• 0

Onderscheid/opvallen dmv kleding

Ik ben inmiddels bezig met mijn compagnon om een nieuw bedrijf in de 'nieuwe media' op te zetten, eentje overkoepelend voor de deelbedrijven.

Dit bedrijf zal concept realisatie, project management en evenementen gaan verzorgen.

 

Wij willen ons met ons bedrijf op de kaart te zetten doordat wij blijven hangen in de minds van de mensen waar wij conversaties mee aangaan dit door middel van onze kleding. Uiteraard doen wij ook wat wij zeggen en leveren top kwaliteit.

 

We willen zijn als de paarse koe in de wei (misschien kent men het verhaal). Snelle google actie:

 

Enkel paarse koeien vallen op in de wei

 

07-MAY-07

 

Wie zijn product aan de man wil brengen heeft een paarse koe nodig. Een product dat opvalt in de massa producten en diensten die al op de markt worden aangeboden. Een product dat zo opmerkelijk is dat het zichzelf verkoopt. Dat is de boodschap die de Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin meegeeft in zijn boekje 'Purple cow' en waarin hij zijn boodschap nog eens goed samenvat: er is een marketingrevolutie gaande. De consument heeft noch de tijd, noch de belangstelling voor uw boodschap omdat hij alles al heeft en niet meer luistert naar de kakofonie van boodschappen die hem dagelijks overspoelt. Wie niet opvalt is een zwart-witte koe tussen zwart-witte koeien. Godin raadt bedrijven aan om het marketingbudget te schrappen en het geld over te hevelen naar de ontwerpafdeling om daar een opmerkelijk product te ontwerpen. Hij verwijst in dat verband naar het Japanse begrip 'otaku', dat een interesse van de consument beschrijft die aan obsessie grenst. Een product waar ze van gaan niezen, waardoor ze het virus verspreiden. Voorbeelden zijn de iPod en Google. Nog volgens Godin hebben vele bedrijven angst om anders te zijn, eerder dan ze een gebrek aan goede ideeën hebben. En dus ontwerpen de meeste bedrijven saaie, veilige producten die redelijk verkopen na een peperdure campagne.

 

Bron: Sprout

 

Wij hebben het een en ander al uitgedokterd waar ik nog even een photoshop van ga maken. Het zal serieus, zakelijk zijn maar niet saai en wel opvallend in de massa van pak hier pak daar.

 

Ik vraag mij af hoe jullie hier tegenaan kijken.

 

Doen jullie het ook ? Hoe doen jullie het? Mogelijk nog dingen waar van je zegt doe het volgende zeker niet of let daar op.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Opvallende en onderscheidende reclame-uitingen zijn voor elk bedrijf van belang! Wanneer je iets extreems (bv roze colberts) draagt trek je extra aandacht, het lijkt me wel de bedoeling dat deze aandacht positief bijdraagt aan het imago van je bedrijf.

 

Het werkt dubbel op denk ik:

1. Wanneer een bedrijf op een aparte en orginele wijze de aandacht kan trekken van (potentiele) klanten, kom je sneller/makkelijker in contact

2. Wanneer je op deze manier "promoot" laat je ook nog eens zien dat jou bedrijf wel kan opvallen in de menigte, dus toon je je skills al.

 

Mits niet tè extreem zo ik dit idee zeker uitwerken. Succes!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Dank alvast voor de reacties, die Patrick gaan we eens even naar kijken.

 

Wij zijn relatief jong dus we zoeken naar een trendy maar zakelijke outfit en dat gaat vast lukken :)

 

msteer heb je misschien nog een leuke foto :) ?

Link naar reactie
  • 0

Lopen ze daar ook in rond op congressen en bij zakenbesprekingen? Worden ze op die momenten in eerste instantie wel serieus genomen?

 

Het valt wel op, dat is zeker :)

 

Ja daar lopen ze mee rond op congressen, besprekingen, ondernemingsplanwedstrijden en wat al meer.

 

Het is je misschien al opgevallen dat er een tendens te zien is waarbij de ondernemer aan persoanl branding gaat doen. Deze mensen zullen dus meeer zichzelf verkopen in plaats van het bedrijf, en wat is er nu logischer voor een kleine ondernemer.

 

Die nieuwe outfit moet natuurlijk wel bij jezelf en het soort bedrijf passen, dus het zal voor elke branche verschillend zijn hoever je hermee kunt gaan, en niet in de laatste plaats hoe ver je hier zelf mee wilt gaan. Kleding dragen waar je je niet prettig in voelt vanwege kleur, ontwerp of beide is natuurlijk niet verstandig.

Ook moet je oppassen datje niet doorschiet naar het clownneske, maar dat moet je zelf aanvoelen.

 

De mannen van Happy Shrimp, daar werd en word ook wel om gelachen, tergelijkertijd dwingen ze respect af, niet in de laatste plaats omdat ze een goede babbel hebben, bij hun heeft het absoluut in hun voordeel gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

Ja daar lopen ze mee rond op congressen, besprekingen, ondernemingsplanwedstrijden en wat al meer.

 

Helaas Nico :), ik kreeg vandaag deze mail van Gilbert:

 

Beste Bas,

 

Zag een discussie op Higher level, over roze jasjes.

 

We zijn ondertussen al twee jassen verder. Namelijk winterjassen van Happy Shrimp en Schmidt zeevis. Lekker functioneel.

 

Een paar honderd t shirts en ecospheertjes en 50 artikelen verder. Pr pr pr pr en nog eens pr

 

We dragen de roze jasjes nooit,…alleen voor de fotograaf en op tv.

 

Zeker niet op straat en op congressen.

 

Op dit moment dragen we witte farm overjassen ivm de hygiene op de farm.

 

We bennen niet lijp.

 

Gilbert

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.