• 0

Aansprakelijkheid na omzetten VOF naar EZ

Zeer recent hebben mijn (zaken-) partner en ik onze VOF omgezet naar een Eenmanszaak op naam van mijn (zaken-)partner, alles in goede harmonie. We zijn samen naar de Kvk geweest, daar heeft mijn partner getekend voor de omzetting naar EZ. Ik ben verder niet echt 'uitgeschreven', volgens de medewerker van de KvK was dat niet nodig omdat de VOF nu automatisch ontbonden was. we hebben verder geen VOf contract dus geen regelingen over opzegging etc. Zou de ontbinding (en mijn uittreding) dus inderdaad nu in orde zijn?

 

Een andere belangrijke kwestie is de vraag of ik nog aansprakelijk ben voor evt. schadeclaims die nu of in de toekomst ontstaan en betrekking hebben op producten die geleverd zijn in de periode dat ik nog in de VOF zat.

 

Ik heb het hele forum doorgespit en wel vergelijkbare situaties gevonden, echter, op nuances wijken de vragen toch af en vandaar dat ik hoop op jullie advies!

 

bedankt

Suus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoofdregel is dat bij een VOF de vennoot aansprakelijk is voor wat er gebeurt in de periode dat hij of zij vennoot is.

 

Zelfs wanneer onderling overeengekomen wordt dat de voortzettende venno(o)t(en) de aansprakelijkheid dragen, deze overeenkomst geen derdenwerking heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.