• 0

Hoe maak ik een reischeque/waardebon?

Ik wil graag reischeques gaan aanbieden (voor mijn niche-reisbureau) die bij een online boeking inwisselbaar zijn.

 

Maar nu vraag ik me af hoe ik aan zo’n cheque kom. Ik heb na lang googelen iets gevonden van MS Publisher en ook hoe je volgnummers kunt toevoegen aan zo’n cheque.

 

Maar is dat wel professioneel? Ik ben niet zo van het knip- en plakwerk en zie me dus nog niet op mijn huis-tuin-keuken printertje reischeques printen en daarna met mijn huis-tuin-keuken schaar uitknippen…. :-\

 

Hoe pak je dat iets professioneler aan?

 

Alvast bedankt voor jullie tips.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kena,

 

Het ligt een beetje aan je budget. Als je echt proffesioneel over wilt komen, dan zou ik je willen adviseren om een proffesioneel grafisch ontwerpen in de hand te nemen en het drukwerk te laten verzorgen door een proffesionele drukker. Als je zorgt dat iedere cheque een unieke en "niet-makkelijk-te-kraken" code heeft en deze koppelt aan je bestelsysteem op je website, lijkt me dit mogelijk.

 

Als je wat minder budget hebt, zou ik je toch willen adviseren om te kijken wie van familie/vrienden de nodige grafische kennis heeft. Het ontwerp lijkt me een belangrijk item. Ook een student in deze richting kan de oplossing bieden. Als je een goede printer hebt, kan je ze ook zelf printen op wat dikker papier.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het inderdaad leuk voor een aantal studenten grafisch vormgeven een dergelijke opzet te laten neerzetten. Wie weet komen er leuke ideetjes uit, waar jij weer mee verder kunt.

 

Mocht je een grote oplage meteen te risico vinden en wil je eerst een soort pilot lanceren, dan is digitaal drukken wellicht de oplossing. Hierin kun je vier kleuren 'drukken' voor een relatief lage prijs.

 

En mocht je wat meer budget hebben, dan zou ik een reclame/ontwerpstudio inhuren om wat voor je te maken. Er zijn bureau's die scherpe tarieven hanteren, welke voor jou wellicht een goede oplossing zijn.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Een ontwerp is niet het probleem. We hebben een complete huisstijl, dus die zullen we ook gebruiken voor de reischeque. Een kennis van mij (professioneel grafisch ontwerper) heeft logo+huisstil ontworpen+website en bij haar zal ik ook het toekomstige drukwerk in opdracht geven.

 

Ik dacht, dat je zulke cheques misschien ergens op interne kon bestellen….

Maar dat doet dus een drukker. Ok.

 

En hoe krijg je volgnummers op de cheque?? Doet dat ook de drukker? (Waarschijnlijk een erg stomme vraag…).

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kena,

 

Geen domme vraag hoor. Ik neem aan dat je voor je volgnummers een bepaalde codering gebruikt, of dat je bijvoorbeeld wilt nummeren van 1000 tot 2000. Als je op zoek gaat naar een grafisch dienstverlener, dan zijn er ook vaak mogelijkheden om drukwerk te personaliseren. Dit zie je steeds vaker, bijvoorbeeld bij teksten waar je steeds bij je eigen naam genoemd word. Het principe met nummering is het zelfde. Als jij aangeeft hoe de reeks genummerd moet worden, kan een grafisch dienstverlener dit voor je doen.

 

Mocht je vragen hebben, kan ik je eventueel een drukken aanbevelen, waar ik zelf dergelijke ervaring mee heb.

Link naar reactie
  • 0

Beste Kena,

 

Als het ontwerp geen probleem is, zal ik het zeker laten drukken bij een drukker.

 

De kosten daarvan zijn relatief laag voor 10.000 stuks op a7 formaat en full-colour betaal je rond de € 200,-. Je hebt dan dubbelzijdige bedrukking inclusief de volgnummers.

 

Als je meer informatie wenst, voel je vrij om mij te contacteren.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben hier toevallig ook mee bezig, maar wil een meer professionele uitstraling. Weet iemand hoe het zit met bonnen die als 'officieel' bedrukt moeten worden (waardepapier dus) met een beveiliging en een serienummer?

Denk hierbij aan het voorkomen van de boekenbon, VVV-irischeque, ...

 

Iemand enig idee aan wat voor productiekosten ik dan moet denken?

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik heb wel e.e.a. gevonden, is toch nog vrij lastig hoor.

Hier is zeker niemand die hier ervaringen mee heeft?

 

Waar ik ook nog moeite mee heb is het vinden van cadeauenveloppen die bedrukt kunnen worden. Tot nog toe alleen drukkers gezien die gewone enveloppen bedrukken. Daar iemand ervaring mee toevallig?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.