• 0

Factuur nog niet ontvangen, achteraan gaan of niet?

Een anderhalve week geleden heb ik bij een bepaalde website een banner aangeleverd. De factuur zou ik per post gaan ontvangen.

Bannertje doet het, maar de factuur heb ik nog niet gezien.

 

Nu weet ik wel dat ik misschien er wat vroeg bij ben met mijn volgende vraag, maar stel dat de factuur maar niet binnen komt?

Hoe gaan jullie hier mee om, mondje dicht houden, of contact opnemen waar de factuur blijft?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn heel veel bedrijven die bijvoorbeeld eens per maand factureren. Wat dat betreft kan het makkelijk nog. Daarnaast is de kans er natuurlijk dat de factuur niet is overgekomen.

 

Ik zou zeker er wel achteraan gaan, als deze achterwege blijft. Ik ga ervan uit dat je een goede zaken relatie wilt behouden? En als dat in jouw geval zal gebeuren hoop je toch ook dat de klant hierover contact met je opneemt?

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Anderhalve week kan wellicht wat vroeg zijn om jezelf dat soort vragen te stellen. Misschien factureren ze wel periodiek (één keer per maand?), dus eind van de maand jezelf die vraag maar weer eens stellen en wat jij er dan mee doet, is een integriteitskwestie. Ik heb er wel een mening over, en dat heeft alles te maken met de vraag of de prestatie naar behoren is geleverd en dat dus de tegenprestatie ook geleverd moet worden. 'Mondje dicht houden' vind ik niet passen bij de verantwoordelijkheid van het ondernemerschap.

 

Doe er je voordeel mee, succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als je in de toekomst meer zaken met de partij wil doen kan het eenmalige voordeeltje een stuk kleiner zijn dan de goede reputatie die je krijgt door het melden van de missende factuur. Zeker als je ze er persoonlijk, bijvoorbeeld telefonisch, op attendeert.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk daar zelf vrij simpel over. Over een weekje of 2 nog niets ontvangen dan neem ik gewoon even contact met ze op. Wel zo netjes vind ik.

 

Omdat dit soort dingen ook nog nieuw voor me zijn dacht ik er toch eens naar te vragen hier.

Ik weet niet of er een termijn is waarbinnen een factuur binnen moet zijn?

Ik zei al, het bannertje was gelijk geplaatst dezelfde dag nog namelijk.

Ik ben dus tevreden en wil graag betalen daarvoor.

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk daar zelf vrij simpel over. Over een weekje of 2 nog niets ontvangen dan neem ik gewoon even contact met ze op. Wel zo netjes vind ik.

 

Omdat dit soort dingen ook nog nieuw voor me zijn dacht ik er toch eens naar te vragen hier.

Ik weet niet of er een termijn is waarbinnen een factuur binnen moet zijn?

Ik zei al, het bannertje was gelijk geplaatst dezelfde dag nog namelijk.

Ik ben dus tevreden en wil graag betalen daarvoor.

 

 

Jouw oorspronkelijke vraag deed mij vermoeden dat je de intentie had 'Mondje dicht te houden'. Maar met deze uitleg snap ik het beter. Dit soort informatie wordt overigens ook wel eens in de algemene voorwaarden van een bedrijf benoemd. Misschien hanteren zij die en kun je daar het antwoord op je vraag nu al vinden.

 

groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of er een termijn is waarbinnen een factuur binnen moet zijn?

Tijdstip van facturering

 

De factuur moet u uitreiken vóór de vijftiende dag na de maand waarin u de levering of de dienst heeft verricht. Als vooruitbetalingen zijn afgesproken, moet u voor de opeisbaarheid van elke vooruitbetaling een aparte factuur uitreiken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoe steekt het nu dan in elkaar als ik 15 mei nog geen factuurtje heb gezien dan?

Heeft dat bijvoorbeeld weer zo zijn nadeeltjes voor mij?

 

Nee helemaal niets. En die 15 dagen is een 'eis', beter bekend als wassen neus, want niemand houdt zich daaraan. Die faktuur komt heus wel dus maak je daarover geen zorgen en ga lekker buiten in de zon zitten :)

Link naar reactie
  • 0

Hoe steekt het nu dan in elkaar als ik 15 mei nog geen factuurtje heb gezien dan?

Heeft dat bijvoorbeeld weer zo zijn nadeeltjes voor mij?

 

Nee helemaal niets. En die 15 dagen is een 'eis', beter bekend als wassen neus, want niemand houdt zich daaraan. Die faktuur komt heus wel dus maak je daarover geen zorgen en ga lekker buiten in de zon zitten :)

 

 

Deze vraag/opmerking sluit aan bij datgene waar ik nu tegen aan zit te hikken.

 

Dit jaar zijn wij gestart met een onderneming.

In januari een prototype ingebouwd, om te kijken hoe de reakties van de klanten waren, en om de kinderziektes eruit te krijgen.

 

In april K.v.K nummer gekregen, en nog 7 printen en software geleverd. Prototype voldeed aan alle wensen, en nu kan er meer geproduceerd gaan worden.

 

Aanvraag voor BTW nummer loopt ook.

 

Bij deze dus de vraag, hoe zit het nu met het factureren van het prototype ( als ik de regel volg van factureren voor de 15e van de volgende maand, dan ben ik maar 3 maand te laat met die factuur...) en met het factureren van de andere 7 ben ik dan maar 14 dagen te laat.

