• 0

borgstelling met het huis van mijn moeder

advies gevraagd,

 

Zit met een "lastig" probleem, heb in 2004 een borgstellingskrediet geregeld bij een investeringsgroep, (juristen, accountants, enzo) de oorspronkelijke hoofdsom is 150.000,-- , mijn moeder is toen borg gaan staan (stom,stom,stom) , nu ben ik helaas genoodzaakt om gebruik te gaan maken van de wet schuldsanering, daarbij zullen alle schuldeisers meegenomen worden, behalve deze schuldeiser, deze heeft namelijk als borg het huis van mijn moeder (ca. 75000 overwaarde), welke rechtspositie heb ik (of mijn moeder) als deze schuldeiser niet accoord gaat met de sanering ? Overigens heb ik een voorstel gedaan om de schuld af te kopen voor 50.000,-- (restschuld is nu nog 94500,--) gaan ze niet mee accoord, willen gewoon alles.

 

DD

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij kunt wel eea qua sanering overeenkomen met jouw andere schuldeisers, maar het grootste probleem zit in de borgstelling.

Als je deze schuldeiser niet betaalt, zal deze beslag (laten) leggen op het huis van jouw moeder.

 

Grtz Wescom

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie, wist ik al enigszins, ik zal mijn vraag verduidelijken, wat kan ik doen om dit te voorkomen, indien ik in de schuldsanering kom, zal de aflossing niet echt hoog zijn (in verhouding tot 94500,--) kunnen ze dan alsnog over gaan tot verkoop ? Kun je het huis bijv, onderhands verkopen ? of andere opties

Link naar reactie
  • 0

Als je jouw aflossingsschema niet nakomt, kunnen ze idd overgaan tot beslaglegging c.q. verkoop.

Onderhands verkopen zonder de schuldeiser te informeren lijkt me geen optie; dit levert zeker problemen op.

Wellicht kun je de overwaarde van het huis benutten om hierop een lening (met langere looptijd) bij de bank af te sluiten, waardoor je van de oude schuldeiser af bent.

Dit hangt natuurlijk van de cooperatie van de betreffende bank af.

 

Succes !

 

Grtz Wescom

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.