• 0

Verschil tussen MRM en CRM?

Hallo mede-higherlevelaars,

 

Elke dag lees ik weer nieuwe ontwikkelingen omtrent zaken zoals CRM en MRM etc. Over CRM is er al veel gesproken en geschreven, menig marketeer heeft er al mee te maken gehad.

 

CRM is in mijn optiek alleen al een keuze voor een organisatie om er aan te beginnen en te implementeren binnen een onderneming. Hier zal ik jullie niet verder mee vermoeien.............. mijn vraag is echter want julllie visie is op het verschil tussen CRM en MRM

 

Ik zie jullie visie met veel plezier op de mail verschijnen,

 

Groet John

 

P.s: Voor MRM software kun je op www.paragon-cis.nl kijken

 

 

If you fail to plan, you plan to fail

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn doel is: een discussie op gang te brengen waarin nieuwe of bestaande kreten eens kritisch onder de loep worden genomen en er gekeken wordt of nieuwe (marketing) methodes gerelateerd aan marketing en ICT van tegevoegde waarde kunnen zijn voor ondernemingen.

If you fail to plan, you plan to fail

Link naar reactie
  • 0
Ik zie jullie visie met veel plezier op de mail verschijnen...

 

Lekker makkelijk. Als jij nou eens begint met uit te leggen wat MRM is (nee, een link is niet genoeg) en wat je van al die termen vindt (want er zijn er nog een paar), dan zijn er misschien wel mensen die daar hun menig over willen delen.

 

Op het forum graag. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

CRM (Customer Relationship Management) concentreert zich op analyses, strategien en acties gericht op klantprofielen en gedragingen (transacties). CRM is nauw verbonden met database marketing en call centers. Het doel van CRM is om een relatie op te bouwen en te onderhouden tussen klant en organisatie die beide partijen voordeel oplevert. MRM (Marketing Resource Management) daarentegen concentreert zich primair op een efficiente en effectieve inzet van marketing middelen. Dit wordt o.a. bereikt door een goed hergebruik van materialen, het samenwerken tussen diverse interne medewerkers en externe bureaus aan campagnes en analyses van success factoren (aanbieding, medium, doelgroep etc). Er is wel een raakvlak tussen beide, maar de insteek is wel fundamenteel verschillend. Ik voorzie voor beide terreinen nog volop groei de komende jaren.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat MRM overal onderhuids al wordt toegepast maar dat het beestje nu een naam heeft.

 

CRM is zeer in opkomst en zal metname door de technologische mogelijkheden voorlopig nog wel doorblijven groeien. Een mooi voorbeeld waar ik dan aan denk is de koppeling tussen TV en Internet:

 

je tikt op Google 'houten kastje' de database registreert het en 's avonds krijg je tijdens GTST een reclame voor IKEA in beeld

 

Erg klant, product en tijd gericht!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.