• 0

Op vakantie met de hond...

I have a dream... Dat had en/of heeft iedereen hier denk ik wel ;D

Zo ik dus ook. Maar eens moet je een stap zetten als je ook je droom werkelijkheid wilt laten worden. En juist die eerste stap ervaar ik als 1 van de moeilijkste. Je hoofd zo vol goede ideeen, maar het moet er ook eens uit.

 

Ik ben een heel groot (understatement) dierenliefhebber en voornamelijk honden hebben mijn hart gestolen. Zelf ben ik in het bezit van 2 grote honden en het is ontzettend moeilijk om een weekje (of langer) op vakantie te gaan in Nederland waar je welkom bent met 2 of meerdere honden en waar je ook nog een beetje luxe kunt ervaren.

 

Graag zou ik zelf een aantal vakantie woningen willen opzetten die redelijk luxe zijn maar wel volledig gericht op mensen met honden.

Dat zou de basis zijn.

Als het fundament is gelegd kun je daar omheen nog allerlei activiteiten, lezingen en wandelingen organiseren voor mensen die daar hun vakantie komen vieren, maar wel volledig gericht op honden, in de breedste zin van het woord voor wat daarbij komt kijken.

 

Mijn voorkeur gaat uit om een huis te kopen waar heel veel grond om/bij zit waar die mogelijkheden toepasbaar zijn. Maar wáár moet ik beginnen?! Wát is de eerste stap om te kunnen beginnen. Ik wil niet blijven dromen maar gewoon doen! ;D De branche organisatie Recron ken ik en daar ben ik ook al informatie aan het inwinnen maar je kunt nooit genoeg weten ;)

 

Wie heeft advies? Of zijn er zaken onduidelijk? Ik hoor het graag!

 

Marcella

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Marcella,

 

Ik neem aan dat je zoiets als bijv. easterwoodpuntnl bedoeld...

 

Tja... waar moet je beginnen? Met een vette hypotheek zou ik zeggen... ;D

 

Wil je zoiets in Nederland opzetten? Ik weet wel dat er absoluut behoefte aan is. Hondeneigenaren zijn het anno 2007 beu om maar in een aftands hutje te moeten overnachten en zoeken ook luxe. Niet elke hondeneigenaar is ook automatisch camping- en natuurfreak ;D

 

Niet voor niets dat bijv. vooral de duurdere hotels helemaal niet moeilijk doen over honden. ;) In Dtl. zie je al adviseurs die seminars aan hotels aanbieden (hoe maak ik mijn hotel hondvriendelijk) om de doelgroep 'hond' aan te trekken.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marcella,

 

Ik neem aan dat je zoiets als bijv. easterwoodpuntnl bedoeld...

 

Tja... waar moet je beginnen? Met een vette hypotheek zou ik zeggen... ;D

 

Wil je zoiets in Nederland opzetten? Ik weet wel dat er absoluut behoefte aan is. Hondeneigenaren zijn het anno 2007 beu om maar in een aftands hutje te moeten overnachten en zoeken ook luxe. Niet elke hondeneigenaar is ook automatisch camping- en natuurfreak ;D

 

Niet voor niets dat bijv. vooral de duurdere hotels helemaal niet moeilijk doen over honden. ;) In Dtl. zie je al adviseurs die seminars aan hotels aanbieden (hoe maak ik mijn hotel hondvriendelijk) om de doelgroep 'hond' aan te trekken.

 

Succes.

 

 

 

Nou, je hebt het helemaal bij het rechte eind, zoiets als Easterwood, dat is absoluut mijn uitgangspunt! Je kent het? :D Wel íets groter opgezet, maar niet veel groter zodat klantgerichtheid, service en persoonlijke aandacht wel gewaarborgd kan blijven ;)

We willen dat in Nederland realiseren ja, of grensgebied Duitsland.

Bij voorkeur in Drenthe of grens Drenthe/Overijssel of Drenthe Friesland. Drenthe heeft alles te bieden wat een hondenliefhebber nodig heeft. Alleen de accomodaties ontbreken nog!

 

Een vette hypotheek, naast uiteraard goede ideeen en ondernemingsplan, zal toch niet het enige zijn? Het scheelt dat mijn vriend gewoon blijft werken dus een vast inkomen blijft er gewoon. Uiteraard zal dat niet toereikend zijn om datgene te realiseren wat wij in gedachten hebben.

 

Vandaar dat we ons heel goed aan het informeren zijn en ik hier terecht ben gekomen ;) Ik weet dat hier behoefte aan is....

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort zullen er orienterende gesprekken met banken gaan plaatsvinden, maar zijn er mensen die ervaring hebben met een hypotheek op een huis met vakantie woningen op het eigen terrein?

 

Is het mogelijk om d.m.v. een ondernemingplan een (veel?) hogere hypotheek te krijgen op je huis en vakantie woningen dan je salaris toelaat? Of zul je dan een hypotheek moeten nemen met een aanvullende lening in wat voor vorm dan ook?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.