• 0

Handelen met China, sieraden

Hallo Iedereen,

 

Ik ben nieuw op het forum, heb de afgelopen 2 dagen doorgebracht met het doorspitten van de huidige topics.

Allemaal intressante dingen en heb er veel van opgestoken.

Ik studeer sinds enige tijd weer. HBO opleiding IBMS.

Hierbij ben ik aanraking gekomen met wat aziaten, voornamelijk chinezen.

Nu heb ik via via een contact gekregen met iemand in een fabriek die zaken doen in sieraden. Ik had nog wat vragen voordat ik een paar proefmodelletjes op laat sturen. Als iemand deze kan beantwoorden ben ik alweer wat stapjes verder.

 

Ik heb een business plan opgesteld.

 

Komende vragen kwamen daarbij naar voren.

 

Wat is de beste manier om mijn producten te laten vervoeren, FOB of DHL?

 

Wat zijn de kosten gemiddeld voor het invoeren van producten, ik heb namelijk nog geen codes van de producten gekregen dus kan het zelf niet controleren. Moet ik uitgaan van ongeveer 10% over de invoerwaarde?

 

Wat zijn de kosten voor het doorvoeren van mijn producten als ik het via FOB doe?

 

Als ik het door een bedrijf laat afleveren krijg ik het dan netjes in een vrachtwagen voor de deur?

 

Betaling kan ik het beste doen via mijn eigen bank direct naar hun bankrekening?

 

Als iemand dit voor mij kan beantwoorden vele malen dank.

Veel onderwerpen dekken gedeeltelijk mijn vragen maar niet precies wat ik zocht.

 

Groeten,

 

Arno

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Arno,

Ik zou altijd FOB kopen. Zo kan je zelf bepalen hoe en me wie je de zending hier naar toe haalt. Je moet dan wel een beetje verstand hebben van zeevrachten.

Het ligt eraan waarvan je produkten gemaakt zijn, maar meestal zijn de invoerrechten rond de 5%.

Een expediteur kan dit allemaal voor je regelen en zoekt meestal de voordeligste vervoerder. Meestal regelen zij dan ook het natransport en ja dan krijg je een vrachtwagen voor je deur.

UIteindelijk heb je maar met 2 fakturen te maken. 1 van de fabriek en de andere van de expediteur.

 

Hoop hiermee je vragen beantwoord te hebben.

Mvg,

Dennis Stolk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.