• 0

productveiligheid cosmetica

Goedenmiddag,

 

ben al enige tijd bezig met het vervaardigen van handgemaakte zeep.

Onder vrienden en buren (dit is als hobby uitgegroeid)

worden mijn producten erg goed ontvangen.

Ik gebruik dan ook goede grondstoffen van solide leveranciers in de zeepmakerij.

Graag wil ik mijn eigen zeep bedrijfsmatig gaan verkopen.

Heb al veel informatie ingewonnen via VWA.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een chemicus/farmaceut, die de zeep wil testen op een aantal punten

( uiteindelijk een productveiligheidsrapport als resultaat)

 

Daar ik startende ondernemer ben, kan ik geen buitensporige bedragen betalen. Wel nader overeen te komen.

ook kan ik in ruil een mooie website maken, een ondernemersplan voor je schrijven!

roos_009.thumb.jpg.0911c0687bde2c8ba88b18d3fc5b93d7.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

sorry voor het formaat foto, is groter uitgevallen dan ik verwachtte.

jammer dat je zo negatief reageert , ik denk zelf dat mensen wel zullen reageren.

Helaas heb ik nog niet voldoende "punten "gescoord, dus ik kan nog geen vraag en aanbod oproep doen, dus vandaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is kan je heel veel informatie inwinnen bij je leveranciers. Die moeten over de grondstoffen een veiligheidsblad overleggen.

 

Ik zou mijn licht ook zeker eens opsteken bij de NCV http://www.ncv-cosmetica.nl/.

 

Het lijkt me veel eenvoudiger om kant en klare producten te kopen waarvan de veiligheid bekend is. Als er iemand een ernstige allergische reactie laat zien door een "experimenteel" product (bijvoorbeeld alleen op een vriendin getest 8) ) zit je zwaar in de problemen. Er is geen verzekering die zo'n risico afdekt.

 

http://www.ncv-cosmetica.nl/leden/pdfbestanden/Hoewordtcosmeticagemaakt.pdf Hoe wordt cosmetica gemaakt

 

 

Edit link aangepast

Link naar reactie
  • 0

Zeep maken is aan bepaalde criteria onderhevig, ik voldoe aan bijna alle, alleen moet ik dus nog een rapport hebben

Graag bedank ik je dan ook voor je inspiratie en zeker voor de linkvermeldingen, dat noem ik dus constructief!

 

fijne avond

Link naar reactie
  • 0

Als ik het me goed herinner is het bij dit soort producten zo dat ze 'veilig' bevonden zijn als alle ingredienten per stuk ook al veilig bevonden zijn, en ze evt een maximale concentratie niet overschrijden.

 

Wellicht is het een oplossing eens te praten met iets als TUV.

 

Maar wat zegt de VWA er eigenlijk over? Dat lijkt me toch de instantie die uiteindelijk moet beoordelen wat veilig is, en die zullen toch ook de connecties met laboratoria en dergelijke hebben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.