• 0

Winstneming in een Euro-BV

L.S.,

 

Ik overweeg een Euro-BV (CV met een Ltd als beherende vennoot) op te richten. De CV is fiscaal transparant, wat betekent dat de winst in de Ltd valt.

 

1. Heeft de Ltd als beherend vennoot ook de DGA-salarisverplichting van 39.000,-? Alle bedrijvigheid vindt immers plaats in de CV.

 

2. Hoe neem je naast je (bescheiden) DGA salaris boekhoudkundig gezien een voorschot op een toekomstige dividenduitkering? Hoe boek je dat?

 

3. Bij deze constructie wordt als belangrijk voordeel vaak gesproken van een mogelijkheid tot dividendvrijstelling. Wat wordt hier precies mee bedoeld?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aanvullende info benodigd: Waar zetelt de Ltd. ?

 

Waar heb je deze info overigens vandaan ?

Kun je m.i. ook gewoon navragen bij degene die eea voor jou gaat c.q. zou moeten regelen. Deze heeft de "constructie" ook bedacht.

 

Volgens mij is dit trouwens geen Euro-B.V.

 

Grtz Wescom

 

Link naar reactie
  • 0

Aanvullende info benodigd: Waar zetelt de Ltd. ?

 

Waar heb je deze info overigens vandaan ?

Kun je m.i. ook gewoon navragen bij degene die eea voor jou gaat c.q. zou moeten regelen. Deze heeft de "constructie" ook bedacht.

 

Volgens mij is dit trouwens geen Euro-B.V.

 

De Ltd is gezeteld in London.

 

De informatie is afkomstig van o.m. de site www.julius-investments.com en http://www.quaedvlieg-juristen.nl/euro.htm. Wordt met dividendvrijstelling misschien hetzelfde bedoeld als met deelnemingsvrijstelling? ( i.e. dat de Ltd. en niet de CV wordt aangemerkt als de belastingplichtige om te voorkomen dat je twee keer belasting over hetzelfde betaalt).

 

Wat is volgens jou dan een Euro-BV?

 

Bedankt voor je inbreng. :)

 

Link naar reactie
  • 0

@Wescon: je bedoelt een SE?

 

Een Euro-BV is een structuur waarbinnen van verschillende rechtsvormen gebruik gemaakt wordt, die is al veel langer in gebruik. Het is dus geen rechtsvorm, maar een combinatie van rechtsvormen. Alleen al vanwege de meeste van de "voordelen" ben ik er geen voorstander van.

 

Er zijn nog al wat voorwaarden waar je aan moet voldoen wil je volledig volgens de regeltjes bezig zijn, maar meestal neemt met het er niet zo nauw mee: het is toch moeilijk te bewijzen voor de tegenpartij (vaak de fiscus). Maar àls je in een procedure verwikkeld raakt, kost het je bakken vol met geld om het op te lossen.

 

Met betrekking tot de bedrijven achter de genoemde websites: ik weet dat in ieder geval de laatste hier wel eens voorbij is gekomen, meer zeg ik daar niet over.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.