benaderen met een klacht over de faktuur voor je mobiele telefoon, denk niet dat veel mensen daar zin in hebben :)

 

das waar Jeroen, uiteraard is dit niet het geval, maar het is dan ook slimmer om, als je een idee/ voorstel hebt voor KPN dat je dan via een PM doet.. dus mocht iemand kennis in de KPN kringen hebben, licht ik dit graag persoonlijk toe..

Link naar reactie

al eens www.linkedin.com geprobeerd ? Best wel interessant als het aankomt op 'hoe kom ik in contact met...'

 

Staan op linkedin e.d. niet de mensen die contact willen en zijn de krenten (als in de pap) nou juist net diegene die er niet op staan ;)

Link naar reactie

ja het is best nog lastig, ik kan me ook niet voorstellen dat diegene die vele mensen willen spreken, zomaar hun gegevens online zetten, zo heb ik geprobeerd via een bedrijf dat samenwerkt met KPN, de gegevens op te vragen, maar die hebben strikte geheimhoudingsplicht over deze gegevens.

 

ik zou het dus moeten hebben van persoonlijke contacten... ::)

Link naar reactie
Staan op linkedin e.d. niet de mensen die contact willen en zijn de krenten (als in de pap) nou juist net diegene die er niet op staan ;)

 

nou nee die indruk heb ik niet. Er staan van een heleboel grote bedrijven CEO's en dergelijke op.

LinkedIn vind ik in die zin goed dat je onmogelijk rechtstreeks met die persoon contact op kan nemen, je ziet alleen de naam en de functie maar geen contactgegevens, wat volgens mij de reden kan zijn dat er idd wel wat big shots op staan.

Om in de sfeer van de vraagsteller te blijven : ik blijk toevallig met de CEO van een zeer grote telecomaanbieder een gemeenschappelijk contact X te hebben, dus zou ik hem willen contacteren, dan zal ik eerst X moeten aanspreken en die zal dan zelf beslissen of mijn vraag door hem geforward wordt aan die man.

 

Omgekeerd stel dat ik iemand bij firma Y zou willen contacteren, dan kan ik zoeken wie er op Linkedin zit van die firma en je ziet ook meteen via welke personen uit jouw netwerk je bij die persoon kan geraken (of niet geraken).

 

b

 

Link naar reactie

Ik ben het helemaal met je eens, maar is

 

LinkedIn vind ik in die zin goed dat je onmogelijk rechtstreeks met die persoon contact op kan nemen, je ziet alleen de naam en de functie maar geen contactgegevens

 

geen gevolg van dat je je account moet upgraden? Als je maar genoeg betaalt dan zie je die gegevens en contactmogelijkheden juist wel toch?

Link naar reactie

Als je maar genoeg betaalt dan zie je die gegevens en contactmogelijkheden juist wel toch?

Ik denk dat eigenlijk niet, ik meende begrepen te hebben dat je door te betalen wel iets uitgebreidere opzoekingen kan doen en van bepaalde mensen meer details kunt zien maar voor zover ik begrepen heb blijft het ongeacht hoeveel je betaalt zo dat je niemand zomaar kan contacteren.

Maar don't shoot me if I'm wrong, ik gebruik LinkedIn niet elke dag, dus heb ik zelf nog niet voor de betalende upgrade gekozen.

Link naar reactie

Ben toch even gaan checken bij Linked In.

 

Als je upgradet (i.e. betaalt) dan krijg je :

"OpenLink Network membership, unlimited OpenLink messages, expanded profile views of all 10 million users, unlimited reference search, 1-business-day customer service."

 

Heb na nog wat rondneuzen begrepen dat je op LinkedIn standaard een mailbox hebt waar mensen die een upgrade hebben je rechtstreeks kunnen contacteren - zonder dat ze je gegevens zien en zonder dat jij die mails op je eigen mailadres binnenkrijgt. De mails die via een gemeenschappelijke kennis binnenkomen daarentegen komen wél in je dagdagelijkse mailbox terecht omdat ze van een zogenaamde trusted source komen want je hebt die gemeenschappelijke kennis aan je eigen contacten toegevoegd.

 

Voor 't geval mijn tekst chinees is :

als ik een persoon X wil contacteren die ik niet ken dan kan ik hem door een betaalde upgrade een boodschap sturen die hij al dan niet zal lezen, afhankelijk of hij zijn mailbox op LinkedIn checkt

 

Zit er in mijn persoonlijke contacten echter een persoon Y die in zijn contacten X heeft staan dan kan ik Y vanuit LinkedIn een mail sturen met de vraag die te forwarden naar X en die komt dan in X zijn persoonlijke mailbox terecht.

 

En ja, als je Y kent en hij kent X dan kan je dat natuurlijk ook doen zonder LinkedIn alleen is het zo dat je in de meeste gevallen niet weet wie de mensen rondom je allemaal kennen.

 

groetjes

 

b

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.