• 0

Krediet tussenpersoon starten

Beste lezer,

 

Laatse tijd ben ik me enorm aan het orienteren om een start te maken als eigen ondernemer in de financieële dienstverlening. Dit zo kleinschalig mogelijk in het begin, met een zo min mogelijke investering. De kennis is voor mij geen enkel obstakel. ik wil starten met het bemiddelen van kredieten met verschillende kredietverstrekkers. Het lijkt mij verstandig om eerst naar orienterende gesprekken te gaan bij de kredietverstrekkers. Dit om meer informatie in te winnen over de regelgeving en provicies. Wat moet je in huis hebben om dit te kunnen realiseren, althans de eerste stap te kunnen zetten. Ik heb hier en daar iets gelezen over lead generators, komt dit op dezelfde neer als wat ik wil ?

Uiteindelijke doelstelling is om een tussenpersoon te worden maar met een kleinschalige start. Heb je hier certificaten voor nodig zoals WFD,consumentenkrediet?

Daarnaast wil ik mijn potentieële klanten ook telefonisch benaderen(telemarketing) heb ik hier ook certificaten voor nodig?

Waar zou ik hier over zo veel mogelijk informatie kunnen opvragen ?

Kan iemand mij hier meer over vertellen.

 

Groetjes Dennis Kamphuis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je eerst maar eens moet gaan kijken op de site van de afm zelf gezien een aantal van je vragen.

 

En leadgenertors zijn heel wat anders dan een tussenpersoon tussen klant en krediet verstrekker. Deze hebben geen vergunning nodig van de AFM.. gelukkig..

 

afm.nl

Link naar reactie
  • 0

Bent u zelf ook actief in deze branche? zo jah? wat doet u precies?

 

Groetjes,

 

Dennis Kamphuis

 

Ja, wij zijn de zogenoemde leadgenerator voor kredietverstrekkers.

Maar ik mocht je speciale vragen hebben kan je dat beter via een PM doen anders gaat het te veel offtopic worden.

 

Tenzij het uiteraard over je eerste post gaat, dan is het waarschijnlijk meer algemeen belang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.