• 0

Inkoopprijzen games en gsm-accessoires

Dag mensen,

 

Al een tijdje kijk ik rond op dit forum en ik heb al heel wat interessante dingen gelezen. Ik ben een beetje aan het orienteren om zelf een internetwinkel te beginnen, maar nou zit ik toch wel met een belangrijk punt waar ik nog weinig van weet. Dus heb ik mij hier maar geregistreerd.

 

De bedoeling is om "Games" te gaan verkopen en waarschijnlijk ook nog gsm-accessoires, en hierbij nog geen voorraad aan te leggen, maar gewoon bestellen bij een groothandel als bij mij besteld is. Ik heb al een paar groothandelaren gevonden zoals Micromedia en Gameworld, maar die geven geen kostprijzen bloot. Ik heb al een bekende internetwinkel gezien die vaak 20 - 25 % onder de adviesprijs verkoopt. Nou is mijn vraag of dit voor mij ook haalbaar zal zijn, ik reken op "enkele" bestellingen per week in het begin, dus dan ik zal tegen de hoogste prijs van de groothandelaren moeten kopen.

 

Nou zullen sommigen denken dat ik gewoon flink moet beginnen, maar de internetwinkel zal niet zijn om mijn brood mee te verdienen en al helemaal niet om verlies mee te maken. Het idee is dus dat ik met beperkt kapitaal begin, enkel om de winkel te realiseren.

 

Ik hoop dat iemand hier enige inzicht heeft in de prijzen van groothandelaren, die heb ik namelijk niet.

 

Alvast bedankt,

 

Maikel

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Maikel,

 

Ik vind de koppeling games met gsm accessoires een beetje vreemd.

Afgezien daarvan denk ik dat je gewoon contact op moet nemen met de groothandelaren. Of wellicht kun je een deal met andere retailers maken, om gezamenlijk wat in te kopen. Dat ze bijvoorbeeld voor jou wat extra inkopen, en jou daarvoor doorfactureren.

 

Mocht dat niet van de grond komen, denk ik dat je je plannen toch wat concreter zal moeten maken. Meestal vragen dit soort groothandels namelijk om KvK gegevens voordat ze je prijzen geven. Wellicht dat een bekende van je met een eigen bedrijf eens wat gegevens op kan vragen? Ik heb geen idee of ze er dan in trappen, maar het is te proberen.

 

Anderzijds zitten hier op het forum ongetwijfeld mensen met meer verstand van dit soort zaken, die je advies kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Even los van de prijzen etc.

 

Zoals ik het lees ga je "standaardproducten" verkopen.

Wat wordt het unieke van jouw winkel? Waarmee ga jij je onderscheiden?

 

 

 

Een echt unieke waarde kan ik niet toevoegen. Het zal een "gewone" winkel worden met zo laag mogelijke prijzen en een strak design. Maar mijn vraag is dus nog of het waarschijnlijk is dat ik ook voor 75% van de adviesprijs zal kunnen verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Het is zeker niet de bedoeling prijzen te breken, het is de bedoeling enige klanten te krijgen. Als er een bekende winkel is die al goedkoper dan mij verkoopt, wie gaat er dan bij mij kopen? Nogmaals: het is niet de bedoeling om veel geld te stoppen in marketing, ik zal dus de weinige klanten die op mijn site komen vooral moeten overtuigen met mijn prijzen.

 

Maar ik begrijp dat hier niet veel mensen zijn met inzage in de prijzen bij de genoemde groothandels. Die groothandels geven prijs aan resellers en ik voel er niet echt voor om zelf al mijn hele winkel op te zetten om vervolgens uit te vinden of ik wel of niet kan concurreren met de rest. Ik zal dus verder moeten zoeken naar die prijzen.

Link naar reactie
  • 0

zoals Skyfire al zei :

 

Mocht dat niet van de grond komen, denk ik dat je je plannen toch wat concreter zal moeten maken. Meestal vragen dit soort groothandels namelijk om KvK gegevens voordat ze je prijzen geven. Wellicht dat een bekende van je met een eigen bedrijf eens wat gegevens op kan vragen? Ik heb geen idee of ze er dan in trappen, maar het is te proberen.

nu heb je nog geen winkel opgezet en eventueel toch je prijzen. het proberen waard denk ik zo

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet gewoon een afspraak maken met een groothandel? En dan kijken wat ze kunnen bieden?

 

Prijs is absoluut niet het belangrijkste volgens mij. Zelfs als je duurder bent kunnen klanten kopen, bijvoorbeeld omdat:

 

- Je beter vindbaar bent dan je concurrent (heel belangrijk)

- Je leveringsvoorwaarden prettiger zijn

- Je afhandeling vlot en netjes verloopt

- De site helder, duidelijk en overzichtelijk is

- Er een duidelijke klachtenprocedure is

- Er bv. een telefoonnummer is voor vragen

- Er voldoende en goede foto's en omschrijvingen van alle producten zijn

 

Enz enz enz, mensen beslissen niet alleen op prijs :-)

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.