 

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, over hoe te handelen?

 

JO

Link naar reactie
  • 0

Gewoon doen wat jou het beste lijkt, want in de wet staat wel die termijn genoemd en daar hoort iedereen zich wel aan te houden.

 

Wanneer je sterk gaat afwijken van deze regel, dan wordt er geschoven met omzet en dit vind de belastingdienst natuurlijk niet goed. Hierdoor lopen zij inkomsten mis, zoals BTW, maar ook IB of VPB. Je zult begrijpen dat een correctie dan voor de hand gaat liggen. In de beginfase is het allemaal wat lastiger en dat begrijpt de belastingdienst ook wel. Daarnaast is het belang dan nog niet (zo) groot.

 

Succes met factureren!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer juli en zoals ik al verwacht had, nog steeds geen factuurtje gezien.

Wel heb ik netjes gemeld dat ik graag een factuurtje wil ontvangen, maar daarop nog geen reactie (en tevens geen post).

Hier zal vast nog wel eens op gereageerd worden, maar of daarmee het factuurtje ook mijn kant op zal komen, ik heb het gevoel van niet eigenlijk ;D

 

Ik zit nu met de vraag aan mezelf, ik kan toch slecht eeuwen gaan zitten wachten met een bedragje wat hier netjes voor opzij staat?

Ik kan toch niet gaan blijven vragen of ik alstublieft mag betalen?

 

Ik had graag nogmaals gebruik gemaakt van de banner plek, maar weet even niet zo goed meer hoe nu verder.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Tja, dan zijn zij nogal bedenkelijk met hun 'billing' bezig. Dat hoef jij jezelf dus niet aan te rekenen. Blijkbaar ben je tevreden met hun dienst, waar je graag nog eens gebruik van wilt maken. Ik zou je adviseren om dat dan ook te doen en hen er indringend op te wijzen dat je achteraf graag tijdig de factuur ontvangt, die je dan binnen de gestelde termijn zult betalen. Afwachten of bij hen dan een lampje gaat branden...

 

Als dat niet werkt, zou ik aan hen het verschuldigde totaalbedrag overmaken met de mededeling dat je de samenwerking wenst stop te zetten. Een bedrijf wat wellicht een goede dienst verleent, maar zo slecht met de cashflow omgaat, is uiteindelijk niet levensvatbaar. Maar laten we er eerst maar eens vanuit gaan dat deze actie van jou hen wel wakker schudt.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Maar weer eens een kleine update.

In mijn vorige post gaf ik al aan een mail te hebben verzonden (heb verder geen contact gegevens)

Het resultaat is dat ik nog steeds geen reactie heb mogen ontvangen en ook nog altijd geen factuur.

 

Ik heb toch echt netjes aangegeven dat ik tevreden was en graag wil betalen en heb zelfs erbij aan gegeven dat ik er over na denk de advertentie een 2de keer te willen plaatsen.

Aan mij valt dus gewoon 2x te verdienen ;D

 

Het vervelende aan dit is dat deze plek voor mij juist heel fijn is omdat ik er zoveel mensen mee bereik die ik nu juist wil bereiken.

 

Ik weet even niet meer wat ik er mee aan moet.

Ik wil dit natuurlijk niet onbetaald laten, maar als er niet gereageerd word....

 

Kan ik nu het best nog eens mailen in de hoop dat één van de tig mailtjes wel beantwoord word (met het oog op toch nog eens te willen adverteren), of toch maar het er gewoon bij laten zitten en er niet meer naar omkijken?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen adviseren het bedragje te reserveren, de inmiddels gevoerde correspondentie als eventueel bewijs te bewaren en het verder maar los te laten. Er zijn wellicht andere aanbieders die ongeveer hetzelfde voor je kunnen betekenen. Jij hebt echt je best gedaan.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Tsja, hij doet er al aardig veel moeite voor om te betalen. Bij ondernemerschap hoort ook het netjes op tijd versturen van rekeningen. Reserveren van het bedrag (indien groot) is een goede optie maar verder zou ik je tijd nuttiger gaan besteden dan je leverancier tig keer verzoeken om een factuur, dat is in eerste instantie zijn eigen verantwoordelijkheid.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er nog eens flink van zuchten >:(

Ik heb dus nogmaals een 'mailtje' gestuurd en deze was binnen enkele seconde gelezen.

Maar geen reactie en mijn gevoel zegt ook dat de factuur ook nu niet zal gaan komen.

Ik geef het op ;D

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 1

Ik plaats graag even een update.

 

Eindelijk..... heb ik dan het factuurtje ontvangen rond de jaarwisseling.

Na 8 maanden (?apr-dec), tjonge jonge.

Ik persoonlijk vind dit erg apart, maar goed.

 

Ik wilde deze update graag plaatsen, omdat ik weet dat vele starters mee lezen en graag zouden willen weten hoe dingen aflopen om daar weet van te kunnen leren.

 

Dus de les uit dit topic.

Als je wat 'koopt', zet dan altijd dat geld apart, zodat wanneer de factuur eindelijk eens komt, je het ook nog kunt betalen en niet in de problemen komt omdat je het al ergens anders weer aan hebt uitgegeven.

 

 

 

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.