• 0

nieuw tassen merk uit CHINA, onderhandelingen voor distributie NL?

Ik ben momenteel in China. Ik ben hier heen gegaan met de intentie om oa op het gebied van kleding (en accesoires) interessante producten te vinden waar in NL en Thailland (ik woon en onderneem in beide landen) markt voor is..

 

Na vele inspanningen en lang zoeken (ben nl. niet geinteresseerd in imitatie producten) ben ik oa tegen een zeer interessant nieuw merk aangelopen (met een grote en steeds vernieuwende collectie fashionable design hand/rug/reis/heup -tassen voor dames & heren 10-35 jaar) wat in enkele landen in Azie al zeer succesvol verkocht wordt..

 

De eigenaar van dit merk dacht er al enige tijd over om dit product in andere landen te gaan verkopen maar tot nog toe is dat niet gebeurt met name ivm taal, spreekt nl. geen engels o.i.d. (heb gelukkig een tolk). De eigenaar van dit merk is zeer enthousiast over mijn interesse, uit enkele ontmoetingen blijkt dat de fabrikant het ziet zitten met mij en ik zie het zitten met dit merk. Ik verwacht zelfs dat ik het voor elkaar kan krijgen om een exclusief agentschap voor NL, Thailand + andere landen kan bemachtigen.. Ik ben nu al bezig met marktonderzoek, transportmogelijkheden, opslagmogelijkheden etc en het ziet er tot zover goed uit.. Mijn probleem is echter dat ik nu nog geen bedrijf ben dat hierop (distributeursschap) is ingericht.. Ik ben nu een kleine trader die aan wat winkels levert, zonder bedrijfsruimte, opslag ofwatdanook (dit weet het merk niet, ze weten alleen dat ik geinteresseerd ben om het merk in andere landen te gaan distribueren)..Eigenlijk moet ik dus een geheel nieuw bedrijf starten..

 

Op dit forum heb ik al info gelezen over de hoge eisen die doorgaans gesteld worden door merken om exclusief distributeur te zijn voor een merk maar ik denk dat de eisen in deze situatie wel meevallen.. Het gaat er lijkt mij gewoon om dat ik business genereer en daar ben ik niet bang voor.. Volgende week ga ik verder onderhandelen over de condities van mijn samenwerking met dit merk en wellicht zijn er hier mensen die ervaring hebben op dit gebied + tips hebben. Ik heb echt veel vertrouwen in dit product en wil voorkomen dat ik niet serieus wordt genomen omdat ik nog geen startklare situatie heb. Heb echter wel de financiele middelen en tijd om dit zo snel mogelijk voor elkaar te gaan boksen...Hoe kan ik beste gaan communiceren met de fabrikant?

 

Ok lang verhaal....Ben benieuwd naar evt reacties!

 

Greetings uit CHINA

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je niet "overgeïntresseerd" moet overkomen. Het gaat immers om een nieuw merk. Niet meteen mega-orders plaatsen. Ik weet niet of je heel veel ervaring heb in de branche, maar ik zou een sample-collectie meenemen naar Nederland en een aantal retailers in de branche benaderen. Hoe staan zij tegenover het product, zij zijn immers je klanten en je zal het eerst aan hen moeten verkopen.

 

Houd een bedenktijd aan nadat je de samples hebt meegenomen, zodat geïntresseerden vanuit Nederland niet direct met de fabrikant in contact zullen treden.

 

Je zal daarnaast heel erg scherp naar de prijs moeten kijken. Het merk is op zich nog niks waard in Nederland, dus zal jij daar ook niet voor moeten betalen. Jij zal die toegevoegde waarde hier opbouwen.

 

Ik denk dat je je niet voor de 100% op deze onderneming kan storten, vandaar dat mijn advies is te gaan samenwerken met een agent en/of andere importeur. Ik denk dat Nederland en Thailand ook totaal verschillende markten zijn, dus ik weet niet of je tegelijkertijd hetzelfde plan kan voeren.

 

Probeer van de leverancier zo veel mogelijk los te krijgen, dit zal heel moeilijk zijn, maar hoe meer hij er in steekt hoe meer betrokken deze zal zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.