• 0

Wat vinden jullie van een 088-nummer

Beste mensen,

 

Zijn er ondernemers op deze forum die een 088-nummer hanteren?

088-nummers zijn speciaal voor bedrijven en instellingen.

 

Graag wil ik weten wat jullie ervaring is en/of hoe jullie over een 088-nummer denken.

 

Groetjes,

 

Nav

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben even gaan googlen, er geldt een verplichting voor telefonie-aanbieders om 088 nummers aankiesbaar te maken.

 

De enige uitzonderingen zijn carrier (pre) selectie aanbieders (bron: Consuwijzer). Die zijn het dus niet verplicht maar gezien de opkomst van deze nummers zullen die het ook in nagenoeg alle gevallen doorgeven.

 

Wellicht dat het een paar jaar terug anders lag, maar momenteel zou dus in principe iedereen het nummer gewoon moeten kunnen bereiken.

 

Wij hebben nog nooit klachten van onbereikbaarheid gehad in ieder geval. Sowieso staat het 088 nummer gekoppeld aan een normaal netnummer, dus als fail-safe zou je natuurlijk altijd dat netnummer ook kunnen vermelden ('b.g.g. belt u naar....'). Maar goed, in anderhalf jaar dus nog nooit zoiets meegemaakt.

 

Voor wat betreft de kosten van mobiel naar 088, ik weet niet beter dan dat er wel iets extra's werd/wordt gerekend maar het zou niet veel duurder dan het bellen naar een normaal vast nummer moeten zijn. In ieder geval geen toeslagen van tientallen centen dus.

 

Ook daar heb ik even op gegoogled, T-mobile en Debitel rekenen in ieder geval de normale kosten heb ik uitgevonden. Dit is in ieder geval in lijn met wat mij destijds verteld is.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de kosten van mobiel naar 088, ik weet niet beter dan dat er wel iets extra's werd/wordt gerekend maar het zou niet veel duurder dan het bellen naar een normaal vast nummer moeten zijn. In ieder geval geen toeslagen van tientallen centen dus.

 

Ook daar heb ik even op gegoogled, T-mobile en Debitel rekenen in ieder geval de normale kosten heb ik uitgevonden. Dit is in ieder geval in lijn met wat mij destijds verteld is.

 

Daar zit nou net de gemenigheid van mobiele aanbieders. Ook al kost het maar 1 cent 'plus de kosten van uw mobiele telefoon', dan is de beller in de praktijk vaak toch heel duur uit: Vrijwel alle aanbieders werken met belbundels waarin je bijv 300 minuten voor 15 euro per maand krijgt (5ct/min). Het tarief buiten zo'n bundel is vaak wel weer hoog, bijv 20 ct/min, en dit soort minuten wordt niet met een belbundel verrekend.

 

Gevolg is dat je beller opeens 21 ct/min betaald terwijl hij belminuten zat in zn bundel heeft en dus het gesprek naar een normaal nummer had kunnen voeren zonder er iets extra voor te betalen. Het zijn natuurlijk geen bedragen waar mensen echt op leeglopen, maar ik kan me voorstellen dat het wel voor kwade reacties zorgt bij klanten die verwachten bijv een helpdesk tegen normaal/nationaal tarief te bellen.

 

 

Overigens denk ik dat de opta hier een steek heeft laten vallen, men had gewoon moeten bepalen dat 088 onder geen beding duurder mag zijn dan nationaal.

Link naar reactie
  • 0

Dacht ut niet. Flat fee voor europa en de VS en Canada. Is gratis voip nummer.

 

087 nummers kunnen erg duur zijn om naar te bellen. Met name vanaf mobieltjes, bedragen als 1,25 per minuut zijn niet vreemd (en dat zonder aankondiging als bij 09xx nummers) XS4All gebruikt nu 085 nummers waar de tarieven wel gereguleerd zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dacht ut niet. Flat fee voor europa en de VS en Canada. Is gratis voip nummer.

087 nummers kunnen erg duur zijn om naar te bellen. Met name vanaf mobieltjes, bedragen als 1,25 per minuut zijn niet vreemd (en dat zonder aankondiging als bij 09xx nummers) XS4All gebruikt nu 085 nummers waar de tarieven wel gereguleerd zijn.

 

oh, maar ik bel er niet naar, ik bel er mee. Mensen bellen mij op mijn mobiel. Maar, ehm, het was meer een grapje, van dat 087 nummer....

Link naar reactie
  • 0

Ons bedrijf heeft een nummer reeks die begint met 088.

Diy om het makkelijker te maken om te verhuizen, en dan niet allen telefoonnummers te hoeven veranderen.

Het werkt goed, maar we zien soms problemen met buitenlandse telecom providers.

Die kennen de 088 (+88) nummer range niet, of denken dat het een toll-free (0800) nummer betreft, en hebben de zaak geblokkeerd. De beller krijgt dan een "in gesprek" toon.

Asl je veel buitenalndse bellers hebt, kan dat een overweging zijn om er nog even mee te wachten.

Groet,

Henk

 

Link naar reactie
  • 0

Een cateringbedrijf uit A'dam heeft bij kennissen verschillende aansluitingen (van netnummers) aan laten leggen, die doorverbonden worden naar zijn eigen telefoon.

 

Zo bellen mensen uit Nieuw-Vennep naar een nr uit Nieuw-Vennep, waardoor ze het gevoel hebben iets in de buurt gevonden te hebben. Misschien een idee voor mensen die in de regio als eenmanszaak graag meer contact willen hebben. Dit kan natuurlijk alleen wanneer je niet vanuit een kantoor werkt, waar ze naar toe moeten komen.

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Ca. twee jaar terug heb ik die discussie ook gehad met mijn toenmalige werkgever. Wel of geen 084/088 nummer. Bij het zien van één van deze nummers op mijn scherm, ben ik altijd nog wat terughoudend. Waarom? Enerzijds omdat er behoorlijk wat 'beun de hazen' tussenzitten, anderzijds omdat het voor veel mensen nog relatief onbekend is.

 

Gewoon een regionaal nummer nemen. Via Belcentrale.nl (geen reclame) kun je dat gewoon regelen. Eventueel doorschakelen naar mobiel of SIP-softphone / hardphone is geen enkel probleem.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf gekozen voor een 0800-nummer. Dit is gratis voor je klanten. Tevens kun je er een naam aa hangen. Ik heb bijvoorbeeld 0800-KOERIER kunnen krijgen. Ook 0900-numers zijn mogelijk echter de beller betaalt dan (tarief kan je zelf bepalen).

 

Succes.

 

Frank Loots

FranconiQue

Valt dat mee qua kosten? Levert het daadwerkelijk meer op dan een normaal nummer?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.