Jump to content
John316
Verberg

Verschil tussen MRM en CRM?

vraag

Hallo mede-higherlevelaars,

 

Elke dag lees ik weer nieuwe ontwikkelingen omtrent zaken zoals CRM en MRM etc. Over CRM is er al veel gesproken en geschreven, menig marketeer heeft er al mee te maken gehad.

 

CRM is in mijn optiek alleen al een keuze voor een organisatie om er aan te beginnen en te implementeren binnen een onderneming. Hier zal ik jullie niet verder mee vermoeien.............. mijn vraag is echter want julllie visie is op het verschil tussen CRM en MRM

 

Ik zie jullie visie met veel plezier op de mail verschijnen,

 

Groet John

 

P.s: Voor MRM software kun je op www.paragon-cis.nl kijken

 

 


If you fail to plan, you plan to fail

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Mijn doel is: een discussie op gang te brengen waarin nieuwe of bestaande kreten eens kritisch onder de loep worden genomen en er gekeken wordt of nieuwe (marketing) methodes gerelateerd aan marketing en ICT van tegevoegde waarde kunnen zijn voor ondernemingen.


If you fail to plan, you plan to fail

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer
Ik zie jullie visie met veel plezier op de mail verschijnen...

 

Lekker makkelijk. Als jij nou eens begint met uit te leggen wat MRM is (nee, een link is niet genoeg) en wat je van al die termen vindt (want er zijn er nog een paar), dan zijn er misschien wel mensen die daar hun menig over willen delen.

 

Op het forum graag. ;D


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

CRM (Customer Relationship Management) concentreert zich op analyses, strategien en acties gericht op klantprofielen en gedragingen (transacties). CRM is nauw verbonden met database marketing en call centers. Het doel van CRM is om een relatie op te bouwen en te onderhouden tussen klant en organisatie die beide partijen voordeel oplevert. MRM (Marketing Resource Management) daarentegen concentreert zich primair op een efficiente en effectieve inzet van marketing middelen. Dit wordt o.a. bereikt door een goed hergebruik van materialen, het samenwerken tussen diverse interne medewerkers en externe bureaus aan campagnes en analyses van success factoren (aanbieding, medium, doelgroep etc). Er is wel een raakvlak tussen beide, maar de insteek is wel fundamenteel verschillend. Ik voorzie voor beide terreinen nog volop groei de komende jaren.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Het lijkt mij dat MRM overal onderhuids al wordt toegepast maar dat het beestje nu een naam heeft.

 

CRM is zeer in opkomst en zal metname door de technologische mogelijkheden voorlopig nog wel doorblijven groeien. Een mooi voorbeeld waar ik dan aan denk is de koppeling tussen TV en Internet:

 

je tikt op Google 'houten kastje' de database registreert het en 's avonds krijg je tijdens GTST een reclame voor IKEA in beeld

 

Erg klant, product en tijd gericht!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 46 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept