• 0

Inkoop Webwinkel Vereniging

Hallo mede webshops eigenaren,

 

Ik heb een "inkoop probleem" en waarschijnelijk herkennen jullie het ook. Ik probeer een webshop te openen op het gebied van ICT producten, met name verkoop van PDA -GPS.

 

Echter, wanneer ik goederen probeer in te kopen bij een groothandel dan gaat het meestal om volume. Da`s logisch, hoe veel meer volume, hoe meer de korting is. Het probleem is dat een startende webshop zichzelf nog moet bewijzen (in sales) waardoor het onmogelijk is om te concurreren met de grote bedrijven in prijs. Mocht je in overhoop toch een (te veel) voorraad heb gekocht dan hebt je zelfs grote kans dat je over-voorraad hebt die je met verlies moet verkopen.

 

 

Ik vraag me af als een aantal webshops eigenaren zich verenigen voor een inkoop organisatie, waarbij de inkoop organisatie de goederen inkoop en later het voorraad onderverdeeld wordt aan de web-leden. Dan hebben/krijgen de web-leden net zo veel voordeel (zeggenschap over de inkoopprijs onderhandeling) als de grote jongens. Bovendien kan de Inkoop Webwinkel Vereniging zich niet alleen voor de ICT webwinkels branch inkopen maar ook voor andere webwinkels branches inkopen.

 

 

Wat is hier mis mee? Dit is toch mogelijk? Of vergis ik me? En wie durft met me in zee te gaan?

 

mvg,

Taosan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het verenigen van webshops is een interessante gedachte, maar ook een hele lastige. Indien ik een supermarkt van een bekende keten start, dan weet ik dat de mensen die loyaal zijn aan mijn merk en die zich binnen mijn verzorgingsgebied bevinden zich zeer waarschijnlijk bij mijn vestiging zullen melden. Als dit aantoonbaar ten koste gaat van de omzet van bijvoorbeeld een andere vestiging van mijn merk dat zou er binnen de structuur een compensatie kunnen plaatsvinden.

 

Bij webshops die juridisch niet aan elkaar zijn verbonden heb je een aantal problemen:

- Bij web is er geen sprake van geografische verdeling van de markt, wat de webshops directe concurrenten maakt van elkaar.

- Webshops zullen zich puur op prijs of assortiment kunnen onderscheiden van de overige shops in het inkoopcollectief.

 

Wat interessant zou kunnen zijn is een marktsegmentatie te maken op productgroep (denk aan coolblue) en de financiële kracht van het collectief gebruiken om gunstiger inkoopvoorwaarden te bedingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik de afgelopen 3 jaar vooral GPS PDA's verkocht. Ik kan je een ding adviseren, richt je niet alleen op deze apparaten. PDA's verkopen niet meer. GPS apparaten nog wel maar houd rekening mee dat tegenwoordig zelfs supermarkten deze apparaten leveren. Zoals je zelf al aangeeft bieden grote winkelketen deze producten onder de normale kostprijs.

Link naar reactie
  • 0

Ik deel de mening van Amsterdammer. Door een goede constructie kon het bedrijf waar ik gewerkt heb een complete set met PDA en GPS carkit verkopen. Het grootste deel werd geëxporteerd. In Nederland is bijna niet te overleven door de hevige concurrentie.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.