• 0

BTW-nummer aanvragen

hallo,

 

ik ga een bedrijf starten en wil een btw-nummer aanvragen. Maar ik heb begrepen dat als de btw die je moet betalen onder de 1300-en-nog-wat blijft, je vrijgesteld bent van btw.

 

Betekent dit dat er dan geen btw-nummer toegewezen zou worden door de belastingdienst? Want een btw-nummer heb ik natuurlijk wel hard nodig om zelf te kunnen inkopen bij de groothandel! (tezamen met een inschrijvingsnummer van de KvK). Weet iemand hoe dit zit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je als ondernemer begint dan moet je je inschrijven bij de kamer van koophandel(KVK). Je moet erheen met je paspoort om je in te laten schrijven. daarna kun je via belastingdienst.nl een formulier downloaden om een btw nummer aan te vragen. Daarvoor heb je je kvk nummer weer nodig. Je kunt er ook goedkope starter cursus bij de kvk volgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ga een bedrijf starten en wil een btw-nummer aanvragen. Maar ik heb begrepen dat als de btw die je moet betalen onder de 1300-en-nog-wat blijft, je vrijgesteld bent van btw.

 

Ik denk dat je doelt op de kleine ondernemersregeling (KOR). Die komt erop neer dat jij geen (of minder) btw hoeft at te dragen aan de belastingdienst, maar je moet je klanten wel gewoon factureren inclusief btw, en krijgt gewoon een BTW nummer langs bovenstaande weg.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.